Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 926

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-12 22:59
Antall innlegg: 1807


Mitt utgangspunkt er et annet enn ditt . Jeg trenger ikke å overbevise meg selv om at det er absolutt null sammenheng mellom Trådløs/AMS og enkelte menneskers lidelser . Men , vi mennesker prøver ofte å finne en grunn når vi ikke fungerer som vi ønsker . Ett eller annet utenfor oss selv som "har skylda" . Såkalt el-overfølsomhet er vel et relativt nytt fenomen ,(har ikke fulgt med , og vet ikke hvor lenge det er siden dette fenomenet oppsto). Vi mennesker er på mange måte "lettlurte" ; og "flinke" til å lure oss selv . Hvis man stiller seg selv kritiske spørsmål i sånne sammenhenger som det du snakker om , så vil man nok ofte se at det er mye som ikke stemmer . Men folk vil jo helst finne et "ordentlig svar" på sine diffuse/underlige plager , så da er det veldig lett å ty til forklaringer som bli "godtatt", at det er flere som stiller seg bak og sier : Jeg også ; vi står i sammen ; nå har vi funnet svaret . Da blir de en slags gruppe med gruppetilhørighet . Og det er jo viktig for mange .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 23:24
Antall innlegg: 1984

Dine psykologiske betraktninger er greie Men du utelukker forskning og mange sine historier selv om en del av disse historiene ikke er relevante til stråling som jo du er inne på.

En annen psykologisk betraktning er noe som heter fornektelse. Man fornekter at noe er tilfelle fordi det blir for ubehagelig å ta inn over seg. Man unngår dermed for eksempel å tenke dypere på problemet. Man stoler på at myndighetene gjør det som er riktig og tenker , det kan jo ikke være feil. Man nekter å høre på ting som peker på det motsatte.

En av fornektelsens kjennetegn er at man ikke undersøker saken nærmere av redsel for hva man kan finne ut.



 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 23:32
Antall innlegg: 1984

Det var mye som var greit før i tiden , men som ikke er greit nå , fordi forskningen og erfaringene viste noe annet. Kan for eksempel nevne asbest, røyking, amalgam i tennene, røntgenstråling og radioaktiv stråling.

Røntgenstråling: Det var en tid der skoforretninger hadde røntgenmaskiner som tok røntgenbilde av føttene til folk med tanke på å finne sko som passet. Skjedde i USA og muligens andre land. Og ellers i en periode var ikke røntgenstråling betraktet som farlig.

En periode produserte man kjemisett for barn som leketøy. Der var det bl.a. radioaktive stoffer. Dette ble straks forbudt når man fant ut at radioaktivitet var farlig.


 
picassa2018-04-13 01:09
Antall innlegg: 596

Det første jeg hørte om AMS måleren var at strømregningene ville bli mye høyere,dette var juks fra selskapene,de ville bare ha inn mer penger.Nå er den gnålingen slutt,nå er folk overbevist om at den regningen vi får heretter er mer riktig enn den vi fikk med de gamle målerne.
Nå er det strålingen som er sååååå farlig at vi kommer til å bli sååååå syke de fleste av oss for denne måleren er livsfarlig å ha i huset.
At det er motstridende forskninger om denne strålingen skal vi ikke bry oss om .I Følge Jensine og "den eneggede tvillingen"hennes finnes det kun en fasit på dette og den innehar de to.
Jeg gidder ikke å lese mer om dette temaet.
Helt siden det begynte å utvikles ny teknologi har det ene livsfarlige produktet blitt lansert på markedet etter det andre.
Jeg er nå 68 år og kan huske mange "farlige"varer som kom på markedet.
Faren min er 92 år og kan fortelle om mange,mange flere og han lever i beste velgående.
Tro på skremslene de som gidder, sier jeg.God natt.
 
Cygnus2018-04-13 01:12
Antall innlegg: 44845

Farve-TV? FARLIG!!!!!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-13 02:48
Antall innlegg: 1807


Jeg er "dyptpløyende" , og det fornemmer jeg at du J/J også er .
Jeg er veldig nysgjerrig på mye , litt som er barn. Jeg stiller mange spørsmål om mangt og meget ... til andre og til meg selv . Men jeg vil
helst ikke "fastslå ting" , det kan føles ubehagelig . Kan jo gi et lite eksempel , som kanskje Cygnus og noen andre husker : Trump-tråden min , hvor jeg "var dønnsikker" på at han lider av en alvorlig personlighetsforstyrrelse ; og det skulle jeg liksom "meddele" dere Ordspillere . Fordi jeg syntes det var så sjokkerende at han ble valgt , så bare MÅTTE jeg fortelle "hva jeg visste" . Det hadde jo ikke noen betydning for noen egentlig ... og for meg var det ikke noe artig .
Men heldigvis , så kom det frem at flere "eksperter" på område tenkte det samme , og da ble det litt mer avslappende kan man si ...
Men , det å være "overbevist" om noe gjør at man stenger ute viktig informasjon som kan føre inn på et annet spor ; og det kan jo få store konsekvenser i ,for eksempel i etterforskning i drapssaker .
 
