Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 573

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LoboTommy - Ikke medlem lenger2009-07-17 09:19
Antall innlegg: 170

LoboKurs - hvordan få høyere ranking
Jeg har vært en stund på ordspill og har lært meg en del tips og triks. Jeg mener ikke at jeg har noen form for fasit, men jeg tenkte likevel å dele mine betraktninger med dere:

Del 1: Om å få mest mulig poeng per spill

Du trenger bingoer. Da handler det om å spare på de riktige brikkene, og det er de som gir en vanlig ending i det kongelige norske språk.

Jeg er veldig glad i bingoer som slutter på -ENE, altså sparer jeg på to e'er og en n, og spiller med de fire andre brikkene til jeg har bingo.

Noe som hjalp meg mye var å lære om disse endingene:
- ETE
- EDE
hvis du plasserer et firebokstavers verb i ordreform (hopp, stup, tenk, etc) foran disse, er det veldig ofte bingo. Det gir sære ord, men 50 bonuspoeng er 50 bonuspoeng.

ENDE er fire fine bokstaver, fordi det gir deg mulighetene -ENE, -EDE, -EN og ENDE. Men også en lumsk affære å sitte med, fordi du må spille med bare tre brikker, så kommer ikke bingoen kjapt kan -ENDE koste deg dyrt.

etter ordlista ble lagt om er -ING kosher. jeg syns INGA er en fin dame å ta vare på, fordi A'en da kan brukes foran -ING hvis du får inn lite vokaler (rakking), og bak -ING hvis du får noen. (rekinga).

å både samle til ING og samle til -ENE, -ENDE etc gir fort konflikt, du må jo spille med noen brikker også. (selv om det stinker bingo hvis du sitter med -INGEN / -INGER.) Det ekle med -ING bingoer er at de er vanskeligere å få lagt ut, så hvis jeg er i tvil, sparer jeg E.

Jeg har bladd igjennon noen hundre bingoer fra topp fem på poenglista og torill (som vel har lagt flest av dem?), og sett på endinger med tre bokstaver eller mer. Da ser jeg at ca 30% av bingoene slutter på -ENE. Listen er:

- ENE 30%
- ENDE 13%
- ING / INGA / INGEN / INGER 5% (Men antagelig nærmere 10%, fordi disse lenge ikke var tillatt)
- EDE 5%
- ETE 3%
- ERE 2%
- IGE 1%
- EST 1%

De beste har forskjellig spillestil. Matias og jeg har 40% -ENEbingoer, mens Holger er nede på 12%. (Lenger nede på lista ser jeg at Bearo har en mye høyere -ENE prosent enn noen av oss). -ENDE og -EDE er det også jeg som bruker mest. Holger har generelt få bingoer med lange endinger, flere med to-bokstaversendinger, og mye mer -ET en meg. Torill er dyktigst på å bruke -ING-bingoer og har over 10% av dem. Trymare er flinkest til å spre bingoene på alle endingene, og bruker oftere -ERE, -ETE, -IGE enn andre spillere.

Et tips fra Starey er at forstavelser er kurant å ha i bakhodet. E'er havner fort til høyre på spillebrettet, du vil ha dem langt bak i ordet, men å f.eks. legge den bak en B og se etter BE- ord kan være forløsende. Den suverent vanligste to-bokstavstarten på en bingo er ST-, det utgjør 4-6% av bingoene hos de jeg telte. De andre vanlige er (i rekkefølge målt hos Trymare) SK- RA- KL- SL- FL-. L har altså en tendens til å trives som andre bokstav.

Mye handler om å bytte de rette brikkene. Når jeg er ute etter en bingo som slutter på E, sparer jeg i tillegg på (i rangert rekkefølge) blank, N, S, R, A, T, I. En L er grensetilfelle. D spares hvis jeg har to E'er. Jeg bytter alt annet. Hvis bokstavene jeg sparer har ubalanse mellom konsonanter og vokaler må jeg kanskje hive flere av de jeg liker, eller spare en jeg bare nesten liker.

