Spillrom
Sjiraffen22
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede23
Mobilspill
Pågående8 934

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Vannmann2019-11-30 23:55
Antall innlegg: 357

Jeg innbiller meg da ingenting, Cygnus. Jeg kan lese.
Jeg ser flere som fremmer saklig kritikk av Thunberg-bevegelsen, noen sågar via felles miljøaktivister som deler det samme målet.
Det er null og niks imøtegåelse eller forståelse, og i stedet den sedvanlige koblingen av kritikk av metode til å settes i bås med klimafornektere og det som verre er.

Og igjen : Vis meg gjerne ett eneste innlegg/kronikk/uttalelse med kritikk av Thunberg & co, som ikke har blitt møtt med de samme reaksjonene fra hennes støttespillere.

Min påstand er at det ikke finnes, og så lar jeg meg gjerne motbevise.

Men jeg holder ikke akkurat pusten.

 
Cygnus2019-11-30 23:58
Antall innlegg: 44845

Vannmann: ‘Ser her i tråden’, ‘ser her inne’ - hvor, hva???
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-01 00:04
Antall innlegg: 4429

Kikkertsyn. Jo, det er nesten noe Trumpsk over det; altså nesten...
Kan vi ikke være enige om at det ikke er særlig interessant for de fleste av oss om en 16 år gammel jente er "frontfigur" for klimasaken. Kunne ha vært kongen for min del; hva spiller det for rolle? Jeg skjønner bare ikke det heftige personfokuset.
 
Vannmann2019-12-01 00:10
Antall innlegg: 357

Du reagerer jo selv med gjentatte utropstegn og versaler, og kalte et (så vidt jeg kunne bedømme etter å ha skumlest det) velskrevet og saklig innlegg med metodekritikk av Thunberg for "hysterisk", og mente det var galt å kritisere henne fordi hun bare var en ungdom.

Og der ligger jo litt av kjernen.
Kan man ikke ta folk som kritiserer på sak, så får man ta de på at går løs på de unge.

Eller så kan du gjøre som AaseB gjør, å trekke koblingene inn til de organiserte klimafornekterne.

Så sier jeg igjen : Vis meg gjerne ett eneste innlegg med kritikk av Thunberg som hennes støttespillere ikke har møtt på samme måte.

Jeg påstår det ikke finnes.

Og jeg lar meg gjerne motbevise.
 
Vannmann2019-12-01 00:11
Antall innlegg: 357

Dette var svar til Cygnus, altså.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-01 00:22
Antall innlegg: 4429

Skjønte det. Jeg har ikke noe "fornuftig" å si annet enn at jeg er ganske enig med deg Vannmann.
 
Cygnus2019-12-01 08:56
Antall innlegg: 44845

Ja Vannmann, å finne Cygnus sine ‘bidrag’ til denne tråden var vrient, siden det var få! og jeg må si at hvis du finner uttallige utropstegn og versaler osv som bevis her på noe som helst, så er du god! Men jeg står ved det jeg sa om at jeg finner mange av disse antiGreta-angrepene hysteriske. Og den argumentasjonen i den nevnte artikkel synes jeg var overthetop, nettopp fordi G ikke er en forsker eller voksen.Og du synes muligens ikke det. Sånn går nu dagan!
 
AaseB2019-12-01 10:53
Antall innlegg: 8147

“Vannmannen": Det kan sikkert være sårt og vondt for noen at kritikken mot Thunberg blir avfeiet som useriøs så fort, ja.
Men det er noe med det at 97% av forskerne på temaet er enige med henne som gjør at det kanskje ikke er så rart.
Det at det også mysser av selverklærte genier som hevder at de vet bedre enn forskerne i denne saken, gjør det ikke bedre. De som har funnet sine egne forklaringer på hva som skjer med klimaet og hvorfor.
Og de blir jo så såra/triste/forbanna dersom de ikke blir tatt alvorlig!
Isolert sett er det bare komisk. Litt som Carl I.:
"Nei, dette er ikke noe reellt problem siden jeg ikke forstår bæret av hva ekspertene snakker om".
Men denne saken er for alvorlig til å kun le av, dessverre.

Når i tillegg kritikken av Thunberg for det meste består av ymse versjoner av den usaklige påstanden at hun er et stakkars barn som blir brukt som et redskap for bakenforliggende krefter, og at hun ikke styrer løpet sitt selv, er det tydelig at folk ikke ønsker å ta poenget.
Hun beskyldes i tillegg for å være slem som skremmer opp de unge.
Alt for å umyndiggjøre henne og å få fokuset vekk fra selve saken som hun velger å bruke tida si på. Det er hun som er problemet, liksom.

