Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 288 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Snømannen | 2009-05-02 22:11 | |
![]() | Oppklarende og bra - Takk! Leve velferdstaten. Vi er alle sosialdemokrater. Men selv innenfor denne rammen er det mulig å diskutere om lovgivende statsmakt fyller oppgaven og tar de rette hensyn. Og om hvor stor staten bør være. Poenget er at for mye dreper det privare initiativ. For lite fir et rått samfunn hvor alle må klare seg som best de kan. Dsikusjonen om det finnes mennesker i Norge i dag som lider nød er (etter mitt syn) dum. Selvfølgelig gjør det det, ofte uforskylt. Å stikke til folk som har gått over ende en femmer eller to er ingen god løsning. Etter mitt syn er det ikke feil å trekke fram kravene og behovene til de svakeste i samfunnet en dag i året. Problemet er disse gruppene ikke kommer til orde og heller ikke blir prioritert resten av året. Ugh, jeg har talt. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 22:16 | |
![]() | Hehe.... Ø N: Nesten alle vitenskapsmenn / forskere / historikere mener at kapitalisme og demokrati går "hånd i hånd". Nå du dundrer opp med denne oppsamlingen, går du altså imot allmen viten. Flott utført. Når det gjelder "absolutt kapitalisme", kan det stemme at det til en svært liten grad kan innskrenke "absolutt demokrati". Derfor finnes det svært få tilhengere av hverken "absolutt kapitalisme" og "absolutt demokrati". Når det gjelder sistnevnte er det definitivt ikke gjennomførbart, og derfor finnes det heller ingen stater, organisasjoner etc. som har "absolutt demokrati. Jeg er tilhenger av kapitalisme og demokrati.....de går svært godt sammen, så lenge man holder seg unna de ekstreme variantene du tydeligvis er en tilhenger av. Hvis du hadde bladd litt til i leksikonet ditt, finner du sikkert også noe veldig interessant; nemlig at sosialisme er nøyaktig det samme som kommunisme, med et unntak; kommunistene ønsker å ta over med makt, mens sosialistene ønsker å ta over på fredelig vis / valg / bruk av demokrati. Derfor er helt logisk nok de som kaller seg sosialister tilhengere av politikk ført i Sovjetunionen, Cuba etc. For en skam. Et annet artig perspektiv for de reiselystne; I amerikansk immigrasjonslov står det: Hvis du ER, eller HAR vært kommunist, kan og skal du bli nektet innreise til USA. Det er leit viss du stemte Rødt for 20 år siden, og finner ut at du skal ta sykkelen over Route 66, etter at alderen ga deg litt mer vett..... Du reiser ulovlig!! | |
kattibuskan | 2009-05-02 23:06 | |
![]() | Her er saklighetsnivået totalt; Klipp og lim fra Baltez i dag: ……Viss du synes finanskrisen er så ille, foreslår jeg at du flytter til Nord-Korea, og nyter livet der sammen med dine likesinnede, som har en gjennomsnittelig IQ på 4,3, som er akkurat 0,3 under snittet for en sosialist.----- ……Viss du synes finanskrisen er så ille, foreslår jeg at du flytter til Nord-Korea, og nyter livet der sammen med dine likesinnede, som har en gjennomsnittelig IQ på 4,3, som er akkurat 0,3 under snittet for en sosialist………. …….Flott at du fant et sitat av landssvikeren Arnulf Øverland.....det sier jo alt. Kommunist, som ønsket revolusjon og innføring av stalinisme i Norge. Burde vært slettet fra norske historiebøker, spør du meg….. ……..Vil presisere at alle disse punktene kommer fra din ildrøde sjel, som antageligvis ville ville ofret livet for at Stalin skulle få styre verden……. ……..Det er nok ikke så svart / hvitt som hos dere anti-demokratiske tilhengere.... ……..Hvis du hadde bladd litt til i leksikonet ditt, finner du sikkert også noe veldig interessant…. | |
kattibuskan | 2009-05-02 23:07 | |
![]() | Sorry. To like klipp... ha en fin ordspillkveld! | |