Folk har selvfølgelig forskjellig preferanse på brikker. David som var listeener da jeg kom hit, var f.eks. mer glad i R enn N. Starey som har vunnet en haug turneringer, liker I bedre enn A.

Er ikke bokstavene mine bingoete, eller brettet ikke tillater bingo, kan jeg heller spare på OK brikker med fine verdier, som P, V, U, Y, Ø. Jeg har veldig vondt for å kaste Y og Ø, hvis jeg ellers har drittbrikker kan jeg forsøke å få ut den gode brikken, og bytte i neste runde. Sparingen av verdifulle brikker må harmonere, jeg sparer ikke nødvendigvis P og V samtidig.

W er nok det jeg kaster oftest. Det tar mye tid å lete etter W-legg, og finner du et gir det ikke nødvendigvis særlig med poeng. J og F er møkkabrikker, men jeg prøver ofte å spille dem. Gode spillere bytter gjerne mer enn meg, jeg bytter sjelden i forhold til f.eks. Trymare og Holger.

Jeg har også hørt en strategi om å alltid bytte i første omgang. Poenget til denne spilleren (som gjelder for standard/spesial) er at åpningslegget uansett ikke er godt betalt, det er bedre å starte med gode brikker. Åpne med å bytte, og hvis motspiller åpner kan du bruke vokalen han legger ut for å bli kvitt skrot.

Som mottrekk mot slik strategi kan du spille åpningslegg uten vokaler. Kjipt men smart.

Har du bingo men ikke får den ut, hender det at du vil spare den til neste runde. Passer du da, kan en rutinert motspiller lukte lunta og spille tight. Et tips jeg har hørt er da å heller legge ut et ugyldig ord tre ganger og få 'bommet på alle forsøk'.
Selv sparer jeg bare på bingoer når jeg er trøtt i hodet og vil hvile det litt.

Først: bli best mulig til å lage bingo. Så, gå litt bort fra det. Hvis din eneste taktikk er å legge flest mulig bingo, tror jeg det er vanskelig å nå toppen. Du må finne din balanse med den motsatte strategien, som er å maksimere alle legg, altså legge det som gir flest mulig poeng hver gang uten tanke på fremtiden.

La oss snakke litt om maksimeringsstrategier.

Det er veldig viktig å holde øye med de røde (og gule) rutene. I tilfeldig handler alt om å få lagt ord over flere doblingsruter. Med en gang tilfeldigbrettet kommer opp, se etter rekker med røde og gule ruter. Spill ikke motspiller ut til dem. Den trygge sonen er å ha en linje mellom brikkene du legger og den rødgule linja. Skal du inn i faresonen, inn mot noe rødt, bør du være trygg på at ordet ditt ikke kan forlenges med én brikke. ord som begynner med harde konsonanter (D, H, B, F, W, C) er rimelig trygge i startenden. Verb med A-ending er fine greier i den andre enden.

Så til trikset med å spare en bokstav selv om du kan legge den. (Denne taktikken er litt gambling. Og apropos, gambling er mer rasjonelt når du ligger under enn når du leder.) La oss si du har BOWL, men hvis du legger det, havner den siste bokstaven i en linje med doblingsruter, som feks de ytre linjene i standard- og spesial-brettene. Da kan det lønne seg å legge bow, inn i faresonen, og spare l'en slik at du kan bruke den i et storscorende legg neste gang som går på tvers av BOW. Vurder ordet, om du har f.eks. FORM, og tenker å legge FOR, så ligger det en del muligheter for motspiller i fora, fore, fort, ford, etc. Vurder også motspillers ranking, gode spillere tar oftere fra deg godteriet når du prøver å være lur.

Apropos Ford: av en eller annen merkelig grunn godkjenner dommeren de fleste bilmodeller (typisk de som ikke har W i navnet).

For avanserte brukere kan jeg ta med et, eh, C-moment: Hvis du har C og to av brikkene F D M P W A, kan det lønne seg å se etter et legg som gjør at en (f.eks, men helst) F havner rett under en 3Xbokstavpoengrute. Da setter du deg opp til å legge (f.eks.) PC etterpå, med toveis tredobling av C'en og poengscore som begynner på 6. Det liker du.

