Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 883

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Duolingo2018-11-30 16:21
Antall innlegg: 57

Tom-Tom :Kan du si hva det var du mener var tåpelig og generaliserende ved denne artikkelen?(Du holder deg jo ikke for god for å trekke fram Pol Pot,Lenin mfl. på samme utpust som du nevner sosialister...selv om du pakker det pent inn.) Selv mener jeg artikkelen tok altfor lite i. Det sier ganske mye om både menneskesyn og verdisyn til de som trykker Rands samfunnsanalyse til sitt bryst. I sin ytterste konsekvens vil den sterkestes rett gjelde overalt,solidaritet og felleskap blir fremmedord...tilbake til (i beste fall) stammesamfunnet der altså.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 17:24
Antall innlegg: 314

Jeg mener det er tåpelig og generaliserende å trekke inn folk som ikke har gjort noe galt, gjennom å peke på hva andre folk har gjort, bare fordi de liker noen av de samme tingene.
Det er jo like dumt som om man skulle beskylde LO og Gerd Liv Valla for å ha et menneskesyn som forsvarer massemord og undertrykkelse, bare fordi hun og flere andre i ledelsen der har vært aktive stalinister.

 
Cygnus2018-11-30 17:27
Antall innlegg: 44845

Gerd Liv Valla har da aldri vært stalinist! Hun var KUL - og de var så langt fra stalinister!!
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 17:31
Antall innlegg: 314

Sludder og vås, Cygnus.
Jeg har sittet i LO selv.
Dette er da ingen hemmelighet.
 
AaseB2018-11-30 17:40
Antall innlegg: 8147

Og vips fikk vi det til å handle om stalinister. Whataboutism i kjent stil igjen her, altså.

Igjen, flott at du prøver, Ordputter.

 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 17:44
Antall innlegg: 314

For en tåpelig kommentar, AaseB.
 
Cygnus2018-11-30 17:48
Antall innlegg: 44845

Du vet nok ikke forskjellen på stalinisme og KUL, tom-tom, men det får bare være, det blir for dumt!
 
Duolingo2018-11-30 17:51
Antall innlegg: 57

Det som forundrer meg ved antatt høyre eller antatt ytre høyrefolk, er at de ikke kan argumentere, debattere saklig, debattere sak. De må alltid trekke inn Lenin, Mao, Stalin og hele bøttebaletten av tyranner. Jeg lurer på hvordan du/dere ville likt å bli møtt med argumenter som kun baserer seg på fløytilhørighet og ikke sak? fra en sosialist som for eksempel meg, ved å bli møtt med argumenter som at de og deres meningsfeller representerte Mussolini,Franco,Videla,P eron...HitlerSå er det også symptomatisk at et faktautsagn blir møtt med kommentaren "sludder og vås"
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 17:53
Antall innlegg: 314

Hva i all verden?

Her begrunner jeg hvorfor jeg synes artikkelen er tåpelig, og så kommer påstandene om at man ikke kan argumentere saklig?

Jeg skrev at jeg synes det er tåpelig og generaliserende å trekke inn folk som ikke har gjort noe galt bare på bakgrunn av hva andre folk med noen av de samme meningene har gjort.

Hva i himmelens navn er galt med det?

At dere ikke liker sammenlignen jeg deretter gjør, får nå være så, men jeg synes da den står helt utmerket på egne føtter.

 
AaseB2018-11-30 18:05
Antall innlegg: 8147

Dette er et typisk eksempel på hva som skjer med diskusjoner i forum her for tiden.
Og det altså i forumet på nettsiden som ble oppretta og fortsatt eksisterer for folk som er begeistra for å plassere bokstaver på et brett.

Heldigvis går det an å spille her fortsatt. Hurra for det. ;)
 
Duolingo2018-11-30 18:18
Antall innlegg: 57

Folk som ikke har gjort noe galt? Tror du ikke det kan generere noe veldig galt å forfekte menneskefientlig ideologi? Det er det Rand gjorde(og fremdeles gjør i sine etterlatenskaper). Det blir som å si at 22.juli-terroristens idelogiske plattform oppstod i et tomrom. Kan det her være så vanskelig å se sammenhenger?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-11-30 18:24
Antall innlegg: 11608

Bare kjapt innom her for å oppfordre til et visst måtehold i omtalen av både sak og hverandre.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 18:27
Antall innlegg: 314

"Menneskefiendtlig ideologi", Duolingo?

Hva er det som går av folk her inne?

Jeg skal ikke påberope meg noe inngående kjennskap til denne Rand, men jeg har da fått med meg såpass at fullt oppegående folk som Thorbjørn Rød Isaksen har trukket frem henne som inspirasjonskilder.

Er han da også en av disse umenneskelige folka?



 
Duolingo2018-11-30 18:53
Antall innlegg: 57

Ja,jeg syns det er overraskende at en (hittil synset) oppegående politiker som TR Isaksen har trukket fram henne som en inspirasjonskilde. Hva syns dere forresten om dette ? FrpU her :www.aftenposten.no/n...l ketrygden
 
Duolingo2018-11-30 18:56
Antall innlegg: 57

Og Erik75 : Hva er det i mine innlegg som ikke samsvarer med måtehold i innlegg ,omtale av sak eller andre? Du har utestengt meg før som moderator....hva blir det denne gangen? Hilsen Duolingo / Red.
 
Duolingo2018-11-30 19:04
Antall innlegg: 57

Jeg tenker demokratiet er jævla sjkørt når man ikke som medlem av et ordspillforum skal kunne uttale seg fritt. Det skremmer meg hvor lite enkeltindividets ytringsfrihet er blitt, på samme tid som sterke krefter hevder individets frihet i et demokrati som blir stadig mer uthula.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 19:43
Antall innlegg: 314

Ok. Jeg ble kanskje i overkant engasjert på forrige side her, Erik75.

Men, jeg synes det er provoserende med disse folka som har et så stort behov for å stemple andre som onde og båssette de med det verste de finner, bare fordi man er uenig i hvordan man får til de beste løsningee.
Jeg har selv vekslet mellom Ap og FRP de siste 20 åra, men jeg har da aldri opplevd at noen av de jeg har stemt for i FRP har argumentert for at vi skal legge ned velferdsstaten eller at det blir alle mann for seg selv fremover.
At ungdomspartiet har mer ideologiske meninger, og er mindre forankret i realpolitikk er da også helt normalt for et ungdomsparti. (Så skal jeg ikke sammenligne de med andre, siden det åpenbart ikke faller i god jord her)

Men sngående min kommentar om stalinismen til Valla Cygnus, så har hun jo vært helt åpen på hva hun tidligere har skrevet om han.
Man kan sikkert argumentere mot det, men for meg er det så enkelt som at når man hyller Stalin som en stor leder og kaller ham en naturlig ledestjerne for alle verdens arbeidere, så er man en stalinist.
Derfor min kommentar.

 
Duolingo2018-11-30 19:51
Antall innlegg: 57

Cygnus som stalinist? Eh,nei Tom-tom...du er helt farout her ja! Og jeg tror du blir nødt til å oppdatere deg kraftig på FrP sin politikk!!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-11-30 21:01
Antall innlegg: 4429


Freedom`s just another word for nothing left to lose - sang Janis Joplin.

 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-11-30 21:08
Antall innlegg: 314

Jeg synes du demonstrerer poenget mitt godt her, Duolingo.
Du tar altså utgangspunkt i at jeg, som tidvis FRP-velger, egentlig ikke aner hva jeg stemmer på?
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?