Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående9 177

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-04 00:30
Antall innlegg: 4429

Grandes Flause.

Og så ble Raja sykemeldt... Han sto "i stormen" etter SMS truslene fra "Allah Ben Reddik Fy Fasan", men Grande ga ham en rett venstre, smokk!
Hvor flaut er det å være Grande nå mon tro?
Hun legger seg helt paddeflat, men uansett, så må det vel føles temmelig pinlig. Oisann; høyttaleren var på gitt.
 
Chiraff2018-12-04 08:40
Antall innlegg: 15754

Tenker at det må være vanskelig for en kvinne av Trine’s kaliber (Grande) å legge seg paddeflat....
 
bris12018-12-04 09:05
Antall innlegg: 2588

Jeg tror Grande er akkurat så flau som hun ga uttrykk for til en horde journalister. Og jeg synes Asheim skylder henne en unnskyldning for ikke å si fra at høyttaleren var på.
Og så synes jeg Chiraffs kommentar er ufin.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-12-04 10:22
Antall innlegg: 11608

Jeg trodde også vi var forbi stadiet med tjukke-vitser.

Men, det som er påfallende her er jo at Raja nå blir sykemeldt for å ha mottatt den samme behandlingen som han flere ganger har utsatt andre for selv.
 
GreteSB2018-12-04 10:35
Antall innlegg: 7777

Hvorfor han er sykmeldt vet vel strengt tatt kun legen og Raja.

Det er tydeligvis motsetninger mellom Venstres regjeringsmedlemmer og stortingsgruppa. Grandes oppførsel var usmakelig. Godt hun ba om unnskyldning, men hva ellers kunne hun gjort.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-12-04 13:13
Antall innlegg: 11608

Dagens Næringsliv har sak i dag hvor flere partikolleger bekrefter at Raja meddelte at utskjellingen fra Grande var årsaken til sykemeldingen, Grete.
 
Aran - Ikke medlem lenger2018-12-04 14:32
Antall innlegg: 6062

Det rant over for Trine når Abid hadde uttalt at støtten til HRS skulle kuttes slik som V opprinnelig ville. Abid har sannsynligvis flere ganger handlet i strid med det som er Venstres offisielle politikk.


Tror nok at Abid sikler etter ledervervet i V. Og det er nok flere som sikler litt her og der.


Egentlig bra at støtten til HRS opprettholdes fordi HRS bidrar til



 
auau2018-12-04 15:47
Antall innlegg: 37870

Enig, Aran. Tror også dette er en konflikt som har vart en stund, mellom to sterke partifeller.
Også enig med bris1 i at det er vanlig skikk å fortelle hvem som kan høre samtalen.
Syns det er påfallende hvor mange politikere som sykmelder seg når det butter imot (selv om det ikke er helt stuerent å ha slike tanker - langt mindre å skrive dem).
 
bris12018-12-04 16:22
Antall innlegg: 2588

Stuerent eller ikke, auau, det ser ut til å ha blitt standard når noe butter imot blant våre topp-politikere. Så at det var Stortingets lege som skrev ut sykemeldingen.
 
auau2018-12-04 16:33
Antall innlegg: 37870

Hm,- litt betenkelig. Eksempel til etterfølgelse.....?
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-12-04 16:54
Antall innlegg: 314

Lurer på i hvilke andre yrker man kan få sykemelding etter å ha blitt skjelt ut av sjefen sin?
Og etter hva som har kommet frem, så var vel den skyllebøtta relativt fortjent også selv om den kom på feil sted til feil tid.
 
GreteSB2018-12-04 17:08
Antall innlegg: 7777

Tom-Tom, mener du seriøst det er fortjent å bli snakket om på den måten? Hun visste ikke hun var på høyttaler og at Abid Raja var der. Hadde hun sagt det direkte til han hadde det vært mer redelig.
Og hvorfor var det fortjent? Hun hadde, sammen med stortingsgruppa, vært enige om å fjerne disse pengene til HRS.
Nå tror ikke jeg at denne episoden hadde vært nok til å sykmelde seg. Det har nok vært mer enn dette. Han hadde jo også vært i rettsak samme dag. Noen ganger kan det bli for mye for mange av oss.
Jeg har ihvertfall ikke tenkt å sette spørsmålstegn ved legens vurdering. Det er fortsatt en sak mellom legen og Raja.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-12-04 17:20
Antall innlegg: 314

Nei, måten det skjedde på var helt feil.
Men, hele greiene skjedde jo fordi man måtte ringe Grande fordi Raja nok en gang kom med et soloutspill i strid med hva partiene hadde blitt enige om.
Ikke første gang, og sikkert ikke siste heller med den fyren der.
Og at han sikler etter stillingen til Grande er det vel liten tvil om.

 
GreteSB2018-12-04 17:24
Antall innlegg: 7777

Hvis du mener saken om HRS så var jo det noe hele stortingsgruppa var enige om og ikke noe han gikk ut med alene. Hele gruppa var jo overrasket over Siv Jensens utspill om at budsjettforslaget om mindre penger til HRS skulle reverseres.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-12-04 17:36
Antall innlegg: 314

Dette er jo bare en av mange saker, Grete.
Listen over soloutspill og kontroverser med han i hovedrollen for Venstre er lang som et vondt år.

Så husker jeg ikke helt hvordan dette ble ordnet, men det var iallefall riktig som Jensen sa at budsjettkuttet til HRS ble reversert.
Så får jo Venstre bare være uenig i det.
De ryker vel uansett under sperregrensa ved neste valg uansett, og kan jo ikke få lov til å sitte som et 4%-parti i regjering og blokkere for de to andre partiene som er nesten 10 ganger så store til sammen.

Forøvrig helt ufattelig hvor mye bråk det er rundt den halve millionen til HRS.
Hvor stort er det budsjettet der, egentlig? Noen hundre milliarder?

 
GreteSB2018-12-04 18:02
Antall innlegg: 7777

Jeg syns det er helt på sin plass og fjerne støtten til HRS, men det er en annen diskusjon.

Jeg ser gjerne både KrF og V under sperregrensa, uten V og KrF er det ikke flertall for borgerlig regjering.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-04 18:09
Antall innlegg: 4429


De skulle vel "egentlig" hatt 1,5 mill.? Og endte opp med 0,5 mill.
Leste litt om dem, og de fremstilte Krf i et nesten "hellig lys" (he he);
men det var kanskje ikke intensjonen? Dere er tydeligvis ganske bra inni "det politiske landskapet" hele gjengen her. HRS? hakke peil, må lese litt. Så kanskje Grande føler at Raja ønsker å bli Venstres leder?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-04 18:15
Antall innlegg: 4429


Men hva skjer da, hvis Krf kommer inn i regjeringa, og begge småpartiene er under sperregrensa? Det kan vel bare konstateres ved stortingsvalget at de er under; for nå er det ikke mulig å konstatere det helt sikkert eller? Altså, meningsmålingene viser det, men det er vel ikke nok?
 
GreteSB2018-12-04 18:17
Antall innlegg: 7777

HRS skulle egentlig hatt 1,8 mill, men det ble nedsatt til 1,3.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2018-12-04 18:21
Antall innlegg: 4429


GreteSB: Kan du svare på spørsmålet mitt om sperregrense?
Kan hende spørsmålet virka litt dust... men jeg har faktisk lite peiling, og ønsker å forstå mer.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?