Ø N | 2009-05-02 23:14 | |
![]() | baltez. Poenget mitt er enkelt. Jeg trekker frem yterpunktene i to begreper slik at jeg håpet at du evnet å se at det er yterpunktene altså ikke virkeligheten anno 2009. Påvis feil i min beskrivelse av disse yterpunktene med linker til almen viten. Men slik du debatterer i sak etter sak med å spisse dine formuleringer mot person å ikke sak er en debatt-teknikk som etter min mening ikke fører noe sted. Denne formen for hersketeknikk er lite fruktbar å kan i beste fall betegnes som støy eller trolling i forumet. Jeg respekterer at du har egne meninger men jeg er temmelig sikker på at du vil oppnå langt større aksept i forumet hvis du spisser dine innlegg i mindre grad på person å i større grad på sak slik at det blir konstruktiv debatt på sak å ikke slik som nå at de som ikke er med deg er mot deg. Er veldig klar over at du morer deg storstilt hver gang du greier å provosere person med spissinger eller trolling men for forumet å debattene blir dette lite fruktbart i lengden. Ha en fortsatt topp dag / kveld på Ordspill.no | |
sinecera | 2009-05-02 23:42 | |
![]() | Ø N; Om Baltez' evne til å provosere - som for eksempel "du ville antagligvis ofre ditt liv for at Stalin skulle få styre verden" - så kan det vel bare sies det som Inge Lønning sa om en av sine motstandere: - "Han har injurerende kraft som en middels russeavis". | |
liselotta | 2009-05-02 23:46 | |
![]() | Et sidespor. Leste en gang om en gjeng frustrerte og forbitra FRPere på Sørlandet som tok Øverlands dikt til sitt bryst. De mente seg urettferdig behandla, ja satt i bås og stempla, latterliggjorte. Det var ikke måte på hvor stygt de ble karakterisert, særlig i media, syns de. I et svulstig avisinnlegg tok de til motmæle, og avslutta med diktstrofa: "du skal ikke tåle så inderlig vel...." Hehehe, mon om de fikk noe særlig gehør blant folket ???? Makan til historieløse fjols!!!!! | |
Ananda | 2009-05-03 00:01 | |
![]() | Baltez, du er inne på noe når du sier: "...etter at alderen ga deg litt mer vett. " Jeg mener at det er fullt forståelig at et ungt menneske kaller seg sosialist. Som ideologi er sosialismen (tanken om at vi alle må dele) utmerket. Når vi blir godt voksne vet vi at det dessverre ikke fungerer slik i virkeligheten. Når sosialistene får penger mellom hendene er de de første til å erstatte cordfløyelsbuksene med Armani-dress, kjøpe seg Mercedes og bygge svømmebasseng. | |
Ø N | 2009-05-03 00:23 | |
![]() | sinecera. "Mennesker" med tynn stemme bør gjøre som valpen som skal lære å bli gårdshund, "mennesket" må lære seg å bjeffe. ...... må tørre å heve stemmen, uten å bli aggressiv. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 01:25 | |
![]() | Utrolig interessant historie, liselotta. Har du flere "godbiter" på lager, eller ble kvelden fullkommen for deg, når du fikk en sjanse til å rakke ned på FrP? Prøv 5 utropstegn neste gang, så kanskje du får enda mer oppmerksomhet!!!!! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 01:34 | |
![]() | Ø N: www.spectacle.org/49.../d emo.html www.amigospais-guara...gm c158.php www.timesonline.co.u...93 4336.ece www.independent.org/....a sp?a=233 | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 01:45 | |
![]() | tilogmed jeg som er møkkfull klarer å se at det allerede var 5 utropstegn på slutten av liselottas innlegg.. Så det blir vell 6 nestegang. Du taper så stor troverdighet baltez, når du ikke en gang klarer å telle utropstegn. Da skal du ikke begynne å uttale deg om sosialisme og ditt og datt. Tror det er på tide at du tar kveld! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 01:51 | |
