Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 005

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-27 22:25
Antall innlegg: 4429

Fisk i Hav - Høy og lav.

Har sett flere artikler på Nrk.no i det siste, og fikk lyst til å legge ut denne: www.nrk.no/ytring/ho...1. 14449222
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-27 22:31
Antall innlegg: 4429


Godt skrevet av en ung mann som føler at han er "andrevalg".
Hva mener dere; gutta boys, høye og lave. (Og jenta girls).

?
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-28 11:52
Antall innlegg: 6062

Uff
 
VeldiGlad2019-02-28 13:58
Antall innlegg: 1077

Høres ut som en heterogreie.:p

Jeg tenker at det kommer litt an på hva man bruker Tinder til. Mange bruker appen til såkalte hook-ups heller enn at de har til hensikt å finne noen å kjøpe kjøkkenløsning og formere seg med. Hvis umiddelbar seksuell tenning er målet gir det en viss mening å være kategoriserende og mekanisk på overfladiske ting som høyde.

Med mine ruvende 167cm har jeg opplevd interesse fra menn som foretrekker gutter/menn som er lavere, noe jeg har fått inntrykk av at er relativt vanlig på denne siden av regnbuen. Men jeg vil tro at mange av disse høyreiste donjuanene på Tinder som får positiv oppmerksomhet fra damer, i takt med sine respektive centimeter, også tenker som meg: Hvis min høyde er en større del av grunnlaget for din interesse så er det et særdeles vaklevorent fundament for de aller fleste relasjoner. Det er ikke mye å bli høy på. Det får også vedkommende frier til å framstå som temmelig platt for å være helt ærlig.

Når det er sagt er det et faktum at mennesker har ulike preferanser når det gjelder potensielle partneres ytre. For mange kvinner virker det som om relativ lengde er et pluss, men det gjelder slettes ikke for alle. Jeg vet ikke om den unge mannen som skrev artikkelen mener han selv er foruten slike preferanser av diverse art. Men den hovne blæra i meg har lyst til å hviske: La den som er uten fordommer kaste den første stenen.

Uansett hva slags kropp en har fått utdelt klarer de fleste å finne en rekke ting å være misfornøyd med. Men det aller meste kan man ikke endre på uten å få drastisk til verks, så da tror iallfall jeg at det bare er å prompt sette i gang med å kle seg selv så best man kan. Selv om man kanskje føler man kommer til kort. Livet er heller ikke lenger enn at det er utrolig trist om en nett kropp skulle kaste så store skygger at det blir vanskelig å leve. Når det gjelder preferanser så finnes det ingen regler, tenker jeg. Noen liker noe. Og skal man begi seg ut på langvarige romantiske relasjoner så er de fleste såpass praktisk anlagt at de syns mennesker de liker og kjenner godt blir mye mer attraktive.

På den tredje siden kan man også spørre seg om det går an for disse damene, og alle som har spesifikke ytre krav til sine beilere, å iallfall være høflige og taktfulle i måten de kommuniserer dette på. Det er ingen grunn til hofferdig. ¯\_(ツ)_/¯
 
VeldiGlad2019-02-28 14:03
Antall innlegg: 1077

For øvrig må jeg si at det å ikke kunne redigere sine innlegg her er et mye større problem for meg personlig enn centimeterne jeg måtte ha for mye eller for lite av. :p
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-28 15:32
Antall innlegg: 6062

Bra sagt VG.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-28 15:35
Antall innlegg: 4429


Godt skrevet VeldiGlad!

Jeg ble litt nysgjerrig på om det er, mer eller mindre, vanlig for heterofile hunkjønn å være opptatt av høyden til mannen. Jeg er 166 sånn omtrent...og var sammen med en på rundt 170 da jeg var ganske ung (17-18). Det streifa meg ikke at han var "ganske lav". Så ble han "bytta ut" etter noen måneder med en som var på midten av 180-tallet; og det hadde ingenting med høyden å gjøre. Og så ble han bytta ut med voffer!

Nei, jeg kan skjønne frustrasjonen hos (unge) menn, hvis fokuset er SÅ sterkt på høyden deres; og er enig med han som skrev dette innlegget, om at det er en form for diskriminering; eller rettere sagt: det føles diskriminerende.

Han som jeg da var sammen med noen måneder i min ungdom, han hadde ikke så stort hell på "damefronten". Men han hadde vel ganske lyst på familie, så han fant seg en tailandsk jente (19), da han selv nærma seg 40... Det holdt ikke så altfor lenge, men lenge nok til å få to barn; så han angrer nok ikke på det. Kan det hende at noen menn føler ubehag når dama er høyere?






 
Nixita2019-02-28 18:15
Antall innlegg: 4720

Godt skrevet VeldiGlad og ler godt av denne beskrivelsen: "... har til hensikt å finne noen å kjøpe kjøkkenløsning og formere seg med."


