Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 844

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alfa932009-01-30 23:38
Antall innlegg: 7771

barnetreff søn. 1.02.09
Inviterer nok engang til barnetreff i Flodhesten søndag 1. februar kl. 19.00. Vi holder på til 21.00:)

Aldersgrensen er 15 år for å spille.
Barna kan åpne hva slags spill de vil, og det blir ingen kampoppsett.
Dere kan gjerne komme og gå som dere vil (f.eks. komme kl. 19.30, spille et spill, ta pause og komme tilbake...).

HVIS BARNA ÅPNER ÅPNE SPILL UTEN Å HA AVTALT MED NOEN PÅ FORHÅND, KAN JEG IKKE GARANTERE AT DE SPILLER MED ET ANNET BARN.
Hvis dere er usikre på om det er en voksen eller et barn, kan dere trykke på vedkommende i lista over innloggede, eller spørre meg.

Jeg kommer til å være til stede hele tiden.

Hvis noen lurer på noe, er det bare å spørre!

Gleder meg, og håper det kommer mange.
 
Weronix2009-01-30 23:47
Antall innlegg: 338

Veldig bra Alfa! :) Flink du e!

Og til dei voksne som går inn for å spele mot barna på et barnetreff - skjerp dokke! :) la det her være på barna sine premiss, sånn at dei får et bra utbytte av det, og utvida spilleglede! :)
 
ave - Administrator2009-01-31 00:10
Antall innlegg: 4986

Jeg har registrert at det har vært voksne profiler i barneselskapene her, men de har representert et svært enkelt nivå. Jeg har lurt på om det har vært barn som har spilt i en voksen profil, men vurderte det som greit for sønnen min å spille mot dem all den tid det ikke ble kommunisert mer enn hei og hade.
 
Alfa932009-01-31 00:17
Antall innlegg: 7771

Som sagt før: når dette har skjedd, har jeg (vanligvis) tatt kontakt med begge spillere og sagt ifra:)
 
Alfa932009-01-31 20:54
Antall innlegg: 7771

Påminnelse, påminnelse...

KOM TIL FLODHESTEN PÅ SØNDAG, ALLE ORDSPILLERE UNDER 15 ÅR!
 
henriko - Ikke medlem lenger2009-01-31 22:14
Antall innlegg: 62

Jippi,jeg er med!
 
Alfa932009-01-31 22:16
Antall innlegg: 7771

Flott!
 
Ø N2009-02-01 14:46
Antall innlegg: 725

Alfa93

Hvorfor holdes barneselskapene på flodhesten ?

Regner dere med at alle leser alt som står skrevet på forumet slik at alle vet at i dag er det barneselskap på flodhesten ?

Selv om dette ikke er en turnering så kan dere lage slike treff på katten slik at de spillerne som ikke leser alt som skrivers her på forumet slipper å rote seg inn i barneselskapet ved et uhell.
 
Scrabla2009-02-01 14:56
Antall innlegg: 2275

Noen ganger kan det være samtidig eller like før/etter en turnering.
Etter hvert vil dette sikkert bli mer vanlig, og det er jo mange rom med god plass.
Noen roter seg også inn i Katten ved et uhell, men vi forklarer for dem at det er turnering og at de kan delta hvis det ikke er for sent for påmelding.
 
Ø N2009-02-01 15:15
Antall innlegg: 725

Scrabla.

Kjøper den men det er vel litt vanskeligere å "rote" seg inn på Katten da dette rommet ikke skal brukes hvis det ikke er en turnering
eller noe annet som skal foregå der ?
 
Scrabla2009-02-01 15:24
Antall innlegg: 2275

Det er ikke vanskelig:) Det er utrolig hvor mange som ikke leser overskrifter, meldinger i forum eller regler. Men det går som regel bra.
Og om noe annet foregår der? Nei, ikke annet enn masse hyggelig chat mellom kampene.
 
Ø N2009-02-01 15:43
Antall innlegg: 725

Scrabla

Det hender jeg er inne på Katten ikke for å spille men for å se på noen kamper mellom de kjappeste og flinkeste her på ordspill.

Jeg har ikke lest reglene men jeg regner med at det er ok ;(:)>

Slipper denne saken nå å går tilbake til å spille.