Jeg er glad i å legge korte toveis ord på 3xbokstavpoeng-rutene (rutene som noen kaller grå og noen kaller blå). Jeg følger med på brikker på brettet mitt som gir 4 poeng eller mer, og leter etter 3xbokstavruter hvor jeg kan spille dem toveis. Si at en N ligger inntil en 3xbokstavpoeng-rute, og jeg legger YR på tvers. Da har jeg NY og YR med tredobling av Y, 38 poeng. Det er fest, hverdagen er å bruke 4-poengsbrikker, det gir ca 30. Det fine med disse leggene er ikke sjukt høye poengsummer, men bra poengsummer med sjukt lite tidsbruk. Du må ikke stokke noe i hodet, det er en strålende taktikk for panikkspill, ikke i samme grad for normal.

Min spillstrategi har vært en kombinasjon av bingospill og maksimering. Jeg er best når jeg ikke blir for bingofiksert, ikke samler møysommelig opp til -ENDE som jeg deretter gnukker på i runde etter runde, men jeg sparer til bingoer når de likevel er i nabolaget. Det blir ikke så mange færre bingoer av å slippe opp ett hakk på bingosparingen.

Reflex som vant siste mesterturnering derimot, hadde en rimelig bingofri taktikk. Han slo meg ut ved å spille veldig tight for å hindre meg i å legge bingo. Taktikken handlet såvidt jeg så om å legge korte ord, helst inni området som allerede er lagt, uten å legge noe som stikker mer enn en brikke ut fra området av brikker. Han sa det fungerte mot 'bingokjerringer', og det beviste han. Også den første ordspillmesteren, den tidligere sjakkmesteren Akebrett, er dyktig på analyse av motspillere og å tilpasse taktikken etter dem.

Del 2:

Til nå har vi snakket om å tyne mest mulig poeng ut av hvert spill. Skal du bygge god ranking bør du også tenke på hva du spiller, mot hvem og når.

Jeg har f.eks. ME (kronisk utmattelsessyndrom) Det gjør hjernen min til potetmel når jeg har brukt den en del (ugunstig utover i turneringer, derfor var poengligaen en bedre arena for meg). Jeg kan ikke alltid spille bra, men jeg kan merke når jeg kommer til å spille dårlig. I fjor løste jeg det med å spille uranket. Etterhvert ble det vanlig her med såkalte andrebrukere, eller 'partybrukere', og å kaste meg på den bølgen gjorde det lettere for meg å få spilt. I all idrett har man trening og konkurranse, og skal man nå høy ranking anbefaler jeg en bruker til trening og en annen til konkurranse. Ikke spill med den seriøse brukeren når du ikke er på hugget. Min andrebruker heter prügelknabe, som betyr 'gutt som får juling'.

(PS: Vær snill når du spiller opp en andrebruker fra 1000. Møt folk med ca. samme ranking, og ikke møt samme person mange ganger.)

Finn ut hvilke forhold du gjør det best under. Du kan gå igjennom statistikken din og se hvilke spill, hvilke hastigheter og hvilke motstandere du gjør det best mot. Den tidligere listetoppen kontakinte lærte meg via forumet at noen spill gir større poengdifferanser, og store seiere gir jo best ranking. Topplisten preges tradisjonelt av de som spiller tilfeldig spill i høy hastighet. Standard normal er et respektabelt spill, det er original scrabble, men det er dessverre ikke noen vei til høy ranking slik systemet er nå. I de periodene jeg har spilt mye med lobotommybrukeren har jeg satset på tilfeldig lynrask, og tilfeldig panikk etter den hastigheten kom. Jeg fant også ut at jeg gjør det best mot de med høyere ranking enn meg selv, eller de med mye lavere. De som er tett bak meg i ranking pleier å koste poeng. Kanskje er det den psykologiske effekten av å forsvare et "favorittstempel".

