Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 090

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-12-02 23:22
Antall innlegg: 11608

Hva har dette med hennes filosofi og menneskesyn å gjøre, Ordputter?

Peterson snakker jo her først og fremst om de skjønnlitterære bøkene hennes, hvor han mener hun, til tross for litt vel svart/hvitt personskildringer i de, er en bedre forfatter enn filosof.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-02 23:33
Antall innlegg: 4429


Svart/hvitt tankegang. Egoisme er en dyd, mener hun. Men leste du linken helt i starten av tråden? Allerede da skjønner man at hun hadde en ganske ekstrem tankegang; og hvis man ikke skjønner det, så er det vel ikke noe å gjøre med det...
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-12-03 08:34
Antall innlegg: 11608

Ingen uenighet i at Rands synspunkter på en del områder er ekstreme, Ordputter.
Men, jeg deler ikke ditt syn på at de er umenneskelige, sykelige, splittende etc. selv om jeg ikke er enig med Rand selv.


Og linken i starten av tråden her har vi nok svært ulike meninger om.

For deg virker dette å bevise hvor fæle og umenneskelige FrP'ere er, mens det for meg er nok et eksempel på denne kontinuerlige skittkastingen og "guilt by association"-kjøret som foregår mellom Arbeiderpartiet/venstresi da og FrP.

 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-12-03 09:03
Antall innlegg: 11608

Det er kanskje på tide å løfte frem denne igjen også?

www.vg.no/nyheter/me...re -samfunn
 
bris12018-12-03 09:56
Antall innlegg: 2588

Takk, Erik, for at du evner å se mennesker i politikken. Det er lite som frustrerer meg i samme grad som hatske stemplinger av gode mennesker FORDI de tilhører et parti til venstre eller til høyre for ens eget valg. I det daglige liv møter vi disse menneskene, som kolleger, som medlemmer i samme forening, som naboer, svigersønner, osv. osv. uten å ane hvilket politisk standpunkt de tar. Og vi tenker ikke at dette er personer som kjemper mot et godt samfunn, fordi vi ser dem som enkeltmennesker. Og det er fint, tenker jeg. Og så tenker jeg at de forskjellige partiene består av nettopp det, enkeltmennesker som vil hverandre vel.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-12-03 17:30
Antall innlegg: 314

Helt enig, bris1.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-03 18:16
Antall innlegg: 4429


Nå er utgangspunktet for denne tråden artikkelen i Klassekampen.
Og jeg syntes det var interessant at Ayn Rand virker å ha inspirert en del toppolitikere i Frp (og kanskje også høyre). Da har jeg lurt på hvordan de har kunnet bli inspirert av noe som de fleste av oss synes virker helt på jordet. Jeg kjenner ingen som stemmer Frp; men jeg har jo fulgt med på Hagen og co. i noen tiår, og Listhaugs inntog i politikken har inneholdt mye "underlig". Noen lokale Frp politikere har også "utmerka" seg, og jeg har ofte lurt på hvor de vil hen med utspillene sine, og ganske sterke "snowflakes" tendenser. De går ut i et heftig tempo selv, men hvis de får reaksjoner tilbake, så tåler de det dårlig. Langt unna amerikanske tilstander med republikanerne og Trump; men mer enn nok til at man rister på hodet, og lurer på hva de egentlig vil. Og det er ikke sånn at jeg er noe politisk menneske i det hele tatt; jeg bare reagerer på tankesettet til en del ute ytterst til høyre. Og jeg ikke ytterst til venstre.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-03 18:20
Antall innlegg: 4429


Og så skader det ikke å være uenige.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-12-03 18:21
Antall innlegg: 314

Da vil jeg anbefale deg å bli kjent med noen som stemmer FRP, Ordputter.
Tror nok du vil bli gledelig overrasket over at de vil vise seg å være like opptatt av solidaritet og medmenneskelighet som den jevne nordmann.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-03 19:46
Antall innlegg: 4429


Og så har demokratene vunnet tilbake representantenes hus!
Og Bernie Sanders har virkelig fått medvind. Men hva har dette med Frp å gjøre? "Visse typer" i partiet syntes at Nobels Fredspris skulle gå til D.T; og da klikka det litt for meg gitt... Men nå har jeg kommet tilbake i en litt roligere utgave; og jeg har jo oppført meg greit i denne tråden vil jeg si. MEN, hvordan kan noen med vettet i behold tenke at D.T fortjener Nobels Fredspris??? Nei, det orker jeg ikke å tenke på, for jeg følte meg helt kvalm da jeg leste om det; og det var sterkt medvirkende til mitt "Frp engasjement". Men nå går det jo etter hvert rett vei i USA, og D.T er ikke i nærheten av Nobels Fredspris! så da kan man senke skuldrene :o)
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?