Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 982

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kirsti2008-07-06 21:07
Antall innlegg: 1946

Evig innlogget?
De siste dagene har jeg lagt merke til at det ser ut som om enkelte spillere "alltid" er innlogget i spillrommet, men ikke spiller - i alle fall har de samme ranking flere dager på rad, og det er jo godt gjort. ;-)

De har sikkert bare glemt å logge seg ut sist gang de var her, men det er jo synd at de tar opp en plass i spillrommet uten å bruke den, slik at andre som ønsker å spille da ikke kommer inn i et rom fordi det er fullt.

Hadde det vært en idé å legge inn en funksjon som automatisk logger ut spillere som ikke har spilt på et visst antall timer?
 
Mooseman2008-07-06 21:11
Antall innlegg: 1596

Høres ut som en god idé.
Jeg skal ta det videre med en gang
 
Kirsti2008-07-06 23:06
Antall innlegg: 1946

Takk for kjapp respons! :-)
 
HCW2008-07-06 23:13
Antall innlegg: 89

bekreftes herved at vi allerede har utvekslet tanker om dette :-) mvh HC
 
Kirsti2009-03-19 02:30
Antall innlegg: 1946

Jeg tar opp igjen denne gamle og usedvanlig kloke tråden, om et tema flere enn meg har tatt opp, fordi dette fortsatt irriterer meg.

Det finnes folk som aldri logger seg ut av spillrom - kanskje er de sløve, kanskje synes de det er kjekt alltid å ha en plass når de får lyst til å ta et spill, men når de tar seg en tur på hytta/kino/trening og samtidig tar opp en plass slik at folk som faktisk har lyst til å spille ikke kommer inn, blir det for dumt.

Ja da, det er bare å gå inn i et annet rom. Men de fleste av oss synes vel det er morsomst å være der det er mange å spille med og ikke i et rom med fire andre.

Foreslår derfor at det legges inn en funksjon der man automatisk blir logget ut av rommet hvis man ikke har spilt på en halv time, og sender samtidig en oppfordring til dere som ikke logger dere ut: Skjerpings!

På vegne av vanvittig mange,
hilsen Forarget
 
maranello2009-03-19 03:15
Antall innlegg: 300

Har opplevd mange ganger at etter bare 2 timer må jeg logge meg på igjen, fordi jeg ble inaktiv i den tid. Derimot er du aktiv på en eller annen måte ( leser forumet for eks.) blir du registrert som aktiv.
 
HanneH2009-03-19 10:21
Antall innlegg: 2290

Kirsti, vi prøver å holde øye med de som bare er pålogegt og ikke spiller. Men er jo ganske mange her inne på en gang og ikke altid så lett å fange opp, eventuelt huske rankingene deres. De som er enklest og oppdage er jo de som har opprettet spill og glemt å lukke det før de går ut, slik at spillet bare står der uten å bli startet.
Men om dere oppdager slike som er pålogget og ikke spiller i løpet av 1 times tid, gi oss spillverter beskjed på privat chatt så ordner vi det:)
Greit med flere øyne vet du :D
 
Kirsti2009-03-19 10:53
Antall innlegg: 1946

Se det! Jeg visste ikke at dere hadde muligheten til å gjøre noe med det. Greit å vite. Kommer nok til å føle meg som en sladrehank, men ...
 
HanneH2009-03-19 11:07
Antall innlegg: 2290

Du er ikke alene om det, får slike henvendelser nesten daglig jeg på privat chatten :)
Men i de fleste tilfeller er det nok om de som har "sovnet" uten å lukke spillet, som også er lettest å oppdage.
 
Stigende2009-03-19 11:17
Antall innlegg: 285

Jeg er enig i at det hadde vært greit om de som ikke spiller blir utlogget.
De siste dagene har jeg tellet de innleggede i sjiraffen: I lange perioder har rundt halvparten vært "ikke i spill". (Jada, jada. Men noe må man jo gjøre mens man venter på dingdongen)

Men saken er at sjiraffen er jo alltid full, og da er det dumt at det er ikke-spillere som fyller den.

Så jeg sier som Gerhardsen: Fei dem ut!
 
the_pooh2009-03-19 11:21
Antall innlegg: 28

Men hvis jeg kan legge til: Jeg vet at det er dem der ute som liker å være på ordspill, men ikke liker å spille. Det er dem som også liker å bare observere eller spille uranket, og på den måten holder de samme ranking i lang tid. Om man da bare kikker på ranking, kan de se ut som inaktive - noe de ikke er.
 