Tilfeldig spill mot lavt rankede er selvfølgelig risky. Det trengs bare en motstander som startet, en lang rød strek på midten av brettet, og vips, bye bye sweet caress.

Noen sjekker også hvilken tid på døgnet de gjør det best, og spiller deretter. Et triks jeg har hørt er å snu døgnet og grisebanke trøtte motspillere om natta, gjerne edru fredags og lørdags natt. Det er ikke noe for meg.

Når jeg har fulgt alle planene mine og de likevel ikke virker, roper jeg BRØKK. Det er kortform av BRØKKAMIKKER, som er det jeg gikk over til å rope når jeg hadde ropt MØKKABRIKKER noen tusen ganger. Det hjelper lite på rankingen, men litt på humøret.

---

Takk til alle som lærte meg strategi på ordspill, det gjelder de fleste som er nevnt i teksten. Takk for taktiske diskusjoner med Kness og Akebrett, og spesielt takk til Agrippa og Starey.

Torill2009-07-17 12:02
Antall innlegg: 3664

Hei Lobotommy.

Takk for at du delte hemmelighetene bak din suksess!

Jeg har lyst til å tilføye noen ord om hvordan man i tillegg til å få høy ranking også kan være en god ordspiller. Disse tipsene kan også gi deg høy ranking, men kan kanskje være til hinder for at du når helt til topps og at du blir der.

Jeg ser på ordspill som et sted der man kan ha det gøy sammen med andre som har det gøy, i tillegg til en arena der man kan bli bedre og bedre til noe man liker å holde på med. Så har det også vist seg at det kan være en sosial arena der man kan bli kjent med nye menneseker, eller bare veksle noen ord.

Mitt tips er: Spill med og vær hyggelig mot alle, og ikke tenk på motspillere som midler til å øke din egen rank. Ved å spille mot mange forskjellig utvikler man seg både som ordspiller og kankje litt som menneske også. Etterhvert blir man bedre og bedre, (men det er det jammen mange andre som blir også).

Hold fast ved brukeren din, det er hyggelig for andre som blir kjent med deg. Har man en dårlig periode og rankingen går ned, så vil dette rette seg opp. Har man en god periode og blir ranka høyere enn man vanligvis er, så vil dette også rette seg igjen. (Et eksempel fra meg selv: Jeg gikk ned til nesten 2400 for ikke så lenge siden. Men så dårlig er jeg vanligvis ikke. Jeg kom meg igjen, hadde veldig flyt og kom meg opp på 3800 på ca to døgn. Så god er jeg heller ikke. Derfor gikk jeg raskt ned igjen til ca 3200, der jeg "hører hjemme")

Min oppskrift på "god ordspiller" har gitt meg en relativt stabil plass på topp 100 og holdt meg ganske effektivt unna topp 10. På topp 10 er det naturligvis bare plass til 10 spillere om gangen og på pallen er det plass til 3. Lykke til til dere som har tenkt dere dit! (Jeg tror jeg har gitt opp, men har det gøy likevel)

piaf2009-07-17 12:39
Antall innlegg: 995

Dette var interessant lesing. Takk for tips begge to :-)

picassa2009-07-17 12:42
Antall innlegg: 596

Konkurranseinstinktet er fravaerende hos meg,saa bruk av saa mange typer stratergi for aa holde rankingen oppe lyder for meg kjedelig.
Ordspill er for meg underholdende og avslappende.
Jeg bytter brikker kanskje en gang hvert 10ende spill.Jeg har glede av aa loese oppgaven ved aa legge ord av alle bokstavene,men jeg har kanskje misforstaatt alt :)

LoboTommy - Ikke medlem lenger2009-07-17 12:52

Jepp, jeg har selvfølgelig også sosialt utbytte av å spille ordspill, vi er nok ikke så forskjellige der. Men hvis man har bare en bruker som man spiller mange 'sosiale' spill på, uansett hvilken form man er i, [i]bør man ikke bry seg om poengligaen.[/i] Det er som å jogge innom holmenkollstafetten og henge seg opp i at man blir fraløpt. Jeg tror det er mentalt usunt.

