Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 895

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
trymare2012-08-08 12:06
Antall innlegg: 871

Hvorfor ny ordliste?
Hva er greia med å skifte ordliste, uten grunn? Det er som å bytte ut noe som faktisk fungerer... Det var jo så greit før, så skiftes det. Hva er grunnen til sånne unødvendige endringer?
 
Tobea - Ikke medlem lenger2012-08-08 12:15
Antall innlegg: 863

Det er en oppdadert ordliste trymare :)

Les her:

www.ordspill.no/foru...ea did=9247
 
berita2012-08-08 12:43
Antall innlegg: 848

Denne bør fremdeles være synlig!
 
berita2012-08-08 12:46
Antall innlegg: 848

Skrev det over på feil sted - ville ha opp det om ordlisteoppdateringa.
 
Magne Suim2012-08-08 14:39
Antall innlegg: 190

Ungdommen nå til dags. Plutselig vil de bevare istedenfor å fornye!
www.aftenposten.no/n...57 733.html

Dere som er "imot" ordlisteoppdateringen, hvorfor er dere egentlig det, når det er så mange gode argumenter for? Vent, dere trenger ikke å tenke etter, jeg har gjort det for dere:

Dere har, for en stakket stund, blitt tvunget ut av komfortsonen deres.
Enkelt og greit. Hjernen reagerer gjerne på sånt med mild irritasjon og stress.

Men det er godt nytt også! Som faren til Tommy (Tommy & Tigern) ville sagt det: Dere har godt av det! Det bygger karakter. Bare bit tennene sammen, hold ut og nyt den vidunderlige følelsen av en velfungerende hjerne som tilpasser seg nye forhold.
 
trymare2012-08-12 00:30
Antall innlegg: 871

Hvorfor endre på noe som fungerer? Det er som å skifte ut dagens monarki med republikk. Helt meningsløst, og stress for folk flest.
 
herr_strert2012-08-12 00:35
Antall innlegg: 232

Fordi det var høyst nødvendig.
 
herr_strert2012-08-12 00:38
Antall innlegg: 232

...Og den sammenligningen du argumenterer med er jo helt hårreisende. Ordlista var mangelfull og stedvis feilaktig, og dette måtte ordnes opp i, en dugnad jeg er takknemlig ble gjennomført.
 
herr_strert2012-08-12 00:58
Antall innlegg: 232

Jeg hører de fleste tenke: 'Amen to that.' :)
 
gompedyret2012-08-12 01:50
Antall innlegg: 4381

Trym Are, hvorfor driver man og endrer på bilmotorer? De har jo fungert i over hundre år allerede.

Nei, du trenger ikke å svare. Dette er et av de beryktede retoriske spørsmålene som skal få deg til å tenke på egen hånd.
 
Emmas2012-08-12 11:32
Antall innlegg: 1671

Frustrerende i starten med alt som var lov i gammel ordliste, for en som holdt seg strengt til Tannum og Scrabblebrett.
Nesten like frustrerende nå. Endelig hadde noe av det som var nytt festet seg.
MEN jeg liker å se på meg selv som en som fortsatt kan lære, så jeg biter tennene sammen, taper poeng, og spiller videre! :-)
 
spurven2012-08-12 16:24
Antall innlegg: 103

Virker likevel litt merkelig at det var så mye feil på en offentlig ordliste - jeg tenker spesielt på småord. Jeg har ikke fulgt så mye med på diskusjon om dette, men hva slags ordliste er det og hvem er det som oppdaterer?
 
spurven2012-08-12 16:27
Antall innlegg: 103

Tobea - jeg beklager - de fleste svarene fant jeg hos deg...
 
gompedyret2012-08-12 17:06
Antall innlegg: 4381

Spurven: Jeg forstår at det kan virke litt merkelig. Men de fleste grunnene har mer eller mindre med at ordlista aldri var tiltenkt et slikt formål som dette.

For eksempel, selv om vi mennesker ikke har noe problem med å lese og forstå ord selv om de ikke er 100 % korrekt og konsekvent merket vil et dataprogram kunne slite. Enkelte forkortelser var ikke merket slik at programmet kjente det igjen. Dermed kom ordene aldri med på "forbudt"-lista og fremstod i stedet som godkjente.

Det er blant annet slike ting som har blitt korrigert under denne oppdateringen. Heldigvis er mye av det som folk har reagert på slikt som bare trenger å bli gjort én gang. Nå er tobokstavsordene og forkortelsene stort sett slik de skal være. Eventuelle oppdateringer i fremtiden vil derfor sannsynligvis ikke føre til like mye skrik og tenners gnissel.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?