Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 491

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tingeling2013-02-08 17:01
Antall innlegg: 113

APP - Android: bugs / utbedringer
Hei!
Her er en oversikt over rapporterte bugs / ønsker om utbedringer (UTB)

Håper vi har fått med de fleste. Hvis ikke er det supert om dere noterer type telefon evt operativsystem-versjon

* Ferdige og pågående spill legger seg oppå hverandre (Bug)
* Appen låser seg, eller man detter helt ut (Bug)

* Brikkene havner ofte på ruta under den man trykker på (Bug)

* Mulighet til å se spillhistorikken, hvilket ord la motspiller forrige gang + poengsum (NY / UTB)

* Ønske om å definere alle ønskede faktorer som type brett, geografi, kjønn selv, slik at alt er gyldig på en gang. (UTB)

* Under "Nytt spill", står det et bilde av spillbrettet, der man ser ordet CAFE, som slett ikke kan legges. (UTB)

* Bedre samkjøring mellom iphone- og androidversjonen (UTB)

* Oversettelse "Spillbrett" er en dårlig oversettelse av det svenske "spelbräda", vi sier bare brett på norsk (UTB)
* Community fortjener forøvrig et bedre, norsk ord, f.eks "Forum"(UTB)
* Øke / Fjerne grense på max 30 spill pågående samtidig (UTB)

* Byttede" må endres til "byttet" (UTB)

* "Motspiller pass" må endres til "motspiller passet" / "motspiller meldte pass"(UTB)

* Og / Eller en mulighet for å trykke utenfor bokstav-menyen for å fjerne menyen, slik at brikken forblir blank (eller en annen bokstav man har valgt fra før), slik at man slipper å trykke på samme bokstav hver gang man skal lukke menyen. (UTB)

Fyll gjerne på. Vi håper på å få fikset de mest alvorlige feilene så snart som mulig.

Hilsen Aftenposten

Fidelma2013-02-11 15:43
Antall innlegg: 3315

Opp med denne! Fint om de som melder feil og mangler gjør det i riktig tråd siden det er forskjell på iPhone og android.

ReXxX2013-02-26 19:13
Antall innlegg: 3

Har de siste to dagene fått notification om at jeg har en spillforespørsel mer enn jeg faktisk har, samboeren min har det samme problemet... What to do?

Audioman2013-02-27 02:38
Antall innlegg: 244

Spillet oppdaterer seg for tregt, jeg må stadig gå helt ut for å se om noen har lagt. Eller er dette en "bug"

Mira7 - Ikke medlem lenger2013-03-20 13:17
Antall innlegg: 2459

Skulle bytte brikker i dag, alle sammen, men fikk kun 6 brikker tilbake og måtte spille ferdig med en brikke for lite! Det var ca 12 brikker igjen i "potten". Aldri opplevd før, håper det var et engangstilfelle...

Svartkjele2013-04-12 14:12
Antall innlegg: 27

Sendte en epost til mobil@aftenposten.no angående en bug/svikt i andriodutgaven, men har ikke hørt noe tilbake?

Kan jo spørre andre som er innom her, om flere har hatt problemer med visning av motstanders bilder?

egon2013-05-08 16:18
Antall innlegg: 3

- Opplever server som ufattelig treig i perioder, på samme måte som med spilling på nett. Dette skjer alltid i perioder med mange spillere, og aldri i stille perioder (eks. sen kveld/natt/tidlig morgen), så nekter for at dette er min telefon sin feil.

- Opplever at spillet ikke klarer å oppdatere seg, at jeg må logge helt ut for å få opp at motspiller(e) har lagt. Dette skjer også oftest når server tydeligvis er travel. Opplever også at det tar en liten evighet før et legg registres.

- Har opplevd flere ganger å få tilbake nøyaktig de bokstavene jeg la ut for å bytte. Dette er veldig mystisk hvis man bytter mange (5-7)!

- Manglende registrering og belønning for bingoer. Oftest hvis bingoen i stor grad legges langs et eksisterende ord.