Du har et meget høyt bestenivå, og ville gått høyt med en bruker som du spilte konkurransetempo på. Men da blir det selvfølgelig vanskeligere å klatre i kampligaen, hvor du også henger med i toppen.

Det er ditt valg. Alle som ikke jukser bør ha frihet til å bruke brukerne sine som de selv vil.

LoboTommy - Ikke medlem lenger2009-07-17 12:53

(sagt til torill)

baltez - Ikke medlem lenger2009-07-17 13:04
Antall innlegg: 1398

Et annet godt triks for å gjøre egen ranking høyere, og som trådstarter selv alltid benytter seg av (men tydeligvis glemte å fortelle) er: 1.) Opprett en ekstra profil hvor rankingen ikke er like viktig. 2.) Bruk denne profilen til å spille mot en motstander for å sjekke at vedkommende er dårlig og treg nok 3.) Når du har funnet en bruker som du vet er dårlig nok, og er HELT sikker på at du øker egen rating ved å spille mot: invitere han/henne til å spille mot din viktige profil (den hvor rating betyr mer enn liv og død)!! Slik vil du garantert nesten aldri miste ranking poeng.

Noen vil kanskje antyde dårlig sportsånd, rak motsetning til konkurranseinstinkt, lavmål eller lignende, men kom igjen a folkens; det viktigste er jo å være inkluderende!:)

Oppfordrer alle som faktisk har et snev av konkurranseinstinkt: kom til Sjiraffen for å måle krefter! Med en og samme profil, som du også bruker andre steder!

Anagram2009-07-17 13:05
Antall innlegg: 49

WOW. Så fint innlegg Lobo. Jeg har alltid undret meg over hvordan de med høy ranking klarer å få det til.

Fint at du vil dele dette med oss som ligger i nedre sjikte ;-D

Torill2009-07-17 13:05
Antall innlegg: 3664

Lobotommy-

Hehe, intet ønske fra meg om å være høyt oppe i kampligaen, sånn sett kunne jeg hatt 20 brukere for å kamuflere at jeg spiller litt i overkant mye. Jeg synes bare det er mest realt og hyggelig på den måten, at man har en bruker og spiller med den. Hvis mitt mål var å ligge høyest i poengligaen, så burde jeg naturligvis ha stoppet å spille som Torill den gangen i fjor høst da jeg hadde over 4200 og opprettet en ny bruker. Men min høyeste ranking var kunstig høy, den ble oppnådd da Panikk-hastigheten var helt ny og jeg var raskere enn de fleste. Denne fordelen har jeg ikke lenger, og har derfor ingenting så høyt på en rankingliste å gjøre.

HanneH2009-07-17 13:20
Antall innlegg: 2290

Jeg kommer nå med en uttalelse både som privat person og også delvis som spillvert.

Mener bestemt at det aller beste for Ordspill og alle de som bruker dette spillet ville være at ingen hadde mer enn en profil.

Om de som oppretter ny bruker slik du anbefaler LoboTommy så vil de uansett med stor sannsynlighet "flå" motstanderene for poeng i sine første 50 kamper (ca.) Om de spiller mot motstandere med samme rank som seg selv så vil det ikke være morsommer for de å bli most i kamp og muligens synke med opp mot 100 poeng eller mer i en kamp, enn det vil være for de høyere rankede å møte "en ulv i fåreklær" som jeg liker å kalle dem :), de vil sannsynligvis også tape stort, siden motstanderen har under 50 spilte kamper og alldeles ikke er nybegynner som han gir seg ut for når man åpner ny profil.

Om ikke de som ligger mellom 1000-1800 muligens har mulighet for å komme inn på topp 100 listen med det første er slike tap allikevel ikke noe morsomt og oppleve, og jeg anbefaler derfor ingen å opprette flere profiler.
Som spillvert har jeg fått flere henvendelser med tips om slike spillere etter at noen har blitt rammet av disse. Ikke alle bryr seg med topp 100 listen, men de fleste spiller vel muligens i ett forsøk på å bedre sin egen poengsum og å slå sin egen personlige rekord.
Så ved slike tilfeller er det vel like viktig å ta hensyn til alle her inne for at det skal være en koselig plass og oppholde seg, og ikke bare fremstå som en stor egoist (i mine øyne da), men det er jo noe som heter mye vil ha mer, og det kan jo være den regelen de med doble profiler følger.

