Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 869

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Angina2020-01-24 01:00
Antall innlegg: 265

Hvorfor skal jeg ta meg sammen, Cygnus?

Jeg påpeker bare at hun sluttet seg til IS og giftet seg med en kjent IS-terrorist på et tidspunkt hvor denne gruppens herjinger allerede var godt kjent.

Man brente folk levende.
Man trente opp barn til å halshugge og drepe.
Man direktesendte likvidasjoner av "vantro" på nettet.
Og kanskje det verste tilfellet av ondskap verden noensinne har opplevd : "Vantro" fanger ble servert gryterett med kjøtt, bare for å bli fortalt etter fortæring at kjøttet i gryta var deres egne barn.

Dette var kjent allerede før hun dro nedover!
Hun visste nøyaktig hva hun dro til.

Hvordan i all verden du kan ha samvittighet til å sitte å slenge om deg med "ta deg sammen" og be folk vente på utfallet av en norsk rettsak før man mener noe her, det vitner om en naivitet utenfor min fatteevne!

Og ang. dine stadige sammenligninger med Breivik.

Breivik var én mann, uten noen som helst støtte i befolkningen.

IS besto og består fortsatt av titusener av aktive terrorister, og gud vet hvor mange millioner støttespillere verden over.

Å fortsette å sette disse opp mot hverandre er helt surrealistisk å bivåne!
Hvor blind for sakens realiteter er det egentlig mulig å bli?

 
Cygnus2020-01-24 01:17
Antall innlegg: 44845

Utrolig nok, Angina, så er ikke BB uten støtte i begolkningen! Jeg synes B og BB er like sprø. Og det er interessant og skrekkelig at vi - Norge - har fostret (minst) to slike.
 
Angina2020-01-24 01:54
Antall innlegg: 265

Ærlig talt, Cygnus.
Maken til relativisering og bagatellisering av vår tids største og mest monstrøse terrororganisasjon har jeg knapt vært borti før.
 
Cygnus2020-01-24 02:15
Antall innlegg: 44845

Bagatellisering? Du leser med rare briller, angina! Snakk med mine norske venner som mistet sine barn 22/7 om hvor bagatellmessig det er! Og snakk med mine amerikanske venner som mistet sine 9/11. Utrolig nok oppfatter de ikke verden slik du ser den. De ser hat og galskap og religion/ideologi som unnskyldning.
 
Cygnus2020-01-24 02:25
Antall innlegg: 44845

Ærlig talt, angina (eller hva du nå heter) - jeg synes det er utrolig at du kan si at jeg bagatelliserer vold og terror. Jeg tror faktisk at jeg har opplevd mer av det enn du har. Og å si st jeg synes det er uhyggelig at Norge har fostret to terrorister ( på hver side av ‘spekteret’), nemlig Bastian og Anders, er ikke bagatellisering. Snarere tvertimot.
 
Angina2020-01-24 02:41
Antall innlegg: 265

Jeg skjønner heller ikke hva slags briller du har på, Cygnus.
Hat er hat uansett, sier du.
Ja, men det er da ingen som har påstått noe annet heller.

Men, det ER en vesentlig forskjell på en enkeltstående og psykisk forstyrret soloterrorist i Norge, og på en verdensomspennende organisasjon med vel rundt en halv million aktive krigere bare i Syria-området, og med flere titalls relaterte terrororganisasjoner med hundretusener av terrorister verden over som alle deler det samme ideologiske/religiøse grunnlaget.

Og hva er egentlig forskjellen på Aisha og denne IS-kvinnen, som du og enkelte andre her er så hissige på å påpeke at ikke er den samme damen?

Hva skiller de to?

- De har begge sluttet seg til vår tids mest ekstreme terrororganisasjon hvis uhyrligheter var viden kjent før de dro nedover.
- De har begge vært gift med den samme fremtredende IS-terroristen.
- De har begge delt helt uhyrlige bilder i sosiale medier (deriblant et velkjent bilde av et lite barn som vasker vekk blod fra en henrettelse).
- Og de har begge valgt å bli værende i kalifatet helt til siste slutt, til tross for flere helt åpenbare muligheter til å reise derfra underveis, slik dette er dokumentert av flere medier.

