Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 936

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2020-01-15 16:23
Antall innlegg: 7777

Jeg har sett FrP nede på 8-tallet på meningsmålingene så det kan vel tenkes ar de ser at den eneste måten de kan komme tilbake før neste valg er å gå ut av regjering.
På den annen side, de har sagt flere ganger tidligere at begeret er fullt.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-15 17:57
Antall innlegg: 4429

Hvordan er det egentlig hvis hun blir stilt for en internasjonal domstol?
Terrorister er jo alles fiender; og burde bli dømt av alle...
 
Angina2020-01-16 15:57
Antall innlegg: 265

Slik det er nå så blir hun jo ført for retten i et land som er så langt unna både vitner og bevis som man nesten kan komme, så her er hun vel sikkert ute som en fri kvinne igjen om maks et par år.
Skjønner jo godt at hun bruker barna i regulær utpressing av den norske stat når det er en så stor gulrot i enden av snøret.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-16 16:30
Antall innlegg: 4429

Synd hun ikke blir dømt av en internasjonal domstol. En "terrordomstol" som virkelig har harde straffer; og mulighet til å følge med på hva hun foretar seg etter endt soning, nesten resten av livet. Aller helst bli bura inne resten av livet. Nei, synes ikke hun fortjener noen form for sympati.
 
AaseB2020-01-16 16:53
Antall innlegg: 8147

Det er ikke så veldig rart at grasrota i Frp ikke har tillit til at det norske rettsvesenet takler å ta i mot denne ene dama. Og det er nok flere enn dem som tviler.
Jeg så at et lyst hode foreslo i dag at de burde prøve å få fatt i en kurder ved neste bytte av justisminister. Kurderne har jo vist til monn at de takler opptil hundrevis av IS-folk samtidig. Da vil roen blant de engstelige i landet her muligens kunne senke seg igjen.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-01-16 16:57
Antall innlegg: 6062

Ja det er lett å sitte på avstand å dømme et menneske. Men hva om man går nærmere og ser på ulike scenarioer.

Kanskje var det slik at nen av disse kvinnene som dro nedover for å få barn med is-krigere, gjorde det fordi de følte seg presset til det av for eksempel en islamistisk far. De ville egentlig ikke oppsøke noe så forferdelig, men ble tvunget til det ? Da har vi plutselig et scenario som gjør en hard dømming og avstandstagen og utestengelse av en eller flere av disse is-kvinnene , til noe helt forferdelig.
 
Angina2020-01-16 17:12
Antall innlegg: 265

Det er jo ikke et spørsmål om man tror "det norske rettsvesenet takler å ta i mot denne ene dama", AaseB.

Spørsmålet er jo om det er den riktige avgjørelsen man tar m.t.p. både fremtidige rettslige presedenser og hvordan det påvirker den almenne rettsoppfatning, og om det forsvarer de enorme ressursene man allerede har brukt og må fortsette å bruke i lang tid her.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-16 17:29
Antall innlegg: 4429

Men uansett hvordan man vrir og vrenger på det; så må det jo skje noe med disse IS-folka. Norske statsborgere er Norges ansvar. Det føles nok feil for mange av oss å bruke ressurser på disse terroristene. Men hva skal man egentlig gjøre med dem? De er en byrde for landet de nå oppholder seg i; og vi er jo et rikt land; så da burde vi ordne opp.
Nei, vi er vel ikke redde for "denne ene dama"; men vi må ikke være naive.
 
Angina2020-01-16 17:41
Antall innlegg: 265

Da kan man jo like gjerne argumentere for å hente hjem alle nordmenn som sitter fengslet i utlandet, Ordputter.
De er jo også byrder i landene de oppholder seg i.

Synes også det blir glemt litt hva dette regimet faktisk har gjort, og hva som faktisk var almenn kunnskap allerede da damer som dette dro nedover av egen fri vilje.
Det er en ondskap som man ikke har sett maken til siden konsentrasjonsleirene.
Og hvor barn har blitt brukt i utførelsen av dette.
Det er rett og slett vanskelig å ta inn over seg når man ser videoer av 5-åringer som halshugger "vantro" fanger.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-16 17:49
Antall innlegg: 4429

Ja, hent dem hjem! Nei, jeg synes det er umulig å vite hva som er "rett" i dette tilfellet. En svært skjerpende omstendighet er selvfølgelig at de har slutta seg til en terrororganisasjon. De som sitter i fengsel i utlandet av andre grunner, vel, det kan jo ikke sammenlignes.
Glad jeg ikke er med å skal ta noen avgjørelse i sånne saker...
 
Cygnus2020-01-22 18:57
Antall innlegg: 44845

Chiraff: ser du tror Aisha Shezadi som er hentet hjem - det er det altså ikke.
 
Chiraff2020-01-22 18:59
Antall innlegg: 15810

Ja, ser det - gikk på en opplysning på nett med begge bena ;-( Beklager
 
Angina2020-01-22 19:43
Antall innlegg: 265

Kanskje ikke så rart at noen forvekslet navnene her, siden både Aisha og denne andre kvinnen begge har vært gift med IS-terroristen Bastian Vasquez, og har delt mange av de samme bildene i sosiale medier.
 
Chiraff2020-01-23 17:47
Antall innlegg: 15810

For å være litt flåsete; Når jeg ser på reportasjer ifra disse flyktningeleirene, fremstår det som usedvanlig vanskelig (umulig) for barna å kjenne igjen mora si’ - mødrene er jo klin like! ;-)
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-01-23 18:55
Antall innlegg: 6062

Chiraff , her er bilde av IS-kvinnen som er hentet heim

i.pinimg.com/origina...4b 8a93.jpg

her er et annet bilde av en is-kvinne: i.pinimg.com/origina...70 3d44.jpg

Man må bare konkludere med at Chiraff har rett
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-01-23 18:57
Antall innlegg: 6062

:D
 
BeeJay2020-01-23 22:53
Antall innlegg: 908

Chiraff, det er ikke Aisha Shezadi som er hentet hjem.
Dette er en feilinformasjon som er blitt avkreftet.
AS dro rundt og "reklamerte" for niqab osv, men den hjemhentede er altså en annen.
 
Cygnus2020-01-24 00:18
Antall innlegg: 44845

BeeJay -jeg har allerede informert Chiraff om dette (se litt oppover) og han har beklaget!:)
 
Angina2020-01-24 00:18
Antall innlegg: 265

Som jeg skrev over her : De har begge vært gift med samme IS-terrorist, de har begge delt flere av de samme bildene i sosiale medier, og de har begge med vitende og vilje tilsluttet seg vår tids i særklasse mest voldelige terrororganisasjon.
Hva er egentlig forskjellen på Aisha og denne "IS-kvinnen"?
Det oppleves som rimelig spesielt at det er så mange som ikke ytrer et eneste ord om hva hun faktisk har gjort her.
 
Cygnus2020-01-24 00:45
Antall innlegg: 44845

Angina - ta deg sammen! Nå får vi vente på rettsaken før vi kommenterer hva hun har gjort! At hun var gift med Badtian og at han var et uhyre, vet vi alle. Jeg synes det rareste ved vår reaksjon til Bastian og Behring Breivik (som jeg skrev før her) er at ingen ser at de er nærmest like i sin ondskap. Og at det er utrolig at de er norske og st noen norske piker kunne gifte seg med en sånn person som Bastian!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?