Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående9 093

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Nixita2018-10-17 10:44
Antall innlegg: 4720

Vel det å hevde at en hel gruppe av vår befolkning er mindre intelligente enn andre basert på hva de har stemt syns jeg er ufint og unødvendig. Det bidrar vel heller ikke med noe som helst i hva som faktisk er tema i denne tråden.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-17 10:48
Antall innlegg: 11608

Så du synes det er helt innafor å skrive at negere er mindre intelligente, muslimer har et tankesett som ikke er bra, og at bønder mangler emosjonell intelligens, Aran?

Vi i spillvertgruppa tok en prat om dette i går, og vi er uenige med deg.

Sterke meninger er definitivt lov å ha her inne.
Og det er lov å mene at Herr eller Fru Xxxx Xxxx er en dum bæsjefant og gi uttrykk for dette. Eller at et politisk parti eller en interesseforening gjør idiotiske ting etc.

Problemet oppstår når man drar hele folkegrupper over én og samme kam, og tillegger disse negative egenskaper som f.eks. "lavere intelligens".

Der setter vi en strek.

 
bris12018-10-17 11:10
Antall innlegg: 2588

Bifaller!
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-17 17:03
Antall innlegg: 314

Hør-hør!

 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-17 17:19
Antall innlegg: 314

Ellers veldig enig med Nixita her.
Jeg leser jo hver eneste dag nå at Hareide og hans støttespillere presiserer at de sa at de ikke ville i regjering med FrP.
Og det er greit nok.
Men, det jeg tror veldig mange av oss reagerer på her er at man går fra å være et sentrumsparti som har vært en tydelig motstander av en regjering med SV som støttespiller, til å plutselig legge det frem som om alternativet deres er enten å gå i regjering med FrP eller å søke støtte hos AP (og dermed også SV).
Hva begrunner man dette skiftet med utover de vanlige svartmalingene av høyresiden som onde og umenneskelige?
Det er jo ingenting som har skjedd av konkrete saker den siste tiden som man begrunner dette voldsomme hastverket med.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-17 17:20
Antall innlegg: 314

Altså, at det plutselig, og uten noen konkret årsak, er helt uaktuelt å fortsette som det sentrumspartiet de er?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-17 21:15
Antall innlegg: 1807


Sorry Erik; men innlegget mitt var "innafor". Jeg hang ikke ut noen. Skjønner at det kan ha provosert/irritert noen, men her snakker vi om folk som har stemt på et parti; ikke om enkeltmennesker eller grupper.
Du får det til å høres ut som om jeg har drevet med sjikane. Hvis vi kaster et blikk mot USA; og ser hva republikanerne har "fått til der"; altså hvem de har stemt frem som president; så er ikke det uten betydning for den politiske situasjonen her i Norge. Alt henger i hop; og det ser ut som mange ikke vil/kan forstå at alle disse små skritta mot ytre høyre vil ødelegge mye. Jeg føler at Hareide nå har sagt klart ifra om at den dreiningen man ser mot høyre må stoppes. I USA har de ikke klart det. Vi er milevis fra "Amerikanske tilstander" kan det se ut som... Men det er et faktum at det er ett parti i Norge som på en måte viser sin støtte ved å foreslå ham som kandidat til Nobels Fredspris; det sier mye om dem. Ønsker du å slette dette innlegget?
 
Nixita2018-10-17 21:32
Antall innlegg: 4720

Syns faktisk Hagen har et veldig godt poeng her:

At et lite parti skal styre så mye, uten respekt for hvor få velgere de har i ryggen, det er udemokratisk. Det er derfor jeg vil heve sperregrensa til fem prosent, fordi de små partiene kan holde de store partiene som gissel.

www.dagbladet.no/nyh...k/ 70328938
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-17 21:58
Antall innlegg: 1807


En litt morsom en : Erna Solberg til Dagens Næringsliv i dag :
Hun peker også på faren for et mer FRITTGÅENDE! Frp hvis de kastes ut av regjering. Hvis ikke den var morsom så!