Ø N2009-03-19 11:27
Antall innlegg: 725

HanneH

Men om dere oppdager slike som er pålogget og ikke spiller i løpet av 1 times tid, gi oss spillverter beskjed på privat chatt så ordner vi det:)

Greit med flere øyne vet du :D
::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::

Det måtte da være mye enklere å lage ett system som etter en gitt innaktivitet i spillrommet automatisk logget denne brukeren av.

Det må jo være en mye bedre løsning enn at noen andre spillere tror en spiller er innaktiv å dernest reporterer det til en spillvert som manuelt skal bruke tid og retusjer på å "hjelpe" brukeren ut av spillerommet.

Vi lever i 2009 så verktøyene for automatisk utlogging finnes i Aftenposten.

Debattsentralen som også drives av Aftenposten har hatt dette verktøyet i flere år.
 
Kirsti2009-03-19 12:20
Antall innlegg: 1946

the–pooh: Uendret ranking kan absolutt være misvisende. Men det tar bare et par sekunder å sjekke en spillers profil og se når han/hun sist spilte. Der står også de urankede spillene. Mht folk som liker å observere - de kan gjøre det på en tid av døgnet da det ikke står folk og tripper for å komme inn, spør du meg.
 
HanneH2009-03-19 12:27
Antall innlegg: 2290

ØN, dette forslaget er nok rapportert inn til Admin for veldig lenge siden, men desverre for de fleste av oss er det ikke kommet noen endringer. Ville jo selvfølgelig blitt enklere for alle om man. feks. ble utkoblet etter en 1/2 time uten spill. Men foreløpig har vi ikke fått beskjed om at noe vil endres å den fronten, men det er jo lov å håpe da :)
 
Rabiaz2009-03-19 12:28
Antall innlegg: 897

Jeg fikk skikkelig kjeft av en av våre medspillere, da jeg spurte om det var skjedd noe siden hun hadde startet et spill for lenge siden, men ikke spilte. Jeg lurte jo bare på om alt var bra, men fy for et svar jeg fikk :(
 
ellw2009-03-19 13:12
Antall innlegg: 70

det er forskjell på folk skjønner jeg, selv blir jeg alltid utkoblet når jeg ikke har spilt på en halv time eller så der...! ?
 
Alfa932009-03-19 14:49
Antall innlegg: 7771

PC-en min logger meg av automatisk hvis jeg ikke bruker PC-en på en stund, det synes jeg er greit, men logger alltid ut av spillrom før jeg reiser vekk uansett.

Når jeg er hjemme er jeg vanligvis innlogget i et spillrom selv om jeg ikke spiller, for å kunne følge litt med, og for at folk skal kunne kontakte meg.

Sier som HanneH: dere må gjerne kontakte meg ang. inaktive spillere. Jeg kommer selvfølgelig til å sjekke om spilleren er til stede eller ikke før jeg gjør noe.
 
vyxir2009-03-19 14:52
Antall innlegg: 81

Hva med å ha en time-out-funksjon på åpna spill, gjerne bare på et par minutter, det er stadig vekk noen som åpner nytt spill, man kan se den ene etter den andre gå inn, men den som åpner spillet starter det aldri. Fikk kanskje en telefon eller måtte på do, eller nettet streika - uansett gode og logiske grunner kan man jo spare alles tid ved at et spill automatisk lukkes etter et antall minutter, eller etter at 3-4 spillere har vært inne og gått ut igjen fordi spillet aldri ble startet.
 
bakko2009-03-19 15:26
Antall innlegg: 160

det er forskjell på folk her, i sommer skrev jeg "logger meg ikke ut av sjiraffen før jeg går på jobb, så er det plass til meg når jeg kommer hjem på ettermiddagen" - opplevde så at jeg ikke kunne gå på do melleom spilla engang uten å miste plassen min i rommet. Nevnte dette i forum, og etter det har jeg kunnet gå på do iallefall, men blir utlogga etter en viss tids inaktivitet.
 
Kirsti2009-03-19 15:47
Antall innlegg: 1946

Da har du jo stilt deg lagelig til for hugg, bakko ...
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?