Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 487

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Snuble2008-08-29 01:09
Antall innlegg: 35

Hvordan få bingo?
Lurer veldig på hvordan så mange av dere får bingoer i bøttevis. Selv har jeg kunn klart en. Har t.o.m prøvd å spare opp bokstaver, men det fører bare til at man lager små ord. Følgene av det er tap av kamp og ras på ranking. Tar imot tips med takk ;-)
 
Miramar2008-08-29 01:16
Antall innlegg: 27

Jeg fikk et tips, som har hjulpet meg veldig.
Hvis det er mulig kan en spare på ENE, som er en flott avslutning på en bingo.
Det har medført mange ekstra bingoer for meg
 
qua - Ikke medlem lenger2008-08-29 07:50
Antall innlegg: 97

Å vente på den siste bokstaven i ein "nesten-bingo" er ofte ikkje så lurt, for du mistar ofte mykje poeng mens du ventar, og det er lettast å finne gode plassar å legge bingo tidleg i spelet. Då er det lurare å prøve å ommøblere bokstavane litt og sjå om du kan lage eit anna ord av dei, gjerne slik at det er meir enn ein bestemt bokstav som kan gje deg bingo.

Veldig mange av mine bingoar har forresten kome etter at eg skifta ut alle 7 bokstavane i ein gong; eit par gonger har dei blitt delt ut i rett rekkjefølgje og, t.d. YACHTEN, som eg dessverre aldri fekk lagt ut.
 
kaffepause2008-08-29 08:24
Antall innlegg: 2

Et annet tips kan være å sette seg lengre fra skjermen og se det på avstand. Dette selvfølgelig når du aner bokstavene kan settes sammen til ett ord.
Kan også sammenlignes med å lage anagram. Prøv med navnet ditt, både for og etternavn. Brann trener Mons Ivar Mjelde blir fks. linjedommer vas.
Lykke til!
 
sigar972008-08-29 08:33
Antall innlegg: 84

jeg klarer både å få mange poeng med både 7 og 6 og 5 og 4 så hvis jeg får en e eller så sparer jeg den/de
 
sigar972008-08-29 08:34
Antall innlegg: 84

en e eller to
 
qua - Ikke medlem lenger2008-08-29 10:04
Antall innlegg: 97

Ja, det er derfor det t.d. blir så mykje imperativ her i Ordspill. Har du SYKLE bør du ofte berre legge SYKL og gøyme e-en til neste ord. Unntak sjølvsagt viss du kan kapre ei farga rute med e-en.
 
starey - Ikke medlem lenger2008-08-29 10:32
Antall innlegg: 956

Som en gammel bingolegger kan jeg vel komme med noen tips. Noen er allerede nevnt :)

- spar på endelser. -ENE, -ING, -ETE, -EDE, -ENDE, -ET, -ER, -EN osv
- spar på de gode bokstavene. Ikke spar på spesielle ord, det fører ingen vei. Men spar på "bingoete" bokstaver slik som E, R, N, T, S, A, I. (Hadde vi ikke en liste der vi kom fram til at de 6 bokstavene RESTEN var best å spare på?)
- Ruller på bokstavene på "bokstavholderen" din. Det er lettere å finne ord når du ser de foran deg, enn å tenke dem i hodet.
- hvis du har veldig bingoete bokstaver, + noe uspiselig som J, H, W eller C kan det lønne seg å bytte bare de, eller på en annen måte bli kvitt de på brettet. Hold på e-ne og de andre fine bokstavene dine!
- Som sagt, imperativ er flott!
- Ofte kan brettet se umulig ut, og bingoen kan være vanskelig å plassere. Se om du klarer å flette inn en bokstav på brettet inn i bingoen din, en bingo kan også være på 8 bokstaver :)
- AV OG TIL, lønner det seg å passe når du har en bingo du ikke får plassert, men som regel ikke. Spiller du mot en rutinert motspiller, skjønner h*n at du har bingo, og vil spille blokkerende. Legg heller ut en eller to av de "verste" bokstavene dine, og lur dermed motsanderen :)
- Hvis du vil øve deg på å tenke bingoete, ikke spill lynrask. Man må være en rutinert bingolegger for å få bingo med så lite tid. Øk heller tiden etterhvert som du blir flinkere.

Det er alt jeg kommer på i farten.. :) Lykke til
 
starey - Ikke medlem lenger2008-08-29 10:36
Antall innlegg: 956

Jeg var kanskje litt uttydelig. Når du har kommet fram til en endelse som ING, legger du ING helt bortest på bingoholderen din, og rullerer på de andre bokstavene. Det er lettere å finne et ord på 4 bokstaver, enn 7.
 
Torill2008-08-29 10:52
Antall innlegg: 3658

Starey - røper du alle familiehemlighetene i forum?

Hilsen tante Torill
 
Mooseman2008-08-29 10:52
Antall innlegg: 1596

Utover det som allerede er nevnt, er mitt tips å legge ut alle 7 bokstavene på en gang...hehe
 
baltez - Ikke medlem lenger2008-08-29 15:01
Antall innlegg: 1398

Var det ikke slik å forstå at ING-endelser ikke funker her på ordspill da??? Eller har det blitt rettet nå?? Eller er jeg helt på bærtur??? En av de tre alternativene er det vel i alle fall....
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-29 15:04
Antall innlegg: 640

Om det er flere alternativer som er korrekte vites ikke, baltez :)
Men alternativ 2 er i hvert fall rett, det ble rettet med den nye ordlisten :)
 
baltez - Ikke medlem lenger2008-08-29 15:23
Antall innlegg: 1398

åkæj. Da skal jeg gjøre mitt ypperste for å legge ing-ord fremover. Vi starter med juksing, drekking, røring og ødelegging.
 
qua - Ikke medlem lenger2008-08-29 17:23
Antall innlegg: 97

Sjølvsagt, det er då helg.
 
Junisol2008-08-29 19:33
Antall innlegg: 146

Første kamp etter å ha lest "bingorådene" ...... Bingo omgående.
Kan være interessant å høre om det blir flere bingoer i kveld enn vanlig en fredagskveld. SyntaxError???? Eller annen spillvert/forumvert...... ..
 
fotballgutt2008-08-29 20:23
Antall innlegg: 15

tror mangen bruker hjelemiddel,,spilte mot en og han anbefalte en side på nette jeg skulle bruke,,som hjalp meg,,har ikke brukt den,,men det forteller vel litt om noen som får bingoer i bøttevis
 
Torill2008-08-29 20:31
Antall innlegg: 3658

Dette temaet har vært oppe før, fotballgutt. Jeg er en av dem som får bingoer i bøttevis og det er faktisk fult mulig ved hjelp av de gode rådene som har kommet fram her, uten andre hjelpemidler enn egen hjerne. Men det er absoultt en treningssak.

Jeg vil føye til et råd som ikke er gitt (tror jeg). Prøv deg fram! Utrolig mange veldig merkelige ord finnes i ordlista.
 
fotballgutt2008-08-29 20:39
Antall innlegg: 15

sier ikke at du jukser,,,sier bare hva han som jeg spilte mot sa
 
Snuble2008-08-29 23:46
Antall innlegg: 35

Takker for alle tips. Nå er det på tide å prøve dem ut. Hmm dette blir en laaaaaaang natt :-)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?