Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 942

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-01 19:49
Antall innlegg: 4429

Ett år til med "The greatest president ever"

Litt av en nyttårshilsen...
twitter.com/realDona...34 51206656
 
Cygnus2019-01-01 20:39
Antall innlegg: 44845

Og på søndag twitret han - som bevis på at han burde få sin mur! - at Obamas hus har en 10fots mur rundt seg, en av hans mest bisarre løgner???
 
kuami2019-01-01 21:18
Antall innlegg: 585

Oh my God, nå må den gale mannen snart omplasseres.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-01 21:38
Antall innlegg: 4429


Det vi er vitne til nå er på mange måter historisk. The Greatest Narsissist ever; og attpåtil i Det Hvite Hus. Det begynner visst å murre blant republikanerne innad; men de har tydeligvis ikke evne til å handle.
4-åringen går bananas i godtebutikken, men foreldrene er likegyldige.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-02 23:43
Antall innlegg: 6062

Man kan jo lure på hvorfor Trump tenker at han som president må oppføre seg slik at folk verden rundt ikke blir så engstelige med tanke på den makt han i teorien har som president. Er han så narsissistisk at ha ikke tenker slik. Mye kan tyde på dette.


Samtidig er Trump en læreseksjon for verden. På mange måter.


 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 17:08
Antall innlegg: 4429


Hans evne til å forstå virkeligheten og konsekvenser av egne handlinger er på nivå med en 4-åring. De fleste vil kanskje tro at han reflekterer over "det ene og det andre"?, men det gjør han i like liten grad som en 4-åring...
Så, som du sier Aran, det eneste "gode" som kan komme ut av dette er lærdom.

 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-03 17:55
Antall innlegg: 6062

Det er vel også et sideperspektiv på dette sett utifra Trump sitt hode. Når det gjelder måten å uttrykke seg på så har Trump valgt å være ærlig og veldig ujålete. Han buser gjerne frem med sine innerste barnsligste sider uten at han skjemmer seg åpenlyst om dette. Trump legger vekt på ærligheten i å vise følelser og å sette enkle ord på dette.


Når det gjelder det Trump sier så blir han jo ofte blir tatt for løgn eller fordreininger av sannheten, men mange av disse løgnene skyldes nok rett og slett at han ikke husker godt nok eller at han ikke har satt seg godt nok inn i saker og ting.. Her ligner han ikke på noen presidenter i den moderne tidsalder.


Og så er det jo slik at det er mye å lære for oss mennesker ved at en slik mann er president i USA. Nå er det jo en god del i USA som fremdeles støtter Trump og vil ha han som president i enda en ny 4 årsperiode fordi politikken han fører har en del fordeler med seg ang. industrivirksomhet og landbruk for eksempel.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 19:01
Antall innlegg: 4429


Nei, det er nok ikke sånn at han har valgt å være "ærlig" og veldig ujålete. Han ER 4-år; og har veldig lite innsikt i hvordan han selv fremstår. Og han skjemmer seg ikke, nettopp fordi han ER 4-år. Og så kan jeg bare fortsette...: han har ikke bevissthet om hvordan han fremstår; altså legger han ikke vekt på verken det ene eller det andre.
Mange av disse løgnene (mesteparten) serverer han på "et sølvfat" fordi han (i likhet med 4-åringer flest) ikke har et modent forhold til løgn og sannhet. Han TROR på sine egne løgner, de er sannhet for ham; man sier også at han lyver så han tror det selv; (som er noe av kjernen i en så alvorlig forstyrrelse). Jeg har fra starten sagt at hvis folk hadde hatt peiling på hva en forstyrrelse er, så hadde de skjønt ganske umiddelbart at han er totalt uegna. At han ikke husker godt nok, eller ikke har satt seg inn i saker og ting; det finnes det en god forklaring på: Han ER 4-år.
Hva kan man forvente av en 4-åring?
 
Cygnus2019-01-03 19:56
Antall innlegg: 44845

For en gangs skyld totalt enig med deg, abelon! Satt akkurat og leste referat fra intervju hvor vedkommende ‘forklarer’ (og unnskylder!) Sovjetinvasjonen av Afghanistan ... simpelthen utrolig!
 
Cygnus2019-01-03 19:56
Antall innlegg: 44845

Unnskyld, mente selvsagt ordputter!!! :)
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-03 20:41
Antall innlegg: 6062

Kan jo være at Trump har god innsikt i hvordan han er og at han bare ikke bryr seg spesielt mye og har en annen type filosofi.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-03 20:55
Antall innlegg: 6062

Når dette er sagt så må man si at jeg synes Trump er en skikkelig kødd og det var trist at han ble valgt. På den annen side så lærer verdens folk mye av dette og i dette ligger det et forbedringspotensiale.