GULL - Ikke medlem lenger2009-07-17 13:25
Antall innlegg: 664

Først vil jeg si at jeg påstår ikke å ha flere profiler.

Det andre jeg vil si er at Torill her viser liten forståelse for Lobotommy. Når man føler seg litt variabel i tankegangen så synes jeg det er superfint for spillere å kunne ha en profil for de gangene man føler seg på hugget og motsatt.
Det er jo tross alt de beste stundene kunstneren står i sitt ess og da man føler man gir sitt ønskede bidrag.

Takk for fine tips Lobotommy.

Ø N2009-07-17 13:28
Antall innlegg: 725

Mye enig med deg i din oppskrift LoboTommy men velger
og kommentere noe som i mitt hode blir feil noe
Torill også er innom i sitt innlegg.

Jeg gjorde som deg og opprettet to brukerkontoer her inne
der jeg kun spilte opp den ene og den andre ble brukt
som du sier i de periodene prestasjonene lå nede.

Men så skrev ordspill,s koseligste dame HanneH ett innlegg
som fikk meg til og endre syn på denne taktikken.

Det som blir feil er at ingen mennesker er på topp hele tiden
noe rankingen også bør bære preg av.

Det er ikke meningen at Topp 100 kun skal bestå av
supermennesker og når vi ikke er det i en periode
så opptrer vi som ett normalt menneske
bare i annen drakt.

Uansett idrett så fungerer dette på person med
oppturer og nedturer.

Dvs at du kan ikke bytte navn hver gang du ikke er på topp
slik att det ene navnet blir en toppidrettsnavn mens det
andre er en vanlig idrettsnavn.

Dette prinsippet bør etter min mening også gjelde på Ordspill.no alternativt så bør ranking og topplister kuttes ut da
denne taktikken uansett vinkling blir feil.

Kirsti2009-07-17 14:43
Antall innlegg: 1946

Mye interessant her, både om taktikk og ranking!

Det som slår meg, er hvor ulike synet på rankingen kan være. Noen bryr seg ikke om den i det hele tatt. Andre synes rankingen skal vise hvor gode vi KAN være. Atter andre synes den skal vise hvor gode vi ER.

Jeg tilhører sistnevnte gruppe. Jeg bryr meg om rankingen min, men vet også at den går opp og ned som en jojo. Det synes jeg er som det skal være. Jeg har dager og øyeblikk da brikkemajoren hater meg og hodet går tregere enn en 105-åring med rullator. Andre ganger elsker majoren meg, og jeg spiller i tillegg som en gud og kan ikke bare slå, men til og med grisebanke folk som Holger og Trymare. Som oftest er jeg like heldig og uheldig med brikkene som alle andre og spiller ganske bra, men ikke glimrende.

Jeg har ønsket meg en forklaring på poenget med å ha flere profiler. Her har vi fått én forklaring, det finnes sikkert flere. Et vesentlig poeng for meg er imidlertid at det er lite realt overfor motspilleren å spille under et annet navn. Det er fortsatt samme person som spiller, uansett hva slags form man måtte være i. Hvis rankingen er så viktig at man bare vil spille når man er i toppform, kan man jo gå seg en tur eller lese en bok i stedet når formen er svak.

liselotta2009-07-17 16:35
Antall innlegg: 564

picassa: godt at det finnes spillerere som deg også her :-).
For min del: 1706 kamper, 7 bingoer (som jeg ikke stresset etter/jobbet for).
Lykkelig uvitende om alle de bingoene jeg kunne ha lagt, og såre fornøyd med rankingen min som ligger (stort sett) et sted mellom 1400-1500.