Var det ikke du, "Vannmann", som også for en stund siden også posta et innlegg her inne der det ble forsøkt å framstille en eller annen miljøforkjemper som tilhenger av kannibalisme? Eller var det en annen profil som la fram den?
Når en leter fram og drar opp så sære tilfeller er det åpenbart enda et desperat forsøk på å skape nye assosiasjoner for å diskreditere en hel seriøs stor bevegelse.
Det er sikkert vondt og trist for dem, men kritikerne av Thunberg får jaggu tåle å bli avfeid når de i stede for å komme med saklige motargumenter, heller velger å bruke tida på å skape totalt unyttige metadiskusjoner rundt saken.






 
Vannmann2019-12-01 11:24
Antall innlegg: 357

Jeg synes det er vanskelig å ta deg seriøst nå, "AaseB", når man ser hva som har blitt diskutert og vist til i denne tråden, og hvordan du velger å omtale dette og de.


Og min påstand står :

- Det finnes ikke et eneste innlegg noe sted med kritikk av Thunberg & co som ikke blir møtt av de samme reaksjonene som du og Cygnus fronter her i denne tråden.

Motbevis meg gjerne.


 
AaseB2019-12-01 11:55
Antall innlegg: 8147

Tror jeg tar på meg rollen som norsklærer her litt, jeg:
Kanskje du skulle prøve å formulere den påstanden som du mener at fortsatt står litt bedre?
Hvis du ønsker å blitt tatt seriøst selv og mener at folk misforstår deg her, så tror jeg at det hadde vært et sjakktrekk.
Ta gjerne vekk den doble nektinga, og definer reaksjonene du mener jeg og Cygnus fronter her i tråden.






 
TiramB2019-12-01 15:04
Antall innlegg: 781

Hva er det du babler om, Vannmann?

Forklar det gjerne.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-01 17:23
Antall innlegg: 4429

Men det kommer ingen flere gretne gamle gubber innom her ser det ut som. Jeg kan godt si at jeg selv vil bli betegna som gretten; og det er helt greit! Men jeg kommer ikke så ofte i situasjoner som fremkaller grettenheten, heldigvis. Og ikke er jeg en offentlig person heller; så da er vel ikke min grettenhet spesiell interessant...
 
GloriaM2019-12-01 18:59
Antall innlegg: 994

I all denne tiraden av merkelige innlegg, må jeg si at Chiraff er mest tydelig og rett på sak. Her var det ellers mye pinlig grinebiteri fra alle kanter! Men du, OP, er sjelden gretten :)
 
Darrang2019-12-01 19:05
Antall innlegg: 1121

Jeg er ikke gretten. Blir sliten bare av å skumlese noen av innleggene her. At dere orker!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-01 19:16
Antall innlegg: 4429

Ja, uff, best å holde seg unna egentlig. Og det greide jeg nesten...
Lurer jo av og til, ennå, på om jeg kan lære noe i sånne tråder; men det skjer ikke ofte synes jeg; så greit å ikke delta.
Da sitter vi med samme følelse Darrang.

 
Angina2019-12-01 19:24
Antall innlegg: 265

Det er helt umulig å diskutere noe som helst med disse Thunberg-fanatikerne.

I deres øyne er man enten 100% for Greta, eller 100% mot.

Det finnes ingen mellomting.

 
Darrang2019-12-01 19:48
Antall innlegg: 1121

Mulig jeg er for gammel, men dette "for Greta"-greiene er helt fjernt for meg. En ungdomskultfigur som kjemper for miljøet? Det er vel vel og bra, men veldig lite interessant i den store sammenhengen
 
AaseB2019-12-01 20:04
Antall innlegg: 8147

Her var det hverken noe nytt eller overraskende, gitt.
At "Angina" ser seg selv som et offer for ekle diskusjoner der til og med folk som ikke er enige slipper til, er heller ingen bombe.

Men uansett, profilen "Vannmann" har blitt bedt om å utdype den noe kryptiske påstanden sin oppi her.
Nå får vi se om det kommer noe seriøst svar fra mannen som sliter med å ta andre alvorlig.
Venter i spenning på en oppklaring der. ;)
 
1976kjell2019-12-01 20:23
Antall innlegg: 538

Er du i litt ampert humør AaseB? Det virker heller som du ikke greier å ta visse personer på alvor. Ut fra mange av de ordene du bruker er det vanskelig å ta deler av denne diskusjonen seriøst. Jeg mener Vannmannen har forklart seg bra. Ikke sikkert jeg kommer tilbake til denne diskusjonen pga deler av den er useriøs
 
TiramB2019-12-01 20:28
Antall innlegg: 781

Her kan være på sin plass å minne om fjellvettreglene. Meld fra hvor du går.

Og i ordspill-land; meld fra hvilken tråd du muligens ikke kommer tilbake til ;-) ;-) ;-)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?