Den viktigste grunnen til at Trump ble valgt til president var at regjeringen i Washington de siste ca 30 årene har gitt omtrent fullstendig blaffen i å bygge et velutviklet sosialt system i USA. Mange mennesker har lidd. Det har vært drevet en symbolpolitikk som ikke har tatt tak i alvorlige problemer for de gruppene med lavest inntekt. Trump stod i mot denne eliten i Washington som i årtier har oversett store problemer i samfunnet. Trump har tatt tak i noen problemer som ser ut til å få flere i arbeide , bedre inntekter til industrien. Men Trump har så mange negative sider så totaleffekten på kort sikt er etter min oppfatning at Trump gjør bare ting verre totalt sett.


Men nå i det siste har jo Trump vær med på å få igjennom at disse urimelige fengselsstraffene i USA skal gjøres noe med. Slik loven har blitt håndhevet i enkelte stater har folk fått livstid i fengsel dersom de ble dømt for 3.gang i rettssystemet. For eksempel om man stjal en sjokolade i en butikk så kunne man risikere 30 års fengsel dersom man hadde 2 tidligere dommer bak seg. Dette har Trump vært med på å ta tak i for å fjerne denne lovgivningen.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2019-01-03 21:38
Antall innlegg: 314

Jeg tror han kommer til å bli gjenvalgt.
Rett og slett fordi han leverer på det som betyr noe for den jevne amerikaner.
 
Cygnus2019-01-03 21:56
Antall innlegg: 44845

Vel, tom-tom, det er vel ikke så sikkert - ett eksempel kan vel holde: landbruket i midtvest har begynt å lide pga handelsbråket med Kina. Ellers har de store 'leveransene' vært til de rikes gunst, ikke folk flest! Men kan sikkert bli gjenvalgt likevel!
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2019-01-03 22:24
Antall innlegg: 314

De rikes gunst?
En av de siste artiklene jeg leste handlet om at arbeidsledigheten blandt minoritetsbefolkningen i USA nå var rekordlav, og at mye av det skyldtes endringene i lovverket som var gjennomført det siste året.
Det må da være bra?
 
Cygnus2019-01-03 22:25
Antall innlegg: 44845

Men det er ikke sant! Og endringer i lovverket har ikke handlet om slike ting!
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2019-01-03 22:27
Antall innlegg: 314

Så media lyver?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 22:42
Antall innlegg: 4429


Hvis folk med viten og vilje gjenvelger en narsissist, så er det bare trist.
(og det rimte). Men han har altså ingen innsikt i hvordan han fremstår; det er også noe av kjernen i en så alvorlig forstyrrelse. Som du sier Cygnus : simpelthen utrolig hvordan han såkalt forklarer og unnskylder. Det henger ikke på greip; og det gjør svært lite av det han foretar seg.
Han er så "gjennomnarsissistisk" at det nesten er en historisk begivenhet... Hvem med vettet i behold er det som gjenvelger en narsissist? Men det absolutt mest provoserende er at det blir normalisert! Og det er bare vrøvl at han leverer på det som betyr noe for den jevne amerikaner; hvem er det som tror sånt?
Nei, jeg skal ikke gå helt av skaftet nå; men hvis man følger litt med, så ser man at han ikke er i stand til å utrette noe fornuftig som har betydning for folk flest; men det er visst noen som ønsker å tro det.
Etter alt det idiotiske som har kommet fra ham, så er det komplett umulig å forstå hvorfor mange ennå ikke har skjønt det åpenbare: Han er gjennomforstyrra; og evner i svært liten grad å ha fokus på noen/noe annet enn seg selv. Så det er ikke så rart (at du for en gangs skyld) er enig med meg Cygnus. Jeg prøver egentlig bare å si noe om dynamikken eller hva man nå skal kalle det, i en så alvorlig forstyrrelse. Og det at du er enig viser at du har forstått; så det er hyggelig å høre at jeg har uttrykt meg ganske bra! Men dessverre altfor mange amerikanere som verken vil eller kan forstå; og det etter 2 år! "2 år med absurditeter i øst og vest.
 
Cygnus2019-01-03 22:51
Antall innlegg: 44845

Var litt for rask, tom-tom! Det er sant at ledighetstallene går ned - det som er på kanten og over, er at Trump har gjort dette - det har vært dalende tall i en bratt kurve siden 2010, tror jeg det var - Hvis du leser engelske artikler, kan jeg finner en referanse til deg.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2019-01-03 22:56
Antall innlegg: 314

Jeg leser engelske artikler. Det var der jeg kom over det.
Norske aviser er jo de rene ukeblader av verste sensasjons og sladrestoff når det kommer til Trump.

Og joda. Det har vært en dalende kurve lenge.
Men, nå er det altså, etter lang tid med Trump, fortsatt å synke til det laveste nivået siden man begynte å måle dette på 70-tallet.
Og jeg tviler vel på om arbeidsledigheten hos minoritetsbefolkningen var noe lavere før det.

Så pekes det på skatteletter, justeringer i minstelønn og andre politiske avgjørelser som medvirkende årsaker til at nedgangen i denne arbeidsledigheten fortsetter.



 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?