Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående9 018

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
TiramB2019-11-29 23:09
Antall innlegg: 781

Hvorfor er det så provoserende at det er en ung jente som taler sin sak?
Hvem andre i klimadebatten blir møtt med påstander om å ødelegge "bilshow" og bilinteressen?
Blir møtt med "... hvordan våger du å stå der og belære oss, din bortskjemte drittunge"?
Takler ikke "gretne, gamle gubber" at ungdom engasjerer seg?


 
Angina2019-11-29 23:09
Antall innlegg: 265

Keep it up, "AaseB".
Jeg er sikker på at alle de reelle klimafornekterne der ute er strålende fornøyd med hvordan folk som deg driver denne debatten.

Jeg for min del synes det bare er trist at du responderer på en Thunberg-kritisk kronikk fra lederen av denne miljøvernorganisasjonen

environmentalprogress.org /

gjennom å sette ham i bås med "The climate denial movement".


Men, det er jo en helt typisk reaksjon på den minste lille kritikk av den uangripelige jenta, så ingen er vel egentlig det minste overrasket.
 
Angina2019-11-29 23:15
Antall innlegg: 265

Hvorfor insisterer du på å fortsette med "gretne gamle gubber" som kritikere av Thunberg, ThiramB?
Du har vel fått med deg at selv dronning Margrete var rimelig kritisk til hele bevegelsen hennes?
 
AaseB2019-11-29 23:17
Antall innlegg: 8147

De reelle klimafornekterne som irriterer seg over Thunberg, ja.

Du er like deg. ;)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-29 23:24
Antall innlegg: 4429

De fleste av oss synes vel ikke Thunberg er særlig provoserende?
Ikke denne gretne gamle gubben heller.
Synes de er uinteressante begge to. Hvorfor fokuserer vi ikke på KLIMAET? og lar være å fokusere på disse menneskene?
Er det krangling som er motivasjonen?
Ser sånn ut ja.
 
TiramB2019-11-29 23:24
Antall innlegg: 781

Heihå, nå leser og kanskje skriver du i tråden som heter Gretne gamle gubber, altså ;-)

Aha! Dronning Margrete! Ok, la oss inkludere hennes majestet.
Hva er det med disse gamle, gretne gubbene + Dronning Margrete som ikke takler at ei ung jente engasjerer seg i klimasaken?


 
Angina2019-11-29 23:24
Antall innlegg: 265

Jeg tror ikke du finner en eneste klimafornekter som hverken er redd eller irritert over Thunberg og den kampanjen.

Tvert i mot gnir de seg i hendene over den, slik den dytter folk ut til ytterkantene.


 
TiramB2019-11-29 23:27
Antall innlegg: 781

Angina; hva? Tråden her handler jo om den gamle, gretne gubben Jeremy C som klikker på Greta Thunberg og beskylder henne for å ødelegge bilinteresse og bilshow, kaller henne idiot og bortskjemt osv.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-29 23:29
Antall innlegg: 4429

Ja, Angina, folk skal ut til ytterkantene! Kamp! Krig! og så ikkeno...
 
Angina2019-11-29 23:32
Antall innlegg: 265

Det var svar til AaseB, TiramB. (Er dere i slekt? :) )

Men, kan vi ikke like gjerne bare konkludere med at alle menn over 30 er klimafornektende gamle griser, og at alle de som kritiserer Greta Thunberg for noe som helst, de står i ledtråd med "The Climate Denial Movement".
Uansett om de er aktive miljøvernere selv eller ikke.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-29 23:32
Antall innlegg: 4429

Gjesp- nå er det natta; og verken Jeremy C eller Thunberg kommer i mine drømmer!
 
TiramB2019-11-29 23:36
Antall innlegg: 781

Angina, Angina......
1) slekt med AaseB? Ikke det jeg vet. Spiller det noen rolle?
2) gamle griser? Griser?
3) 30? La oss heller si 50
4) Alle menn? Nei
5) Akk så bittert..............
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-11-29 23:39
Antall innlegg: 4429

Kranglefanter!
 
Cygnus2019-11-30 00:11
Antall innlegg: 44845

Hva jeg synes, angina? Om denne artikkelen eller andre ting han skriver? Hvis det siste, så har han mye ok, men veldig mye ekkelt (f eks om Israel/Palestina). Om lenken din? Jeg synes i hans tilfelle som i andre slike at det er håpløst å dundre løs på Greta T. Som er en ungdom, ikke en filosof eller samfunnsfiesker. Slik det gjøres - jeg synes det virker hysterisk!
PS Hva har hans etnisitet, legning osv å gjøre med saken? (Jeg kjenner mange grinete gamle homofile menn! Og mange grinete svarte gubber også!)
 
Chiraff2019-11-30 19:27
Antall innlegg: 15833

Ja, jeg er en godt voksen mann. Men, ikke hverken gubbe eller gretten(!).
Hva er en klimafornekter? En som fornekter at vi har klima?
KlimaHYSTERIKER (eller MDG som de kalles) er ikke gubber, bare gretne innflyttere/studenter til Grünerløkka i Oslo. Der de bidrar til en forsuring for bilister i Oslo og når de er ferdig med studiene sine, reiser de hjem til bygda (der disponerer de, og er helt avhengig av fossilbilene) og tenker nok vesentlig mer over betydningen av bil i vårt langstrakte land! Og de FLYR hjem!
 
Vannmann2019-11-30 22:35
Antall innlegg: 357

Jeg for min del har aldri noensinne sett et eneste innlegg, en eneste kommentar, eller en eneste uttalelse hvor det ytres noe kritisk om Greta Thunberg og kampanjen hennes, som ikke blir møtt med de samme umiddelbare avvisningene og motbeskyldningene som man ser her i tråden.

Det er nesten noe Trumpsk over det hele.

Så lar jeg meg gjerne motbevise.

 
Chiraff2019-11-30 22:38
Antall innlegg: 15833

Motbevise mhp hva??
 
Vannmann2019-11-30 23:00
Antall innlegg: 357

Chiraff :

At det finnes et eneste innlegg i noe format med kritikk av Thunberg & co som *ikke* har blitt møtt med de samme reaksjonene som vi ser her inne.

Jeg fremmer påstanden at det ikke finnes, og at dette er som å se de ivrigste supporterne av Donald Trump, de som synes mannen ikke gjør noe som helst feil.

 
Chiraff2019-11-30 23:16
Antall innlegg: 15833

Skjønner hva du mener, jeg er FJERNT ifra en tilhenger av henne, bare så det er presisert!

Hun blir nok god båret frem av folk som har MER enn edle motiver.

Her er et par-tre innspill som tar tak i det du etterlyser:

www.abcnyheter.no/am...a- thunberg

resett.no/2019/09/24...ke -medier/

www.tb.no/nyheter/kl...76 -1144251
 
Cygnus2019-11-30 23:28
Antall innlegg: 44845

Nei ærlig talt, mine herrer! Hva, Vannmann, er det du innbiller deg du ‘ser her inne’? Kan ikke se dette jeg, men vil gjerne bli informert!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?