Chiraff2018-04-13 16:39
Antall innlegg: 15840

Skal avholde meg ifra å mene noe om strålingen fra AMS-målerene. MEN, det ble installert en slik måler på hytta ifjor sommer. 10. Oktober stengte vi hytta for sesongen og skrudde av hovedbryteren. Siden da har netteier registrert 380KwH frem til nå, ganske utrolig forbruk med avslått hovedbryter!!!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-13 18:30
Antall innlegg: 1807


Har sjekka : Det er en liten blå/fiolett knapp på selve måleren som du må trykke på. Jeg gjorde den samme feilen , skrudde av hovedbryteren ; men fikk fortsatt regninger . Så vet vi det ...
 
Chiraff2018-04-13 21:20
Antall innlegg: 15840

Jaaaavel, betyr det den strømmen som er «forbrukt» har gått med til å drive den j.. AMS-måleren....? ;-(
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-13 23:16
Antall innlegg: 1807


Nei , når du bare slår av hovedbryteren , så vil du likevel få regninger ut i fra antatt forbruk ; det blir stipulert . Strømmåleren har en egen
AV knapp. Da trenger man ikke bry seg om hovedbryteren i det hele tatt , visstnok . Jeg skal gjøre det nå for første gang , så da får jeg svaret ...
 
Chiraff2018-04-13 23:18
Antall innlegg: 15840

Takker for info ;-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-13 23:18
Antall innlegg: 1807


Altså : strømselskapet registrerer at strømmen er slått av når måleren gir beskjed . AMS måleren gir selv beskjed om at den er slått av !
Ikke dumt .
 
picassa2018-04-14 01:21
Antall innlegg: 596

Like farlig som farge-TV
I et land hvor farge-TV, video og PC-spill har truet med å ødelegge barna våre, er det godt å høre at noen elever snart får lekser pipende inn på mobiltelefon.

Hanne W. Lier
6. nov. 2001 10:34 20. okt. 2011 13:15

I går fikkjeg 21 e-postmeldinger. De kom fra sjefen og andre, var tips, påminnelser og oppgaver. Den typen beskjeder som nå for tiden detter inn på dataskjermene til tusenvis av arbeidstagere hver dag.På Ringstabekk skole i Bærum har også e-postmeldingene begynt å dukke opp i elevenes innbokser. Og sannelig har ikke rektor Elin Bonde tenkt å gi elevene beskjeder i form av tekstmeldinger også. Dét er så lite hverdagslig at Aftenposten Aften plasserer nyheten på førstesiden.Imens er debatten om å forby mobiltelefoner i skolen fortsatt varm. Motargumentene er mange: De forstyrrer undervisningen, de fører ungdom ut i økonomisk ruin, og barna våre trenger da strengt tatt ikke å måtte leve med slike stressende oppfinnelser?

Farlig, farlig
I Norge har vi lang erfaring med å være skeptiske til teknologiske nyvinninger. Særlig har det vært viktig å skjerme de små og uskyldige.Da Stortinget i 1957 vurderte å innføre fjernsyn i Norge, ble det i debatten advart mot amerikanske tilstander: "Små barn sitter i timevis og glaner inn i apparatet, og får overhodet ikke tid og interesse for skapende lek og virksomhet," poengterte Ap.s Håkon Johnsen.Det bleTV, men heller ikke overgangen til farger på skjermen var uproblematisk. I 1970 var Venstre imot farge-TV. Formann Gunnar Garbo ga følgende forklaring: "Det ville være uriktig å stimulere til en så kraftig etterspørsel av private forbruksvarer som innføring av fargefjernsyn vil skape."

Viktig å passe på
Videomaskiner — redskaper for formidling av sex og vold som de var - fantes i starten bare i dårlige hjem. For ikke å snakke om PC'en: Hvis ikke barna ble asosiale, fantasiløse vesener av timer foran skjermen, ble de sikkert mentalt ødelagt av de voldelige spillene. Det gjaldt å passe på.Skolen er blitt stedet der motvilligheten i forhold til nye tekniske idéer har vist seg tydeligst. De fleste har en gang sittet i et klasserom og sett en middelaldrende lærer fikle febrilsk for å finne riktig knapp på videoen eller åpningen til CD-ROM'en. Når ti-åringen på første rad reiser seg opp og fikser problemet på to sekunder, er det ikke vanskelig å forstå at mange har valgt trygge, tradisjonelle metoder.Leder i Lærerforbundet, Anders Folkestad, legger ikke skjul på at skolen er og har vært både treg og skeptisk til teknologiske nyvinninger. Moralsk forargede stemmer på den ene siden og manglende utstyr og kompetanse på den andre, har dessverre gjort skolen til en tekno-logi-sinke i samfunnet.Det går an å håpe at forsøkene på Ringstabekk skole betyr at moderne kommunikasjonsmidler som e-post og tekstmeldinger vil få sin plass i skolen som i resten av samfunnet. For som med TV og video, er mulighetene nær uendelige. Og med riktig bruk er det neppe spesielt farlig heller.Og innrøm at det erganske morsomt å tenke på at noen hadde lyst til å forby farge-TV.
 
