Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 450

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Inedamen2008-06-10 23:47
Antall innlegg: 1

Juniorgruppe
Hei
Ser at denne siden har begynt å bli populær også med de som er mindre. Kunne det vært en ide å ha ett junior rom for dem opptil f.eks 15 år?
 
Nate2008-06-11 00:11
Antall innlegg: 13

Ja, det er blitt populært her... Men hvorfor i all verden skal det være en ide å lage et juniorrom?? Er det kjipt å bli slått av de små..???
Har nemlig sett noen ganske så små, slå voksne med høy ranking ned i støvlene, og da har vel ikke de noe i et juniorrom å gjøre da? Nei, la det være likt for alle her!!! Kanskje så er noe unge bedre enn andre, og det ville ikke gi noen utfordring for dem, så la dem bryne seg på oss!!
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-11 00:48
Antall innlegg: 1944

Spørsmålet har vært oppe tidligere. Da med tanke på at barna skulle få mulighet til å være i et rom uten voksene spillere.

Jeg er fortsatt imot dette, da vi ikke har noen kontroll på opplysningene som gis i profilen.

Så lenge det er som i dag, vet barna hva de møter, voksene, barn og ungdom om hverandre. Og må lære seg til å forholde seg til dette på nettet.

Et eget barnerom, der enkelte barn vil føle seg tryggere, kan det misbrukes av noen som vil utgi seg for å være barn.

Jeg bestemmer ikke over dette, men gir min mening om saken.
Barn som har kontaktet meg her inne, hvis de føler at spillchatt er blitt vanskelig, har jeg anbefalt og ikke svare på private spørsmål. Bedt de snakke med en voksen om det. Ta kopier når de opplever noe de ikke liker.

I et barnerom er jeg redd at både barna selv, og muligens noen foreldre også, vil kunne tro at det er tryggere å snakke om seg selv.

 
sigar972008-06-11 07:31
Antall innlegg: 84

Jeg tviler på at det er noen barn på over 3000 (jeg har nesten vært det). tror jeg har godt av å spille mot noen bedre ennn meg
 
JayBro2008-06-11 11:12
Antall innlegg: 209

Jeg vil vel mene at hovedinnvendingen mot et eget barnerom er at alder umulig kan spille noen rolle på Ordspill; rankingen din forteller uansett hvor god du er (omtrent), og da spiller det vel liten rolle om man er 10 eller 90? Hvis man ikke vil chatte med et barn så er det jo bare å velge seg eldre motspillere.

Også enig med Monabeth i at det er en viss risiko forbundet med å samle alle de yngre på ett sted - både fordi det finnes folk med dårlige hensikter, men også fordi det vil kunne bli vanskeligere å moderere.
 
Alfa932008-06-11 20:44
Antall innlegg: 7771

Det er sant at rankingen forteller hvor god du er, og alder har ingenting med saken å gjøre. Hvis noen blir utsatt for ubehagelige spørsmål, er det bare å la være å svare og ta en kopi, og merke seg navnet, selvfølgelig. Når jeg ser etter en motspiller, tenker jeg ikke så mye på alderen. Jeg selv er fjorten og har en ranking på mellom 1000 og 1300 stort sett, og broren min på tolv er flere tusen poeng bedre enn meg. Ingen av oss er blitt utsatt for noe ekkelt, og litt av poenget med ordspill må jo være å bli kjent med mange forskjellige mennesker i alle aldre? I hvert fall snakke litt med dem. Hvis en voksen person synes det er litt flaut å bli slått av en spiller på under atten, så kan denne bare la være å spille med dem. Alder har ingenting med dyktighet å gjøre, du kan være like flink til å se kombinasjoner og muligheter hvis du er ti som hvis du er nitti.
 
trymare2008-06-13 14:20
Antall innlegg: 871

Jeg er 12 år, og ligger på en ranking rundt 1500... jeg bryr meg ikke så mye om barnerom... men har ikke noe imot det.. har aldri opplevd noe ubehagelig, har bare fått skryt for å være der jeg er, og att jeg slo en med 3000 i ranking.. :) men jaja .... jeg synes ordspill er kjekt jeg, og er helt åpen for ett junior rom , så lenge disse bøllene som påstår at de er barn holder seg unna..
 
Mooseman2008-06-13 14:54
Antall innlegg: 1596

trymare skriver :
"...så lenge disse bøllene som påstår at de er barn holder seg unna..."

Enig med deg idet, men vi vet av erfaring fra andre steder at dette ikke skjer.
Så lenge man har muligheten til å være helt anonym på internett, så benyttes alle midler til å oppnå uønsket kontakt med mindreårige.

JayBro nevner 'en viss risiko', jeg tror den er ganske stor og jeg ville aldri i livet sluppet mine egne barn inn i et eget 'åpent' barnerom hvor jeg ikke har noen kontroll med hva som foregår.

Ja, ja, kan man ikke overvåke dette da ?
Joda, hvis man hadde noen som kunne være her 24 timer i døgnet, året rundt, og med full tilgang til privatchat, spillchat og fellesrommets chat.

Nei, la oss heller glede oss over at den yngre garde faktisk tar rotta på oss eldre i ordspillets verden ;)

 
Belissa2008-06-13 16:41
Antall innlegg: 94

Ser ingen grunn til at det skal være ett eget barnerom. Ordspill er jo tydligvis noe som gleder og fenger både barn og voksne. I dagens samfunn hvor det er mye som er aldersinndelt, hvorfor skal vi ikke glede oss over at her kan vi gjøre noe sammen, uansett alder?

Og som flere andre før meg har nevnt, på nettet kan man utgi seg for å være hvem som helst, så ikke skap falsk trygghet ved å opprette et juniorrom.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?