Spillrom
Sjiraffen21
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede22
Mobilspill
Pågående8 934

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 21:19
Antall innlegg: 1807


Da burde han heller be til "de høyere makter"! Nei, Hareide virker som en reflektert person; så er ganske sikker på at han ikke tar lett på dette "byttet"; men føler at det er nødvendig. Kanskje det hadde gjort seg med en "liten justering" når det gjelder navnet på partiet. Norges Folkeparti høres ikke så gærent ut.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 21:27
Antall innlegg: 1807


Det gå ikke nei! Et annet "mindre hyggelig parti" har jo det navnet.
Museskrittpartiet- Syvmilsstegpartiet- Det Folkelige Partiet... og så videre.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-18 21:33
Antall innlegg: 314

Fredrik Solvang river Hareide i fillebiter på tv nå.
Dette må være fortvilende å se på for hans støttespillere.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-18 21:42
Antall innlegg: 314

Ganske utrolig å høre Hareide si at nestlederne sine har misforstått det ene sitatet hans etter det andre.
Tok ingen selvkritikk overhodet.

Hvis han og partiet kommer ut av denne suppa med økt oppslutning, så skjønner jeg ingenting.
 
Cygnus2018-10-18 21:50
Antall innlegg: 44845

Å jeg vet ikke jeg - har selvsagt aldri drømt om å stemme KrF men Hareide har alltid vært en ærlig sjel. Jeg har ingen mulighet til å bedømme hvordan dette ender politisk sett - vi får avvente resultatet 2 november.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-18 22:00
Antall innlegg: 314

Jeg synes det er vanskelig å fortsette å kalle Hareide en "ærlig sjel" etter å ha sett det intervjuet der.
 
bris12018-10-18 22:20
Antall innlegg: 2594

Å konkludere at en mann et en ærlig sjel fordi han er leder av et parti med ordet kristelig i navnet, det klarer iallefall ikke jeg. Men du kjenner ham kanskje, Cygnus. Han framstår veldig lite troverdig, synes jeg. Og jo flere ganger han sier at han har vært/er "helt tydelig" på et eller annet, dess mer synker han i min anseelse. Savnet at Fredrik spurte ham om hvilken sak han ville felle regjeringen på.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 22:24
Antall innlegg: 1807


"Det kommer an på øynene som ser" som man jo sier... Han kom seg gjennom dette intervjuet sånn noenlunde. Fredningstiden for denne regjeringen er over sier han, og at han ikke "lovet" velgerne å frede regjeringen i 4 år. Det er i hvert fall ærlig nok.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-18 22:37
Antall innlegg: 314

Bare så synd at han ikke hadde svar på de ti andre sitatene han kom med før og under valget, da.
Når selv hans egne nestledere er uenige med ham om hva de sa, så er det vanskelig å ta Hareide seriøst fremover.
Håper virkelig han får seg en skikkelig smekk av sitt eget parti nå etter denne pinlige opptredenen.
 
Nixita2018-10-18 22:40
Antall innlegg: 4720

Fikk dessverre ikke sett intervjuet, men at han endrer kurs nå bare et år etter valget blir helt feil, og undergraver demokratiet. Han bør legge seg på minne hvor mange som faktisk stemte på han. 4%.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-18 22:58
Antall innlegg: 314

Nettopp.
Desto mer pinlig når han kjørte på med "et stort flertall av det norske folk stemte MOT FrP i regjering".
Som om det var engang en fjerdedel av det som stemte FOR Hareide & co i regjering....
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 23:07
Antall innlegg: 1807


Erna har begynt å slenge ut gulrøtter; men den første gulrota var visst ikke god nok for Hareide. Vil han i det hele tatt vurdere å ta en bit hvis hun slenger ut noen digre saftige? Nei, tror ikke det. Å få FRP ut av regjering står høyest på ønskelista til Hareide. Prosenter og Ernagulrøtter har ingen betydning.
 
kuami2018-10-18 23:18
Antall innlegg: 585

Det blir jo litt av en kombinasjon, et Ap i fall (tror ikke den nye boken vil øke oppslutningen) og et splittet Krf. Hva skal de enes om da?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 23:40
Antall innlegg: 1807


Hva med Senterpartiet? De får bære Ap og Krf på sine skuldre...
Hvis Hareides forslag ikke får flertall, så vil han sikkert tenke at det er best å finne noe annet å gjøre. (Høres fornuftig ut; det ville vel de fleste synes). Men hvem blir da leder mon tro? Hareide har satsa hele sitt politiske liv på denne saken; eller? Synes det er tøft gjort.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-19 00:19
Antall innlegg: 11608

Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen stor feminist, men jeg syntes det var veldig, veldig bra at Venstre gikk ut i kveld og sa det var helt uaktuelt å endre dagens abortlovgivning etter at både Ap og Høyre har gitt signaler om at de kan være villige til å forhandle med KrF om dette de siste dagene.

Og det oppsummerer vel egentlig det absurde i hele situasjonen.

Ett 4% parti setter foten ned for at et annet 4% parti skal tvinge de resterende 92% til å endre en lovgivning i strid med deres egene synspunkter på området.

 
Cygnus2018-10-19 01:02
Antall innlegg: 44845

Bris, bris, bris - humanisten/ateisten cygnus er neppe imponert over kristent i navnet! Jeg sa bare at jeg alltid hadde sett på Hareide som en ærlig person!!!
 
bris12018-10-19 08:25
Antall innlegg: 2594

Nåja, C, du slo fast at han var det, ikke at det var din personlige oppfatning av ham. Men la gå med det, han gjør nok sitt beste han også.
Hørte nettopp at han har gitt sitt parti beskjed om at han trekker seg som leder dersom hans forslag blir felt den 2. november. Lokkematen fra Solberg frister ikke.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-19 10:53
Antall innlegg: 11608

Fin jobb av VG som har samlet sammen mange av sitatene (som Solvang også tok opp i intervjuet med Hareide i går) fra før og under valget i fjor.

"I den store, avsluttende partilederdebatten i NRK ble Hareide avkrevd svar på hvem han ville gjøre til statsminister etter valget. Han pekte på KrFs primærønske om en Høyre/sentrums-regjering, før han la til:

– Så sier vi, hvis vi ikke lykkes med det, da er det sånn at når vi da har gått til valg og Erna Solberg er vår statsministerkandidat, så er det ikke naturlig at vi feller Erna Solberg, sa Hareide.

– Da velger vi å gå i opposisjon. Da blir det ingen samarbeidsavtale. Da må den regjeringen forholde seg fra sak til sak, sa Hareide."


Så igjen : Hva er saken som gjør at Hareide snur?


www.vg.no/nyheter/in...ce =vgfront
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-19 19:40
Antall innlegg: 1807


Nei, skal ikke si noe om intelligens… Skal si noe om hva jeg har på følelsen av at er grunnen til sidebytte hans. Hvis det ikke er en konkret sak, så må det jo være "noe annet"; og at dette "noe annet" blant annet har noe å gjøre med de som regjerer sammen med høyre... Der har det, som vi alle vet, vært mye "rart" som har foregått. Ikke alle som orker å "lukke øynene" for sånt. Kanskje han også føler ubehag over at dette partiet har en viss kobling til galskapen i USA. Hvis man ikke finner noen "vettug konkret ting" som forklarer sidebytteønske, så kan det kanskje være "noe i den gata". Det får vi kanskje svar på en dag.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-19 19:41
Antall innlegg: 1807


Mye kanskje her...
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?