Så : Hva er egentlig forskjellen på Aisha og denne IS-kvinnen?

 
AaseB2020-01-24 08:09
Antall innlegg: 8147

For et veldig relevant spørsmål til saken, du!
På måten du uttrykker deg på, skulle en tro at det handlet om liv og død for deg selv her.
Jeg tviler sterkt på at det gjør det, selv om du opplever det slik. Dessuten tror jeg ikke at overdreven engstelse, som det lyser av innlegget ditt, løser noe som helst problem i verden.
Måte du bagatelliserer 22.juli-angrepet og tankegangen bak det, som har spredd om seg siden, forteller meg at her er det tatt spesialbriller i bruk. Dette er velkjente idéer og metoder som handler om et ønske om å spre redsel. Jeg er særs glad for at vi ikke har ministre som misbruker makten de har til å gjøre slikt lenger.
En vinner ingen vettuge folk over på sin side med slik roping. Vi trenger folk som klarer å holde seg rolige og saklige til å løse problemene med ekstremisme i Norge og verden ellers. Kloke hoder som ser hele bildet.

 
Cygnus2020-01-24 11:00
Antall innlegg: 44845

Du store, angilna, du kan sannelig vri på ting. Hvordan har jeg bagatellisert? Ordbruken din er forøvrig merkelig - ‘hissig’ på å si at to damer er forvekslet? Hvem er hissig? Og når det gjelder resten av påstandene dine om forskjellene mellom ABB og ISIS - åpenbare forskjeller (som ingen det jeg kan se har ytret seg om), men hva er poenget ditt? Du ser ikke likheter? Jeg har sett samme mønsteret i alle de terrorsksjonene her i Europa (IS eller ABB!) når det gjelder de som utfører hatet: småkriminelle syke sinte hatende unge menn. At IS også er en politisk organisasjon er åpenbart og det behøver vi ikke forelesning fra deg for å vite. Og ingen har påstått noe annet.
 
GreteSB2020-01-24 12:06
Antall innlegg: 7777

Bare en liten kommentar om bildet du hele tiden kommer tilbake til, Angina.
Det viser et barn som tørker bort blodet etter en slaktet ku.

www.faktisk.no/notis...al shogging
 
TiramB2020-01-24 15:40
Antall innlegg: 781

Angina: Hvordan syns du IS-saken burde vært løst?
 
Angina2020-01-25 00:14
Antall innlegg: 265

Javel, så var det ene bildet noe annet, GreteSB.
Og la oss for diskusjonens skyld si at alle de andre postene hennes fra sosiale medier også er «falske».
Jeg synes egentlig ikke det endrer på noe særlig i det hele tatt tatt i betraktning at dette er tilsvarende bilder og videoer som vi har sett nok av fra IS-folk.

TiramB : Jeg har da svart på det før, har jeg ikke?
Det jeg misliker sterkt er hvordan norske myndigheter lar seg presse av en IS-medlem, som på kynisk vis skyver barna foran seg.
Og jeg misliker ekstra sterkt å lese hvordan både Minerva og andre nettsteder dokumenterer hvordan denne advokaten hennes har jobbet for å skaffe til veie de medisinske uttalelsene her, og som tydelig viser hvordan denne «dødssyk-diagnosen» er humbug fra ende til annen.
Noe som også viser seg i dagens avisoverskrifter, hvor PST-folkene som møtte de på Gardermoen ble overrasket over hvor friske og pigge begge barna var, og hvordan moren fire ganger har avslått tilbud fra Norge om medisinske undersøkelser og bistand, deriblant også sykehusbehandling i Syria hvor hun selv får være med barna.
Det er kynisk spill fra A til Å, og hvor den utløsende årsaken til at regjeringen snudde i saken var løgnen om at barnet var «dødssykt».
Og det gjør noe med de av oss som ikke har som utgangspunkt at «alle skal hjem til Norge».
Jeg mener de fleste av oss har en viss mengde toleranse i seg, og at den slites ned av hendelser som dette.
For hva gjør dette med vår vilje til å ta i mot flyktninger fra den muslimske verden, f.eks.?
Tror man at de 47% som var uenige i regjeringens beslutning her blir mer vennlig innstilt til innvandring fra disse landene som følge av tilfeller som dette? Jeg tror virkelig ikke det.
Dette skjerper bare de spenningene som allerede er i samfunnet vårt.
Og jeg tror heller ikke IS’ ofre som selv sitter i leire i Syria er veldig imponert over hvordan vi bruker store midler på å hente ut overgriperne og lar ofrene sitte igjen.

