Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 883

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-19 20:31
Antall innlegg: 11608

Han skal ha én ting, den godeste Hareide.
Han gir omsider reine ord for penga.

– Jeg vet at KrF må få nye velgere. Fremtidspotensialet er størst med det alternativet jeg peker på, sier KrF-leder Knut Arild Hareide.

M.a.o. : Muligheter for økt oppslutning er viktigere enn dagens partiprogram.
 
bris12018-10-19 20:37
Antall innlegg: 2591

Var det noen som tvilte? Han er en luring, og en taktiker. Så får vi se, da.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-19 20:47
Antall innlegg: 1807


Men det er vel ikke sånn at han må forkaste hele det partiprogrammet de har nå hvis de "skifter side". Noe justeringer blir det jo, men han blir jo ikke tvunget til å gi avkall på alt det gamle selv om det kommer noe nytt. Ja, hvem er det ikke som ønsker nye velgere? Og dem ønsker han ikke fra ytterst til høyre forståelig nok.
 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-19 21:59
Antall innlegg: 235

Jeg heier på Hareide, den bømlingen :-).
Ikke fordi jeg stemmer KRF, har ennå tilgode å gjøre det. Men fordi han går motstrøms, og det liker jeg ;-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-20 01:01
Antall innlegg: 1807


Jepp!
 
Cygnus2018-10-20 15:12
Antall innlegg: 44845

En liten kommentar til saken i Stavanger Aftenblad

www.aftenbladet.no/m...me rkesmann
 
Nixita2018-10-20 20:20
Antall innlegg: 4720

Aftenposten: Én enkelt KrF-politiker kan avgjøre om Solberg eller Støre holder årets nyttårstale. Her er det du må vite for å henge med.

www.aftenposten.no/n...-h enge-med

At et parti med 4% oppslutning sist valg kan vingle sånn er trist og en fare for demokratiet. Det hjelper vel neppe å få flere til å stemme ved fremtidige valg heller.

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-20 22:07
Antall innlegg: 1807


Ja, vekk med de små partiene; de er bare irritasjonsmomenter!
La oss satse på å få det som i USA; der går alt helt strålende med kun 2 partier og "tidenes president"; som jo ikke vingler i det hele tatt!
Svart mot hvitt; ingen nyanser der i gården nei. Neste steg for den ene delen er diktatur.
"Makt er en mental tilstand".
 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-20 22:46
Antall innlegg: 235

Hareide for president! ;-)
 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-20 22:48
Antall innlegg: 235

Forresten, er det noen som syns at Bømlo-Hareide har en fin dialekt?
 
klunk - Ikke medlem lenger2018-10-21 11:43
Antall innlegg: 343

Leste innlegget du refererte til fra Stavanger Aftenblad Cygnus, reflektert og morsomt skrevet :-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-21 16:45
Antall innlegg: 1807


Men hva synes dere om Tvillingabortspørsmålet? Sorteringssamfunnet som Hareide er i mot. Sverige og Danmark har visst forbud mot tvillingabort; vet ikke om dette er 100% eller? Tenk om ett tvillingfoster har Downs eller annen funksjonshemming, og det andre er friskt. Hvor skal grensen gå for fjerning av "det syke"? Sånne spørsmål er interessante. Hva slags samfunn vil vi få hvis vi skal "leke Gud"? Hvor skal den grensen gå.
 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-21 19:40
Antall innlegg: 235

Tvillingabort:
Håpløst og provoserende!

Ønsker seg barn, blir gravide, men vil bare ha en. Fjern et av fostrene.
Ønsker seg barn, blir gravide, men vil ha jente. Fjern guttefosteret.

Det er ikke til å tro. Nei til den muligheten.
 
Cygnus2018-10-21 21:34
Antall innlegg: 44845

Enig, epleskall - det høres groteskt ut!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-22 14:46
Antall innlegg: 11608

Man bør vel legge til at retten til abort er satt til 12 uker, og at man ikke får opplyst kjønn innen da.
Både abort og såkalt fosterreduksjon etter uke 12, krever særlige grunner som f.eks. alvorlig sykdom, fare for mors helse, vanskelig livssituasjon etc.

Jeg sliter litt med å se hva som er så groteskt med dette, all den tid loven har klare begrensninger i.f.t. det mange kaller "sorteringssamfunnet".


 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-22 20:18
Antall innlegg: 235

Ang fosterreduksjon:

www.aftenposten.no/m...k- Saugstad

Ellers; anbefaler jeg Hareide å gi balla i KRF og heller stifte et nytt parti, kristendemokratisk, med samarbeidspartnere i sentrum og litt til venstre.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-22 21:15
Antall innlegg: 11608

Informativt fra Bergens Tidende om kravet fra KrF at man må fjerne den såkalte "Downs-paragrafen" (2c) fra Abortloven.

"Hvert år blir ca. 15.000 fostre fjernet i Norge. De fleste er friske. Knapt 200 aborter skyldes sykdom og misdannelser. Bare et fåtall av disse gjelder Downs syndrom.

Det paradoksale med å fjerne 2c er at det gir mikroskopisk utslag på abortstatistikken, samtidig som det fører til enorm belastning for noen få kvinner."



www.bt.no/btmeninger...ab ortloven
 
mailene2018-10-22 21:55
Antall innlegg: 3

Aborttallene i Norge er historisk lave, takket være at unge kvinner er blitt flinkere til å beskytte seg.

www.nrk.no/norge/his...1. 13972467

Når det gjelder Hareide, så synes jeg at han viser litt muskler nå. Men dette er nok vinn eller forsvinn for ham. Jeg har stor forståelse for at han og store deler av KrF sliter med å gå i regjering med FRP. Når det gjelder venstresiden så ser jeg for meg at det kan være hensiktsmessig å samarbeide med dem, når det gjelder klimaspørsmål, desentralisering, utjevning av forskjellen mellom rik og fattig i Norge og internasjonalt, økt barnetrygd og dette med at KrF ønsker å ha ett godt samfunn for alle. Det er vel liten tvil om at for eksempel de store kuttene utført mot de som har aller minst i Norge, som nåværende regjering har stått for, ikke akkurat er ett frieri til KrF`s kjernevelgere.

Når det er sagt så vil de jo virkelig slite med å finne løsninger på Israel-politikken og dette med kontantstøtte, privatskoler og private løsninger opp mot velferdspolitikk.

Blir spennende å følge med.

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-23 09:34
Antall innlegg: 1807


Jeg er akterutseilt... Visste ikke at det finnes noe som heter Abortpille! (medikamentelle abort). Det gjør det jo himla mye enklere når kirurgisk inngrep er unødvendig i de fleste tilfeller. skal dele en liten historie om 2 aborter og sterilisering som jeg "har vært med på" i Romania. Jeg er egentlig imot abort, men da jeg fikk spørsmål om å hjelpe en som er psykisk utviklingshemma så var det en enkel avgjørelse. Litt verre var det når en med normalt intellekt (men svært fattig) skulle fjerne et foster. "Heldigvis" var det utenfor livmoren, så derfor var det nødvendig. Sterilisering ble det også på begge to. Så dette var nødvendige inngrep; men jeg har problemer med å synes alle de "lettvinne" abortene er moralsk riktig.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-24 22:40
Antall innlegg: 11608

Lurer forøvrig på når Hareide skal utsettes for samme type spørsmål som Listhaug fikk på dagens pressekonferanse fra NTBs utsendte journalist :

"Du er jo opptatt av kristne verdier og tradisjoner. Det er jo ting som de som er enige med Anders Behring Breivik også er opptatt av..."

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?