Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 901

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Fiskebolla - Ikke medlem lenger2009-01-16 19:46
Antall innlegg: 33

fair play??
Jeg bare lurer på no?

Hva regnes som fair play og hva er IKKE fair play?

Fiskebolla
 
DGF2009-01-16 19:52
Antall innlegg: 17

Det finnes da ikke noe fair eller ikke fair play i ordspill. Reglene kan ikke manipuleres, og innenfor dem står hvemsomhelst fritt til å gjøre akkurat hva de vil. Å være misfornøyd med, eller klage på det som skjer innenfr de helt faste rammene av spillet, er derfor meningsløst.

Det eneste måtte da være å opprette gimmick-kontoer og spille mot dem på, slå dem (la dem avbryte spillet) for å få høyere rating, men siden det ikke ligger noensmhelst prestisje eller verdi i å ha høy rating i ordspill, så er det vel ikke unfair play å gjøre det heller, bare litt sykt.
 
Ruschne2009-01-16 19:52
Antall innlegg: 711

Fiskebolla - spar oss

Vi hadde en runde forleden med det resultat at spillevertene valgte å avslutte hele greia.

Det ble bare usakeligheter istedet for saklige ytringer

Synd men sant
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-16 19:55
Antall innlegg: 244

Liksom, når du sitter med en levende språkforsker på den ene siden din, og en død Henrik Wergeland på den andre mens en like død Arnulf Øverland henger over hodet ditt for å hjelpe deg med å legge fantastiske bingoer i panikkspillene, da begynner vi å snakke om UNfair spill..

Fair? Når du sitter alene i ett rom uten noen hjelpemidler, og legger LANGE ord som ikke blokkerer,eller inneholder noe form for taktikk, men kun for å kunne utnytte hele spillet, ja DA spiller du faire vil jeg tro. :3
 
starey - Ikke medlem lenger2009-01-16 20:00
Antall innlegg: 956

Tja.. :)
- ikke jukse
- ellers følge reglene
- hilse og takke for spillet
- ikke avbryt mange spill
 
Alfa932009-01-16 20:07
Antall innlegg: 7771

Ikke jukse, og følge reglene, ja...
Hehe, ikke særlig åpenbart:)

Jeg vil kanskje tro at Fiskebolla lurte på hva folk ser på som unfair spill, ikke hva som egentlig er fair eller unfair...

Å spille åpent, uten andre hjelpemidler enn hodet, å legge lange fine ord som gir et bra brett - det er veldig fair.
Noen mener også at det er unfair å legge mange bingoer, men de fleste synes det er greit.
Den beste måten å spille fair på er å være hyggelig hele tiden og legge ord som gir begge (/alle tre eller fire) parter muligheter:)
 
Octavia2009-01-16 20:27
Antall innlegg: 106

Da spiller kanskje ikke jeg fair for jeg spiller for å vinne, dvs få flest mulig poeng. Min mening er at så lenge man følger reglene og ikke jukser spiller man fair.
 
gompedyret2009-01-16 20:35
Antall innlegg: 4381

Man skal alltid bukke for motspilleren før kampen begynner og ofre en død geit som et tegn på god vilje. Etter kampen inviterer man gjerne på boller og brus.
 
Weronix2009-01-16 20:35
Antall innlegg: 338

Fy skamme seg Octavia! ;) Eg og pleie å spele for å vinne! :) Kanskje ikkje fair, men morsommare enn å spele for å tape!? :)

Men i og med at reglane og spelet er lagt opp sånn som det er, så må vel alle dei som spela innafor dei rammene, som DFG seier, spele fair.
 
Weronix2009-01-16 20:36
Antall innlegg: 338

ØY! gompedyret - du har aldri invitert MEG på boller og brus... Men det e JAMMEN greitt, skal huske det til neste gang! ;)
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-16 20:36
Antall innlegg: 1124

Uff og uff, Octavia! Du legger vel tobokstavsord og sperrer så motspilleren ikke kan legge på de røde feltene. Det er slemt, det.
:-D
 
gompedyret2009-01-16 20:39
Antall innlegg: 4381

Weronix, men det er jo jentas oppgave. :D
 
Weronix2009-01-16 20:42
Antall innlegg: 338

hahaha... både unfair OG mannsjåvinist?!? Huska du tråden om "hannkatt"??? I rest my case! :P
 
cammie2009-01-16 20:45
Antall innlegg: 189

Jeg har nettopp opplevd et godt eksempel på unfair spill;
Motstanderen min ligger an til å tape kampen og skriver i chatten;
"Kan vi passe oss ut fordi jeg må legge meg." Naiv og snill som jeg er passer jeg meg ut. I spillrommet åpner motstanderen et nytt spill for tydeligvis å spille en ny runde. Det synes jeg kanskje var litt unfair.
 
Octavia2009-01-16 20:45
Antall innlegg: 106

Mysteria, jeg legger det som jeg til enhver tid vurderer å være best for meg:). Men nå er det vel ingen som vil spille med meg lenger, så jeg får heller lage meg en ny profil og få "kjeft" fordi jeg er en "falsk" nybegynner. Livet er tøft!!
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2009-01-16 20:46
Antall innlegg: 804

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil ;)
 
Alfa932009-01-16 20:48
Antall innlegg: 7771

Jeg spiller også for å vinne, selvfølgelig:)

Men mange oppfatter det som litt dårlig gjort å legge helt tett....
 
gompedyret2009-01-16 20:48
Antall innlegg: 4381

Det er et lite dilemma det der. Et mannssjåvinistisk svar gir nemlig som regel en mye morsommere diskusjon enn et ordentlig et. :P

Bare hvil saken din, du. Typisk kvinnfolk!
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-16 21:01
Antall innlegg: 1124

Dette ble en morsom tråd etter hvert:
Octavia innrømmer at hun er slem og spiller for å vinne (hi hi) og Gompe skal altså ordne det med den geita bare Vero tar med boller :-D
 
Octavia2009-01-16 21:17
Antall innlegg: 106

Ja, tenk at jeg endelig fikk mulighet til å si at jeg spiller for å vinne....
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?