Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 508

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2013-02-24 08:34
Antall innlegg: 1252

Kritisk til topplista ang. ranking
Topplista gir feil inntrykk. Har sett på de som per i dag ligger bedre plassert enn meg på topplista og finner at 6 stykker ikke har spilt på lenge. på ordspill.no, nr 2, 4, 5, 6, 11, og 13 har ikke spilt siden juli til november 2012.

For å bli satt på topplista så burde man spille minst en kamp per mnd mener jeg. Det burde ikke være tilstrekkelig det å opprettholde nicket sitt på topplista ved kun å logge inn en gang per måned.

Det var betraktelig lettere å få rankingspoeng for bare et par måneder siden og også for bare et par uker siden enn det er nå. Og i perioden juli-november 2012 var det enda lettere å få rankingspoeng. Derfor kan man si at topplista ikke viser riktig bilde av hvilket rankingnivå de ulike spillerne ligger på per i dag.

Vil derfor be noen med aktuel tilgang om å nullstille topplista for ranking for ordspill.no slik at kun de som er aktive spillere på ordspill.no vises på topplista.

Kirsti2013-02-24 13:09
Antall innlegg: 1946

Dette er et ønske som har vært oppe flere ganger, og jeg vet det er blitt brakt videre til utviklerne, uten at det har skjedd noe. De har ikke for vane å ta brukernes ønsker til etterretning, dessverre.

Har ikke tid til å lete frem gamle tråder, men det var nettopp det du nevner som var forslaget man så ut til å enes om – at man bør spille minst én ranket kamp per måned for å kunne beholde plassen sin på rankinglisten (enten man ligger på topplisten eller ikke). Og jeg understreker at den kampen bør være ranket, for det finnes også en del som slutter å spille ranket når de får en høy ranking de er stolte av og ikke vil risikere.

Det er selvsagt teknisk mulig å få dette til, så det er viljen det står på.

Jeg er en av dem som ligger høyt oppe på topplisten uten å spille. Ettersom jeg også er en av dem har argumentert heftig for at det ikke bør være mulig, har jeg for så vidt mitt på det tørre, men jeg synes ikke det er ålreit at det ser ut som om jeg er en av de beste spillerne her når jeg omtrent ikke har spilt på et par år. Jeg er innlogget jevnlig for å følge med i forum, i tilfelle det skrives noe som er relevant for arbeidet med ordlisten, og dermed beholder jeg også min plass på topplisten selv om jeg ikke spiller. Slik burde det ikke være.

Torill2013-02-24 17:43
Antall innlegg: 3664

Men siden utviklerne ikke gjør noe, kan ikke de sovende spillerne på topplista bare spille litt? SÅÅÅÅ grusomt kan man vel ikke synes det er å spille Ordspill, siden man tross alt har spilt så mye at man har oppnådd en høy ranking. Eller er det stas å ligge høyt oppe på lista, selv om plassen kanskje ikke er fortjent?

ave - Administrator2013-02-24 19:05
Antall innlegg: 4986

Kan informere om at temaet nylig har vært videreformidlet til utviklerne.

Kirsti2013-02-24 19:28
Antall innlegg: 1946

Så bra, ave!

Torill: Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv, selvsagt ... Er tanken på å spille grusom? Nei. Men den er heller ikke fristende. Jeg spilte masse i årevis, og så gikk jeg grundig lei. Ikke av å spille, men av å sitte foran skjermen og gjøre det. Der sitter jeg nok som jeg gjør, og da Wordfeud kom, var det en måte å spille på som jeg likte mye bedre. Og nå er det rett og slett sånn at jeg ikke har det spor lyst til å gå inn i Sjiraffen og spille. Og jeg gidder ærlig talt ikke bruke tid på noe jeg ikke har lyst til bare fordi utviklerne har laget et system som innebærer at det er tilstrekkelig å stikke innom siden for å regnes som aktiv spiller.

Flekkeprins2013-02-24 20:07
Antall innlegg: 4

Jeg spiller ikke lenger på ordspill.no, men så lenge jeg spiller med app-en, blir jeg liggende på nett-lista, også. Det er ikke såå stas, men plassen er fortjent. Sutrekopper.

USA - Ikke medlem lenger2013-02-25 10:32
Antall innlegg: 1252

Jada Flekkeprins med nr 43 på mobillista og nr 4 på nettlista så er plassen din fortjent, jada selvfølgelig... oioi...

Man behøver ikke akkurat grunnkuirs i psykologi for å skjønne at forfengeligheten til topplisteplasseringer er mer innarbeidet i disse folkene enn lysten til å fremstå som en ærlig og redelig person for andre ordspillbrødre og - søstre.

Så man kan deretter begynne å lure videre på disse personene. Er de f.eks. også skattesnytere, røyker de på offentlige toaletter, tafser de på fremmede på bussen eller trikken, benytter de enhver anledning til egen vinning på bekostning av andre samfunnets hederlige mennesker.....

Flekkeprins2013-02-25 11:44
Antall innlegg: 4

Heheh :)

ljusnan2013-02-25 12:23
Antall innlegg: 175

Vi som spiller for moro skyld bryr oss ikke om dette temaet.

Audioman2013-02-25 13:30
Antall innlegg: 244

Takk for det konstruktive innlegget, ljusnan, man må hode debatten i gang selv om man over hodet ikke interresserer seg for temaet. En liten utgreiing om bakgrunnen til morospillerne, og hvorfor de har valgt denne tråden til å profilere seg er det eneste jeg savner.... Ellers en fin tråd som napper litt i munnvikene mine...

wstine - Ikke medlem lenger2013-02-25 14:15
Antall innlegg: 2369

imponerende lang setning til ljusnan å være ;-)))

stort sett går det i bla bla bla

men fint at du deltar da, det er det viktigste!

Kokt torsk2013-02-25 21:06
Antall innlegg: 8

kan man ikkke se på det som en " all time high"?
hva om man havnet i koma da?

Ordguden - Ikke medlem lenger2013-06-18 02:33
Antall innlegg: 68

koma er ikke gyldig grunn kokt torsk. dessuten er det på sin plass å bumbe denne tråden opp i lys av den nye tråden som kom i går :)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?