![]() | Helt enig. Man taper sinnsykt med troverdighet, hvis man har telt feil antall utropstegn. Tror nesten ikke det er noe du kan tape mer troverdighet på. | |
awi | 2009-05-03 08:34 | |
![]() | Baltez og meddebattanter: Hvis dere skal diskutere videre, så la det handle om sak og ikke person. Folk har ulike politiske meninger, og det må respekteres. | |
kattibuskan | 2009-05-03 09:24 | |
![]() | Interessante artikler, Baltez. Saklige! Man kunne sikkert ha funnet tusenvis med en annen synsvinkel. | |
Sydsklie | 2009-05-03 10:01 | |
![]() | Leninismen, Marxismen har aldri blitt testet skikkelig som ideologisk retning. Det har alltid sittet en maktsyk person på toppen og utnyttet folket. Innen læring har Marx blitt mye brukt som grunnideolgi i den nyere skole. Vykotsky's tanker som bygger en del på Marxismen er mye inne i dagens skole. Jeg vil påstå at skolen er bedre i dag enn for 25 - 50 år siden. Tid dere som er mot Baltez sine meninger. Han er kul kar. Angrip meningene hans ikke han. ANGRIP :) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 10:02 | |
![]() | Det er morsomt å lese det dere skriver. Synd at noen forbinder sosialisme med diktaturer, men de mener jo det selvsagt delvis humoristisk og bruker det som en slegge i debatten. Selv har jeg stemt Sv, Sv, Rv, H, Rv, Sv, Sp, Sp, V og V, noe sånt i den rekkefølgen og har altså vært en vandrer i det politiske landskapet. mener at alle partier har mye fornuftig i partiprogrammet og at det norske demokratiet er tross alt et av verdens beste politiske systemer i dag. For noen år siden skrev jeg som en slags test et brev til alle de lokale partiene der jeg skrev at jeg vurderte å melde meg inn i partiet og at jeg ønsket tilsendt pins , klistremerker og annet med partiets logo på. Jeg fikk best service fra Frp, der jeg fikk et personlig brev fra en person som faktisk kan ende opp som justisminister i Norge om noen år dersom Frp kommer inn i regjering. Dernest var Sp, Sv, Krf og V også flinke til å sende materiell. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 10:07 | |
![]() | Det kan man nok kattibuskan, hvis man leter etter grums på nettet. Du finner nok hva du vil på nettet, men disse artiklene er derimot fra noen av verdens mest seriøse og nøytrale nettsider. De gir heller ikke noe ensporet svar, men diskuterer temaet. Uansett; det sier seg selv at du ikke har lest dem! awi: hva menes egentlig med innlegget ditt?? Vi diskuterer en sak her inne....må det ødelegges? Jeg ber deg la alle si meningene sine, mitt hjerte orker ikke mer sensur... | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 10:15 | |
![]() | Takker Sydsklie... Det er nok rett at marxismen kanskje ikke har blitt testet ordentlig på sitt egentlige ideologiske grunnlag. Problemet er kanskje at det ikke går? Sosialisme er kanskje konstruert sånn at det alltid vil ende opp med totalitære / ødeleggende regimer, bl.a. på grunn av at sosialisme ødelegger for all mennskelig utfoldelse, kreativitet og frihet. Må vel nesten si at leninisme og stalinisme har blitt testet da..... Navnene er jo tross alt tatt fra hvordan de styrte et land (Lenin og Stalin). Det gikk ikke akkurat bra. Problemet er rett og slett at grunntanken i sosialisme er meget bra (likhet etc), men det fungerer ikke som styreform. I alle tilfeller ender kapitalisme opp med å gi mer likhet, noe som er i strid med de grunnleggende tankene..... | |
liselotta | 2009-05-03 10:17 | |
![]() | Herlig :-). Det gikk som jeg tenkte. Baltez kom virkelig ut av skapet som den fullblods harry og historieløste FRPer han er....... (tell antall prikker om du gidder). Til orientering: Historien taler for seg, uavhengig av antall utropstegn !!!!! (5 stk denne gangen også, for ordens skyld) | |