Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 483 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
tingeling | 2013-02-10 19:56 | |
![]() | APP - iPhone: bugs / utbedringer APP - iPhne - Bugs / utbedringer Hei ! Her er oppsummering for iphone / + generelle ønsker om funksjonalitet fra spillerne UTB=ønske om utbedring BUG=Feil *Ferdige og pågående spill legger seg oppå hverandre(Bug) Kunne definere alle ønskede faktorer som type brett, geografi, kjønn selv, slik at alt er gyldig på en gang.(UTB) *Mulighet til å se spillhistorikken, hvilket ord la motspiller forrige gang + poengsum (UTB) *Under "Nytt spill", står det et bilde av spillbrettet, der man ser ordet CAFE, som slett ikke kan legges. (UTB) Bedre samkjøring mellom iphone- og androidversjonen (UTB) Oversettelse "Spillbrett" er en dårlig oversettelse av det svenske "spelbräda", vi sier bare brett på norsk (UTB) "Community" fortjener forøvrig et bedre, norsk ord, f.eks "Forum" (UTB) Øke / Fjerne grense på max 30 spill pågående samtidig (UTB) *"startede dd.mm" må endres til "startet dd.mm" iphone UTB (UTB) * "Din / Motstanderens tur til å spille", bør endres til "Din / Motspillers tur"iphone (UTB) * Når skal ha den blanke brikken på brettet, dukker det opp 5 linjer med bokstaver, og en blank linje nederst, altså 6 linjer tilsammen. For at det skal se mer ryddig ut kan den nederste linjen fjernes. (UTB) * Når jeg legger en blank brikke på brettet MÅ jeg velge en bokstav med det samme jeg slipper brikken, og hvis jeg har plassert den feil må jeg velge bokstav før bokstav-menyen fjernes. Jeg ønsker mulighet for å velge at brikken skal være blank selvom jeg legger den på spillebrettet, f.eks. med et alternativ for blank brikke etter Å i menyen, da det uansett er en ledig plass der. Og / Eller en mulighet for å trykke utenfor bokstav-menyen for å fjerne menyen, slik at brikken forblir blank (eller en annen bokstav man har valgt fra før), slik at man slipper å trykke på samme bokstav hver gang man skal lukke menyen.(BUG) *... Og / Eller en mulighet for å trykke utenfor bokstav-menyen for å fjerne menyen, slik at brikken forblir blank (eller en annen bokstav man har valgt fra før), slik at man slipper å trykke på samme bokstav hver gang man skal lukke menyen. Begge(UTB) * SPRÅK: iPhone: "Ord mislykkes *enter* Ugyldig ord: XXX, XXX" endres til "Ugyldig(e) ord: XXX, XXX" iphone (UTB) * "Din motstander resignerte." må endres til "motspilleren din ga opp"(UTB) Om dere har flere innspill, så håper vi at dere tipser oss i denne tråden. Hilsen Aftenposten | |
sommerfugl | 2013-02-11 08:17 | |
![]() | Ser ut til at engasjementet har avtatt. Ikke så rart så lenge som ordspillerne har blitt ignorert. Hva med ting som er tatt opp mange ganger? Som at man ønsker mulighet for å avvise/blokkere spillere så man ikke risikerer å møte dem i spill mot tilfeldig motspiller? Man har også ønsket å kunne: - fjerne ferdige spill - legge klart ord uten at disse forsvinner neste gang man går inn i spillet - begrense antall forsøk til tre - se hvor mange brikker motspiller sitter igjen med når potten er tom | |
GreteSB | 2013-02-11 08:44 | |
![]() | Du kan se hvor mange brikker som er igjen totalt ved å se på prosenten. | |
tingeling | 2013-02-11 11:39 | |
![]() | Hei Sommerfugl! Tusen takk for innspill. Fjerne ferdige spill er nok en gjenganger ja. Noterer også ønskene om utbedringer. Punktet begrense antall for forsøk til tre er også notert, men dette er nok et punkt mange vil ha ulike synspunkter på.. Hilsen Aftenposten | |
Glory | 2013-02-11 14:06 | |
![]() | Det meste kan godtas så lenge dere får fikset at appen krasjer HELE tiden!!! | |
Budeia68 | 2013-03-24 10:04 | |
![]() | UTB Ønsker at spillebrettet kan snues avhengis av hvordan jeg holder Ipaden / Iphonen. | |
Glory | 2013-09-12 04:44 | |
![]() | Er det ingen mulighet til å unngå enkeltspillere i app-en? Synes det er litt trist når en nesten gruer seg i det en oppretter et spill i frykt for at bestemte spillere skal "ramle" inn igjen.... | |