 
Cygnus2019-02-28 18:18
Antall innlegg: 44845

GOOD FOR YOU, VELDIGLAD! Og enig med det med redigeringen!!!!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-28 19:48
Antall innlegg: 4429


Så når mann søker mann er ikke høyde noe tema, som regel; og det høres jo "fornuftig" ut. Rollene er ikke så fastlåste.
Men i den heterofile andedammen er det annerledes. Jeg er glad for å ikke fremstå som en bøtteknott ved siden av sambo, for det er bare 8-10 cm som skiller oss.

For mange år siden når jeg skulle sette på plass spesialtilpasset vinkeltrapp, så kom to menn; den ene "normalstørrelse" og den andre den minste mannen jeg noen gang har sett. Liten og nett og rask; han var ikke mye over 150. Trappa kom opp i en fei.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-01 16:05
Antall innlegg: 6062

Den tidligere vaktmesteren på Lerkendal stadion var visst ikke mer enn 1.44 høy. Så han av og til da jeg drev og trente litt der for mange år siden. Han var ikke dverg, men bare liten av vekst.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-01 20:05
Antall innlegg: 4429


Da kan vi skåle for mangfoldet, og tenke at "lave" menn kanskje burde la være å bruke Tinder og tilsvarende steder?
Det var sånn jeg ville tenkt hvis jeg var mann og ikke altfor høy, og ikke ønska å få ødelagt selvtilliten av "høydekravet" til damer på høye hæler...
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-01 20:18
Antall innlegg: 6062

Min morfar var 160 cm høy. Han var meget populær hos damene.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-01 20:29
Antall innlegg: 6062

Min farfar var 183 cm høy, min far er 183 cm høy og jeg er 183 cm høy. ...med andre ord ingen høydeøkning fra den ene generasjonen til den neste ….
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-02 09:40
Antall innlegg: 4429


183 var nok godt over snittet da din farfar var ung. Det fikk meg til å tenke på en onkel som måtte bøye nakken i flere tiår. Dørhøyden var vel rundt 180, kanskje lavere, og det var helt vanlig i de gamle sørlandshusene. Da var min far mer heldig, for han var en del lavere; og enda en bro var mye lavere igjen...og han bodde i det minste huset med den laveste døra der til og med jeg måtte bøye hodet! Det var rett og slett veldig upraktisk å være over 175 i disse gamle tømmerhusene. Så der er 183 altfor høyt. Er du litt glad for at høyden ikke "eskalerte" med generasjonene?



 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-02 11:31
Antall innlegg: 6062

Har ingen mening om dette.

Faren til min morfar, altså min oldefar var 180 cm høy og sønnen ble 160 cm høy, de andre sønnene ble rundt 174 cm høye. Dette har jeg alltid undret meg over. Min oldefar var bygdas store ekspert på båtmotorer.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-02 17:58
Antall innlegg: 4429


Morens høyde har vel også betydning; så hvis hun var ganske lav og han var ganske høy, så kan det bli nokså "ujevn høyde" på søskenflokken. Og så kan det plutselig dukke opp en som har hoppa over et ledd eller to.

Nå er vi jo nesten inne i slektshistorien her! Har tenkt mange ganger de siste åra at det hadde vært artig å finne ut litt mer av historien tilbake; men det har bare kokt bort i kålen. For det er jo artig med historie; det gir en "større" følelse av fortid og fremtid på en måte.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-02 22:35
Antall innlegg: 6062

En kompis av meg som også var studiekamerat var 200 cm høy. Han skrøt noen ganger av hvor høy han var. Det var litt kleint å høre på. Etter at vi hadde kjent hverandre ca et halvt år så fant vi ut helt tilfeldig at vi hadde en felles kjenning som min kompis hadde vokst opp sammen med som nabo i barndommen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-02 23:14
Antall innlegg: 4429


En barndomsvenn mente også at å være høy var en fantastisk egenskap... som om det er noe man velger. Hun er nærmere 180, og fant seg en fyr som ikke er mye over 170. Ja, flaut når hun har skrytt av høyden sin; og nesten latterliggjort høyden til samboeren.
Høye mennesker skulle visstnok være mer intelligente hadde hun lest et sted. -Hva med høye panner da, sa jeg. Har lest et sted at de er mer intelligente enn de med lave panner. Jeg har høy panne og hun har lav panne. Og alt er bare tull selvfølgelig! Barnslig greie.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-03-03 17:33
Antall innlegg: 6062

Hadde en annen barndomsvenn som var 172 cm høy som 18 åring. Det uvanlige med han var at han pratet mye om folk sin høyde. Og han likte godt betasuppe.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?