picassa2018-04-14 01:25
Antall innlegg: 596

Forrige innlegg er klippet fra Aftenposten.Det var sikkert innlegg i andre aviser om samme temaet,for alle var opptatt av dette den tiden husker jeg.Hvor skadelig det ville være for barna våre var det alle var redde for.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-14 08:32
Antall innlegg: 1984

Er mennesker blitt varig el-overfølsom, pga tidligere overeksponering for stråling, kan dette gi ulike utslag. Noen blir veldig syke med hodepine og øresus. De som bor i blokker kan vanskelig beskytte seg mot andre sine ams/smartmålere som stråler hele tiden. Er sikker på at mange mennesker har begått selvmord pga. at de er blitt eloverfølsomme og smertene/ubehaget de har opplevd er så ille at det ikke er til å leve med.

picassa taler varmt for trådløs teknologi i skolen. Hun skal vite at overeksponering kan medføre at mennesket blir varig eloverfølsomt.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-14 08:35
Antall innlegg: 1984

I enkelte FB-grupper er det flere personer som har klaget over voldsomme ubehag smerter pga. overfølsomhet etter at de eller naboene fikk smartmåler. FB-kontoen til disse er ikke aktiv mer nå etter hva jeg har kunnet se.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-14 09:53
Antall innlegg: 1984

www.folkets-straleve...-a v-kreft/
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-15 04:55
Antall innlegg: 1807


Det du ser helt bort ifra J/J er at disse menneskene kanskje ikke er helt mentalt friske ? Det vet vi ingenting om . Hvis vi mennesker ikke føler oss helt "bra" , og så har hørt at "det muligens" kan skyldes stråling ; hva skjer da ? Det er en kjent sak at det da er "veldig enkelt" for noen å ville finne en forklaring som blir "godkjent". Hva kan det være som gir dem hodepine og det som verre er ... gruble gruble gruble . Aha ! Naboen har SMARTMÅLER ! der har vi svaret .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-15 08:00
Antall innlegg: 1984

Det er snakk om personer som ble syke i det smartmålere ble montert hos seg eller naboer. Og en del av disse kunne på forhånd ikke forestille seg at smartmåler skulle gjøre dem syke.

En inngang til El-overfølsomhet fungerer på nesten lignende måte som et glass som fylles med vann. Om fordampingen av vannet er mindre enn påfyllet og glasset renner over så er personen varig eloverfølsom. Den stadig mindre fordampningen av vannet (pga tidligere stor eksponering for emf) gjør at personen plutselig kan oppleve store smerter pga emf)

Folk som ikke merker noe til emf i hverdagen er ikke klar over at dersom de eksponeres for mye for emf så kan de tippe over til å bli varige el-overfølsomme.

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-15 22:50
Antall innlegg: 1807


Da tenker jeg litt på NOCEBOeffekten - det at man faktisk kan bli sykere
når man TROR man utsettes for noe skadelig-er like reell og godt dokumentert som placeboeffekten. - Og effekten er ikke innbilning ; det får kroppen til å reagere på ordentlig. Det kan også finnes andre psykiske mekanismer som forsterker opplevelsen av at man blir syk av elektromagnetiske felt. -Vi har alle erfart at vi mennesker har en tendens til å legge merke til ting som bekrefter det vi tror ... - I det øyeblikket man faktisk begynner å gjøre store befolkningsstudier på tobakk, ble det klart at røyking hadde store negative konsekvenser for helsa. Dette gjalt også asbest. Til sammenligning er nøyaktig de samme metodene brukt i undersøkelser av mobiltelefonbruk, men her har man ikke funnet noen stor helseeffekt. Kjernen i debatten er at det har vist seg å være svært vanskelig å bevise at el-overfølsomme reagerer på elektromagnetiske felt gjennom såkalte dobbeltblindtester. I disse testene vet verken forskerne eller forsøkspersonene om de utsettes for elektromagnetiske felt eller ikke, før etter at forsøket er over. -IKKE REELLE : Førsteamanuensis Arnt Inge Vistnes ved Fysisk institutt ved Universitetet i Oslo mener plagene er innbilte. - Jeg har drevet med forskning på elektromagnetiske felt i 18 år. I 10 år lurte jeg meg selv, fordi jeg trodde jeg fikk en reaksjon fra elektromagnetiske felt. Men jeg klarte aldri å kjenne forskjell i slike tester. sa Vistnes under debatten. -Det er ingen tvil om at el-overfølsomme blir dårlige når de er i nærheten av en basestasjon. Men er det fordi de ser den eller er det på grunn av feltene sa Vistnes .
Dette var andres ord . Veldig bra at de forsker videre , men nå er det ingenting som tyder på at dette er skadelig . De psykologiske mekanismene spiller nok en stor rolle ; her som i mange andre sammenhenger .
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?