seabourne | 2013-09-20 17:24 | |
![]() | Hvis Aftenposten leste VG ville man muligens fått med seg at Apple har lansert et helt nytt operativsystem for iPhone. Leverandører av apper sørger for at disse oppdateres, slik at de fungerer ordentlig med nytt iOS. Var dette noe også Aftenosten burde vurdere å gjøre? | |
gompedyret | 2013-09-20 17:35 | |
![]() | Info om dette har ligget under kategorien Ordspill-hjelp i halvannet døgn allerede. | |
seabourne | 2013-09-20 18:11 | |
![]() | Wow. | |
gompedyret | 2013-09-20 19:19 | |
![]() | Det er fint du er imponert, men dette var først og fremst et eksempel på at en rask kikk i forum ville gitt raskere svar enn å bare fyre løs og så håpe at noen svarer. | |
seabourne | 2013-09-21 21:12 | |
![]() | Kan også være en reaksjon på treeeeg respons tidligere, for ikke å snakke om generell mangel på oppdateringer av appen. Som dere har tatt dere betalt for. Jeg er ikke imponert. Det var ironi. | |
piaf | 2013-09-22 13:04 | |
![]() | Nei, ordspillere lar seg ikke imponere så lett, så mye vondt og leit som vi har vært igjennom! Men jeg ville blitt litt imponert hvis man i stedet for å fargelegge alle nye ord som ble laget kunne nøyd seg med å markere den/de bokstaven(e) som faktisk ble lagt på brettet. Da kunne man selv enkelt se hvilke nye ord som ble skapt, og den bevegelige linja øverst til høyre kunne blitt brukt til å vise bare poengsummen(e). Gir et legg mange nye ord på en gang, ser man jo ikke den samlede poengsummen fordi ordene tar for mye plass og linja der oppe ikke er lang nok. Håper noen skjønner hva jeg mener, og at noen er enige. | |
gompedyret | 2013-09-23 17:39 | |
![]() | For ordens skyld, i tilfelle noen skulle tro det: Det var selvfølgelig ikke vanskelig å se forsøket på sarkasme. Og nei, jeg er ikke en "dere", jeg er bare en vanlig bruker med litt ansvar som forstår og tildels deler frustrasjonene til Seabourne. Hadde jeg faktisk vært ansatt i Aftenposten hadde det fluksens blitt dirigert et par ekstra budsjettmillioner til Ordspill! Ikke desto mindre er det en god ide å sjekke forum før man stiller spørsmål. Piaf, jeg har ikke brukt den funksjonen, men det høres ut som et veldig godt poeng. Selv ønsker jeg meg egentlig en "parallell" side som logger alt av legg og poengsummer, så kan man skifte til den om man vil ha en utførlig oversikt over ord og poeng. | |
Fiskekroken | 2013-09-24 23:35 | |
![]() | Spiller på Ipad og har nå oppgradert til IOS 7. Når jeg tidligere trykket på profilbildet på andre spillere jeg hadde pågående spill med, kom det litt info om vedk: hvor mange spill, vunnet, tapt, bingoer osv. Etter oppgraderingen kommer det opp bare en blank side. Er dette en feil, eller er det jeg som må gjøre noe annerledes? Har hørt at det kan være litt forskjell på det å bruke Ipad kontra Iphone. Stemmer det? | |
andskatt | 2013-09-25 11:06 | |
![]() | Det med blank spillerinfo for ios7 må vel være en bug. For det samme i iPhone. | |
tingeling | 2013-09-25 14:19 | |
![]() | Andskatt: Det stemmer nok ja. Vi håper på å få fikset det i løpet av en 14 dagers tid. Viser også til tidligere melding i forumet. Hvis du har oppgradert din iPhone til iOS 7 vil du oppdage følgende bugs i Ordspill-appen. - Profil info popup er tom. - Krasjer noen ganger når du går inn i innstillingene. | |
seabourne | 2013-09-25 15:32 | |
![]() | Det *var* sarkasme, intet forsøk, og jeg regnet med at du og alle andre skjønte den, Gompedyret. Som svært misfornøyd, betalende kunde har man ikke mange muligheter for frustrasjonsutløp og da hender det at folkeskikken må vike. Respekt for seriøst svar din side :) | |
GreteSB | 2013-09-25 17:10 | |
![]() | Det er også et problem når man får en utfordring, det står ikke hvem som utfordrer. Det er greit å vite, syns jeg. | |
Roslo | 2013-10-05 12:41 | |
![]() | Håper oppdateringen kommer snart! Venter i spenning! :-) | |