Ha en fortsatt topp dag på ordspill.no
 
Alfa932009-02-01 18:40
Antall innlegg: 7771

Det er som Scrabla sier, barnetreffene holdes ikke i Katten fordi dette er et turneringsrom, og jeg har sagt veldig klart ifra i tidligere tråder at barnetreffene IKKE ER TURNERINGER.

Jeg forventer fakrisk at de som skal være med leser hele meldingen, det er like obligatorisk som å lese regler før en turnering. Gjør man ikke det vet man ikke hva som skjer.

Kan også fortelle at jeg sender private meldinger til alle jeg vet er interesserte i barnetreffene, og regner med at de leser dem.
 
Ø N2009-02-01 19:12
Antall innlegg: 725

Alfa93

Når en tilfeldig spiller går inn på Flodhesten er det noen melding
som forteller denne spilleren at det foregår
et barnetreff i rommet ?

At det er lurt å lese hva som skjer i forumet er klart men en kan ikke forvente at ca 33.000 spillere til enhver tid er 100 % oppdatert
på at det akkurat nå foregår et barnetreff på Flodhesten.

At det sendes private meldinger til de som er interesserte løser vel ikke problemet med at en del voksne spillere roter seg
inn å spiller mot "barna" ?

Men en ting er veldig klart. ALLE kan være under 15.år å spille barneturneringer på ordspill da det overhode ikke finnes
noen kontrollmulighet når det lages nikk så
alder bestemmer spilleren selv.
 
Alfa932009-02-01 20:26
Antall innlegg: 7771

Nei, det er litt dumt at det ikke er noen kontroll, men det er lite jeg får gjort med det.
Men jeg tror du har misforstått meg.

DETTE ER IKKE EN TURNERING, og det vanker INGEN premie for den som vinner. Ingen får noe igjen for å gå inn i barnetreffet og spille, det er bare for at barna skal kunne spille med hverandre.

At jeg gir beskjed til de voksne som går inn i spillet KAN MULIGENS gjøre at de ikke går inn igjen. Men jeg sender også beskjed til barnet om at dette ikke er en voksen og at h*n skal si ifra hvis det skjer noe, og det er jo DET som er poenget med barnetreffene. En "overvåket" spillebane som er _forholdsvis_ trygg for barna.
 
Alfa932009-02-01 20:28
Antall innlegg: 7771

Og: nei, en tilfeldig spiller får ikke melding, for jeg ser ikke alle som kommer inn i rommet. Jeg er ikke noe supermenneske.
 
Alfa932009-02-01 21:06
Antall innlegg: 7771

RAPPORT:

Vi var femten stykker, + at jeg spilte to spill, og noen voksne som forvillet seg inn i barnespillene.

Elmy
Rod
Alex00
Daggi99
Imb90
Torbjørn99
Anndu
Ninni L
Da Vinci
Hohoho
Henbak
Nini44
Irmsto
Glitre
Gyromilt (barnet spilte på forelders profil etter å ha spurt pent først).

Det ble nok en hyggelig kveld, håper dere vil være med neste gang også!
 
Ø N2009-02-01 21:33
Antall innlegg: 725

Alfa93

Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg synes det er helt topp
at du setter i gang slike treff.

Det jeg prøver å forklare er at det er ingen på ordspill.no som kjenner eksakt til alder på hver enkelt spiller.

Da kunne det kanskje vært en ide å spille uranket slik at de " barna " som ikke har noe der inne å gjøre finner det lite inntresant da det på den måten ikke går an å stjele lettvinte poeng fra de som faktisk er barn.

Ha en fortsatt topp kveld på ordspill.no ;(:)>
 
Alfa932009-02-01 21:42
Antall innlegg: 7771

Du ser jo omtrent hvilket nivå spillere ligger på, da, på rankingen.

Jeg ønsker IKKE å bestemme hvordan barna skal spille, dette skal være gøy. Er kanskje morsomt for mange av dem å spille om ranking. Noen av dem spiller uranka, det er greit, noen spiller ranka.
 
rik007 - Ikke medlem lenger2009-02-02 15:07
Antall innlegg: 96

Men de som er i flodhesten som ikke leser i foumet hvett ikke att det er barnetreff den dagen som det er barnetreff.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?