 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-17 22:10
Antall innlegg: 314

Enig med Hagen.
Alle disse småpartiene får alt for stor innflytelse på politikken her til lands.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-17 22:28
Antall innlegg: 1807


Alle disse småpartiene gir en bedre balanse. Det kalles vel kanskje demokrati? I USA har man noe i nærheten av diktatur når det bare er to partier, og ingen som korrigerer dem.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-17 22:32
Antall innlegg: 314

Det gir overhodet ikke balanse når deres innflytelse over politikken langt overskygges deres oppslutning blandt velgerne.
Måten KRF driver på nå er jo et typisk eksempel på dette.
Et mikroparti som krever innflytelse på linje med partier som har den tredobbelte av oppslutningen deres i folket.
Hva er demokratisk med det?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-17 22:36
Antall innlegg: 11608

Enig med Hagen for en gangs skyld jeg også.
Sperregrensa både kan og bør heves i mine øyne også.
For vi trenger virkelig ikke flere partier, heller færre.

Og er det to partier som virkelig har fått innflytelse langt utover det mandatet de har fått fra velgerne i de to siste valgene nå, så må det jo være nettopp KrF og Venstre.

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-17 22:49
Antall innlegg: 1807


Så de skulle fratas sin rett til å "si ifra" fordi de er et lite parti? Ja det høres demokratisk ut... Liten tue kan velte stort lass. Nå er jo også oppslutningen for mange av disse småpartiene temmelig varierende; så de kan også kalles mellomstore når de har gode valg. Hvis de små/mellomstore partiene skulle bli ilagt et slags forbud mot å ha stor/avgjørende påvirkning for "de store partiene", så ville det vært ille. Det er et skritt på vei mot et samfunn vi ikke ønsker.
 
bris12018-10-17 23:18
Antall innlegg: 2588

Det jeg synes er mer enn underlig i Hareides utspill er at han ikke ser at det han har lagt opp til er noe langt mer enn enn en kursendring for KrF. Han - og den nye kompisen Støre - er rystet over statsministerens kritikk. Hvorfor later de som om de ikke forstår reaksjonen? Begge ser helt klart at om Hareide får flertallet i partiet med seg mot venstre, så vil dette mest sannsynlig bety skifte av regjering i Norge. Og det er akkurat et som skurrer. Hvilken sak ønsker han å felle regjeringen på? Noen som vet? Uredelig å støtte Solbergregjeringen før valg, for så å forkaste samme regjering et år senere. Medlemmene i KrF må selv avgjøre om de vil ha denne mannen som sin leder fremover.
 
kuami2018-10-18 00:43
Antall innlegg: 585

Godt sagt, Bris!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 01:33
Antall innlegg: 1807


Hva gjør Hareide hvis han ikke får støtte mon tro? Bare fortsetter som før, og tenker at ved neste valg vil det forhåpentligvis bli regjeringsskifte. Veldig synd hvis de i partiet som er uenige med ham i denne saken prøver å få ham avsatt. Kanskje ikke så helt utenkelig hvis han "taper slaget". Det ville vært himla synd, for å si det mildt...
 
klunk - Ikke medlem lenger2018-10-18 10:17
Antall innlegg: 343

Bra innlegg bris1. Jeg synes det er et totalt hån mot velgerne å endre kurs så radikalt midt i en periode. Vi velgere har rett til å vite hva vi stemmer på. Hareide burde vente til neste valg med dette. Jeg skjønner veldig godt de som er forbanna og frustrert etter å ha stemt på ham!! Han er absolutt ikke til å stole på!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 20:15
Antall innlegg: 1807


Rene Judas jo... he he- han har nok hatt mange "runder med seg selv", og det har sikkert vært temmelig krevende for ham personlig.
Vil tro at den prosessen har vart lenge, og så er det den siste berømmelige dråpen. Blir spennende å se hvor mange som følger ham.
 
Bullbill2018-10-18 20:50
Antall innlegg: 20

Det er ingenting som har skjedd politisk. Dette handler bare om at de har falt på meningsmålingene og må finne på noe.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?