martin84 - Ikke medlem lenger2009-07-17 17:01
Antall innlegg: 580

LoboTommy, takk for at du vil dele mange gode råd og innsikter med oss. Det er noe vi alle kan lære av, kanskje med unntak av de aller beste spillerne.
Jeg vet det ikke passer seg her men ville likevel benytte anledningen til å si at jeg er begeistret for skrivestilen din (har lest noen blogger som alfa93 tipset meg om). So there.

cammie2009-07-17 18:32
Antall innlegg: 189

Kjempefint innlegg, LoboTommy! Veldig flott for nye brukere å lære om strategi og muligheter :) Jeg synes det er helt OK at man har flere profiler, dersom man ønsker det. Selv hadde jeg blitt veldig ubestemmelig over hvem jeg skulle spille med så jeg holder meg til 1 :)

Jeg håper likevel at administrator endrer topplisten slik at den er en ranket toppliste. "Alle" ønsker jo å vite hvem som er best i dette øyeblikket og da burde man ikke kunne seile på gamle bragder eller hva nå det uttrykket var :) Så kan man heller ha en egen rekordliste over høyest oppnåelige score.

martin84 - Ikke medlem lenger2009-07-17 21:13
Antall innlegg: 580

Cammie, hva med 'hvile på laurbærene'? ;).

cammie2009-07-17 23:10
Antall innlegg: 189

Hehe. Ja, det er nok et litt mer velbrukt uttrykk enn "å seile på gamle bragder". Men bare litt ;-)

Seierherren - Ikke medlem lenger2009-07-18 00:13
Antall innlegg: 104

Finfint innlegg, lobo. Har selv analysert spillets muligheter rimelig likt som deg.

Spilte konsekvent taktisk for en tid tilbake og havnet da oppe på topp10 en plass. Særlig valg av motstander og type/hastighet ble nøye vurdert hver gang. Trikset er å sortere på rank og invitere bare dem med høyere, og kun velge den ranken man er god på. Selv spilte jeg konsekvent på stress og brukte all tida til å tenke ut bingoer. Slo gjerne Trymare og Holger og co på "hjemmebane" og steg sånn til en høyere ranking enn "fortjent".

Ble ganske lei av det opplegget, så jeg begynte å spille friere og mot de fleste. Dette, kombinert med at Brikkemajoren la meg for sitt grusomme og nådeløse hat, gjorde at jeg dalte ned på rankinglista som en betongørn uten vinger.

Nå spiller jeg mest med det som opprinnelig var partybrukeren, og gjør det skærpt på de fleste hastigheter/typer. Bortsett fra panikk da, der har jeg fremdeles problemer med å henge med.

Om Seierherren noen gang kommer seg tilbake i tetsjiktet? Tja, da måtte det isåfall bli slutt mellom Torill og Brikkemajoren.

andermg - Ikke medlem lenger2009-07-18 00:43
Antall innlegg: 212

Interessant innlegg (har du virkelig lest gjennom alle bingoene til Torill????) :), men vil kommentere noe annet ved denne tråden, som dog er blitt mye debattert før: Tobruker-konseptet.
Personlig velger jeg å være like uforstående og skeptisk til å operere med to brukere som jeg alltid har vært. Trodde i mitt enkle sinn at de fleste på toppen her faktisk kun opererte med en bruker (med unntak av noen nye raketter som dukker opp i ny og ne), men innser nå at det er feil... selv kan jeg garantere at jeg kun har og alltid kommer til å ha kun én bruker.

I tillegg vil jeg kanskje si at det ikke er en SÅ stor prestasjon å ligge på toppen av lista når man ikke har spilt mer enn 4 rankede kamper i 2009... For all del, Lobo er en dyktig spiller, men det er noe som skurrer der.

Selv var jeg oppe i 4800 i mars, og kunne sånn sett ha ligget på topp i dag, om jeg hadde fulgt samme strategi.

Dette er vel noe man kunne justert på muligens, i forhold til kriterier for å inkluderes på lista.

Håper ikke dette blir oppfattet som et surt oppstøt, men hadde ikke tålmodighet til å formulere meg mer taktfullt i kveld:)

alt vel

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?