Så er det ingen som ikke har sympati med barna.
Men, moren har altså avslått tilbud om medisinsk behandling og oppfølging i Syria hele fire ganger.
Hvor mye mer kan man forlange av en stat?


Cygnus : Det jeg reagerer på er at forskjellen i omfang og utbredelse av høyreekstrem terror og jihadisme vel er omtrent 1-100 i det siste tiårets Europa, og opplever at du er veldig opptatt av å skulle sidestille de to typene terror.
Ja, det ene er like ille som det andre, men omfangene tilhører to forskjellige verdener.


Puh. Ble langt, dette...
 
TiramB2020-01-25 00:16
Antall innlegg: 781

Så mao, latt barna bli værende der?
 
Angina2020-01-25 00:24
Antall innlegg: 265

I ytterste konsekvens : Ja.
Fordi det da er moren som avslår gjentatte tilbud om både hjemreise, medisinsk behandling og oppfølging av barna.

Skal Norge ha ansvar for samtlige barn med norske aner i utlandet?
Til en viss grad, kanskje.
Men, skal vi tolerere at IS-folk skal få lykkes med regulær utpressing med grunnlag i forfalskede legeattester, så er det ingen ende på hva man ender opp med å måtte ta ansvar for til slutt.
Og å gå ned den veien er skummelt.

 
TiramB2020-01-25 00:31
Antall innlegg: 781

Så får det heller gå som det går med barna, liksom......
 
Angina2020-01-25 00:45
Antall innlegg: 265

Det er det med å måtte trekke en grense ett sted.

Og da mener jeg det er rimelig enkelt å trekke den grensen når vi snakker om mennesker som bevisst forlot Norge for å bli borgere av kalifatet til IS. De har faktisk selv valgt å forkaste alt det norske og alle rettighetene vi har her, for å bli borgere av det de anså som Den muslimske staten.
Jeg ser ingen grunn til at man skal ha noen spesiell omsorg for akkurat disse menneskene framfor andre som lider.

Det er en god del mennesker med norske pass som sitter fengslet rundt i verden under kummerlige forhold, uten at det er særlig snakk om å bringe disse hjem. Det var også en mor med to barn som satt fengslet i Bolivia for få år siden. Jeg jeg så aldri noe folkekrav om å få henne og barna utlevert til Norge, selv om det sikkert var kummerlige forhold for barna i det fengselet der.

Dessuten handler dette om bruke store midler på å aktivt bringe noen hjem på feilaktig grunnlag.
Eller «hjem» som man vel burde si, når det er et land som disse barna aldri har satt sin fot i tidligere.

 
TiramB2020-01-25 00:53
Antall innlegg: 781

Aha, siden de i Bolivia bla. ikke fikk hjelp, så..... Må ikke komme her. Ikke sant?

Godt vi har J. French trygt tilbake i landet da.
 
Angina2020-01-25 10:56
Antall innlegg: 265

Nei, det er ikke det jeg skriver.
Og jeg synes jeg har redegjort godt nok for mitt syn nå.
 
Cygnus2020-01-25 11:31
Antall innlegg: 44845

French ja - der har vi en virkelig blodtørker! Flirende blodopptørker, såvidt jeg husker! Dødsyk var han også, men overvant raskt sin alvorlige sykdom og satte ut på foredragturne - yes, sånne flinke gutter det vil gamle Norge ha!
 
TiramB2020-01-25 12:08
Antall innlegg: 781

Rimelig kynisk, Angina.
 
LilleLaila2020-01-25 13:19
Antall innlegg: 3144

Kan dere ikke avslutte denne tråden, den er jo bare full av edder og galle mot enhver som kommer med et innlegg. Alle har vel noen poenger, men blir mer opptatt av å hugge ned meningsmotstanderen (som vanlig). Jeg blir i så dårlig humør ... men jeg trenger selvfølgelig ikke å lese det ...
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?