Lurer forøvrig på hva "matcher min ranking" betyr i praksis. I mitt hode skulle det bety at hvis vi spiller noenlunde jevnt, så skal det ikke gi veldig store utfall på rankingen. Slik er det jo ikke, for grensene for å "matche" er tydeligvis ganske romslige, og står i dårlig forhold til forventningen om hvor mye man skal slå noen? :)

nødtelt2013-05-25 16:08
Antall innlegg: 26

Ønsker:

* Bedre system for matching. Random er greit, men man bør også kunne legge ut et "søk" med visse kriterier, eller velge blant andre søk hvis kriterier man matcher.

* Lagring av spill, slik at man kan bla igjennom i etterkant. Når spillet er over, bør man også kunne se motstanders bokstaver når man blar.

* Velge hva som skjer når man slipper en brikke oppå sin egen. Swapping av bokstaver som pr. i dag, eller nærmeste ledige felt, som i wordfeud.

* Den lille boksen som kommer opp når man klikker på bildet til en motstander, burde inneholde noen lenker. "Utfordre", "Legg til på venneliste", og "vis profil", er noen forslag.

linda_GI2013-09-29 17:59
Antall innlegg: 304

På tide det kommer en oppgradering for android snart, eller?

Erik75 - Ikke medlem lenger2014-03-28 14:51
Antall innlegg: 11608

Nye versjoner tilgjengelige i App-store!

Stig_752014-11-22 20:33
Antall innlegg: 218

Treg reaksjon på appen. Får ikke opp bildet til motspiller. Får ikke startet spillene. Får ikke opp egen historikk.

Erik75 - Ikke medlem lenger2014-11-22 21:07
Antall innlegg: 11608

Jeg ser denne beskjeden ligger ute på den svenske siden i kveld :

Hej alla!

Tyvärr finns det en bugg med vår app på Android 5.0 (Lollipop). Buggen visar sig som att man inte ser avatarer och att det är väldigt svårt att klicka på spel. Vi arbetar på att ordna detta och hoppas att det är klart under morgondagen (söndag).

/ Giraffen

berita2014-11-23 12:13
Antall innlegg: 848

For tiden har jeg ingen av disse bug-problemene som listes opp her på min Samsung Galaxy, er det nødvendig eller nyttig for noe å oppdatere da? Er alltid litt redd for å rote til noe som fungerer bra.

Det kan ikke være lett både å oppfylle ønsker om mindre forskjeller i ranking når man velger «Matcher min ranking» OG flere mulige kombinasjonsmuligheter av brett, kjønn og geografi? Jo mer man spesifiserer, jo vanskeligere må det vel bli å finne noen som også matcher i ranking. Jeg syns man bør ta bort dette med kjønn og geografi, hvor sær skal man få lov til å være?

Jeg vil ikke klage på tildelingen av motspillere selv om forskjellen kan være flere hundre poeng den ene eller den andre veien. Det har ikke mye å si, rankingen min går opp og ned uansett:-)

Hvor mange av dere visste hva "avatar" er, forresten? Det står i ordlista vår, så vi kan ikke skylde på at det er svensk. Jeg visste det iallfall ikke, men tror nå, etter å ha prøvd å finne det ut, at det hos oss er de bildene man ser av andre spillere, kanskje også informasjonen om dem? Syns vel at eksperter bør anstrenge seg litt for å bli forstått når de vil formidle noe til "vanlige folk":-).

AaseB2014-11-23 12:25
Antall innlegg: 8147

Jeg har heller ingen av problemene Stig_75 har nå.
Men jeg kommer likevel til å oppdatere når det kommer ny versjon. Selv om det er bare noe jeg tror, kan det godt være at det er annet småtteri enn det som det blir opplyst om som er fikset i den nye versjonen. Og at den neste oppdateringen som kommer etter denne igjen, bygger på elementer i denne her. Tror jeg.
Det er nok ikke bare, bare å finne passende motspillere så lenge vi ikke har lyst til å vente så veldig lenge på dem, nei.

Avatar er nok et kjent ord for mange etterhvert, tror nå jeg.

berita2014-11-23 14:08

OK, jeg rødmer og ber dere jeg beskyldte for juks da dere la aviatar, ydmykt om unnskyldning:-)!

berita2014-11-23 14:12

"avatar"

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?