Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 092

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Darrang2019-11-05 12:40
Antall innlegg: 1121

Kanskje du bør bytte jobb, Gloria ;)
 
LilleLaila2019-11-06 15:23
Antall innlegg: 3144

Darrang, din gnom! ;)
 
LilleLaila2019-11-07 17:48
Antall innlegg: 3144

Da søstera mi, mora mi og jeg var på Mathallen i helgen, var vi først innom en rar restaurant før vi fant den fine asiatiske. På menyen fantes ikke noe med kjøtt, fisk eller noe annet fristende, som deilige oster. De hadde brød og nøtter, og dagens rett var: "Rødbetssuppe med brød# til den nette pris av 169,- Jeg var sulten så jeg lurte på en toast de hadde da i hvert fall. Jeg spurte den litt hippe damen bak disken hva den toasten (til kr. 140,- inneholdt, fordi jeg ikke skjønte hva det var. "Åh, du har visst fått den engelske menyen," sa damen, som om det var problemet mitt. Det er en toast med ... nå husker jeg ikke navnet ... "Ja. det kan ligne på Brie", sa hun. "Og tilbehør til den da?" spurte jeg. "Valnøtter." !!!
 
Cygnus2019-11-10 05:02
Antall innlegg: 44845

Men fikk du noe godt til slutt??
 
LilleLaila2019-11-10 11:00
Antall innlegg: 3144

Ja, da, vi fant en asiatisk restaurant, og der fikk vi nydelig mat alle tre. Kylling med karry på en helt ny måte. Så smakfullt! Laksen som mora mi fikk, var helt vidunderlig!
 
Cygnus2019-11-10 11:16
Antall innlegg: 44845

Bra!
 
LilleLaila2019-11-12 19:01
Antall innlegg: 3144

Siden dette er bla-bla-tråden tillater jeg meg å kommentere at jeg synes denne veganer-trenden er i ferd med å ta helt av, og at det er uholdbart hvis vi mennesker ikke skal få spise noe "som har hatt puls". Hva er dette for en religion?
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-11-13 06:27
Antall innlegg: 6062

Er ganske enig Laila, men må innrømme at jeg selv skulle ønske at jeg kunne bli vegetarianer. Veganer har jeg ikke lyst å bli, men vegetarianer ville vært fint. Jeg liker ikke drepe dyr med velutviklet nervesystem for at man skal spise, noe som jo står i motsetning til det man har jobbet med i mange år.

Når det er sagt så er biff og svinesteik og slike ting mat som jeg har spist mye av.

Vegetarianere kan spise dyreprodukter som smør, melk, egg, men det gjør ikke veganere, om jeg har forstått dette riktig.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-13 11:11
Antall innlegg: 4429

Uff ja, kan se ut som om det har blitt den nye religionen! Noe å tro på som er absolutt. Man trenger da ikke "være verken det ene eller det andre". Et balansert sunt kosthold, som man sier, er ikke så vanskelig å få til.
 
risgubben2019-11-13 11:34
Antall innlegg: 34

Ei god stund har jeg bare spist bannan. Sollidarisk med dem som plukker. Men unner meg ei hasselnøtt, av middels størrelse, som dessert etter bannanmiddagen.
Er stundom litt slapp og skjelven om mårrån, men da tar jeg meg bare en bannan.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-13 11:56
Antall innlegg: 4429

Hehe!
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-11-13 18:19
Antall innlegg: 6062

Jeg kjente en gang ei dame. Hun var 2 år eldre enn meg. (1995) Hun forsøkte gå over fra å være vegetarianer til å bli veganer. Og dette fortalte hun om. Jeg ble sjokkert. egg , melk og smør skulle hun kutte ut. Hun hadde langt lyst hår. Og broren hennes var engstelig for at mannfolk skulle bli kjent med henne.

I følge denne tabellen nederst på siden er man fleksitarianer:
iform.nu/sunn-mat/gr...et ar-typer


 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-13 18:37
Antall innlegg: 4429

I dag har jeg kjøpt bacon! Jeg er fleksitarianer! Eller nei, jeg er en person som ikke forholder meg til disse motegreiene egentlig.
Går bannanas på gulrøtter i disse tider, men det kunne ha vært bacon, kanskje. For mange år siden hadde jeg en lang periode med Mangogalskap; minst 3-4 om dagen. Så var det en periode hvor jeg spiste HUNDEKNOTTER! slå den. Nå kan jeg ikke skjønne noe av det.
Heldigvis er det gulrøtter kroppen roper på nå; knask knask knask morgen, middag og kveld. Tydeligvis et behov som skal dekkes.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-11-13 18:41
Antall innlegg: 6062

1989 var det, ikke 1995
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-11-13 18:43
Antall innlegg: 6062

Hundeknotter ?+???

Kanskje du kan kjøpe deg en kanin OP, så kan dere knaske gulrøtter sammen mens du holder kaninen i fanget i sofaen i stua :D
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-13 18:55
Antall innlegg: 4429

Ja, det var en underlig opplevelse; helt ut av det blå fikk jeg et intenst sug etter knotter i en periode på noen måneder. Har heldigvis ikke hatt det senere... Og så fortalte jeg det til tannlegen av alle mennesker! Ja, sånt forteller man selvfølgelig til tannlegen man har brukt i årevis; så han lurte vel på om det også var hodet som trengte pleie. Jeg har det med å meddele folk sånne svært fordelaktige ting om meg selv.
Har du hatt sånne "dillaperioder" med et bestemt matslag Aran?
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-11-13 19:04
Antall innlegg: 6062

Jo jeg har dillaperioder, men kanskje ikke i så stor grad som du. Men kan nevne periode med cornflakes over noen uker, så var det en periode over 2 år der jeg syntes pizza med pepperoni ananas og kapers var supergodt og dette måtte lages av en bestemt person i et gatekjøkken ved siden av studiestedet, 1989-1990. Og det hendte på 1990-tallet jeg har tatt byturer til Trondheim og bare gått fra gatekjøkken til gatekjøkken og bestilt hamburgere og sett kinofilmer flere hver dag .
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-13 20:06
Antall innlegg: 4429

Dillaperioder ja; de kommer og de går.
Hamburgere gulp; Bacon var også gulp nå. Blir helt sikkert lenge til neste gang. Knask knask knask.
 
GloriaM2019-11-14 08:19
Antall innlegg: 994

Jeg skjønner ikke at folk kan være veganere. Det må da bli fryktelig kjedelig og dessuten vanskelig å få i seg alle nødvendige næringsstoffer. Men det største poenget til Ordputter, synes jeg var at det er en motegreie. Jeg blir så lei!!
 
GloriaM2019-11-14 08:42
Antall innlegg: 994

Hi hi, Ordputter. Gulrøtter er det kjedeligste jeg vet, men smaken kan ikke diskuteres. Derimot om det er greit å presse på andre en religiøs spisevane, ved å gi dem dårlig samvittighet, det kan diskuteres!
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?