Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 895

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2020-01-20 17:19
Antall innlegg: 7777

Det hadde strengt tatt ikke hjulpet de 400-1400 andre barna om regjeringen hadde latt være å hente moren og de to barna.

Det betyr ikke at det er en mindre viktig sak, bare en annen sak.

Jeg er også glad FrP er ute, men tror ikke det blir mindre uro i norsk politikk.
 
AaseB2020-01-20 17:19
Antall innlegg: 8147

Diskutere detaljene kan vi gjøre senere, i dag skal det feires! Hurra!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-20 17:24
Antall innlegg: 4429

Godt med litt forandring! Men jeg er en politisk noldus, så jeg hverken gleder meg eller gråter over FRP sin avgang.
 
Angina2020-01-20 17:38
Antall innlegg: 265

Nei, men det sier jo litt om hvilke prioriteringer som gjøres, GreteSB.
Bare i Hammerfest forsvant jo nylig over 30 barn fra skolene der, de fleste med siste spor etter seg i land som folk flykter fra, og med familiemedlemmer som vitner om at de er sendt til «kulturrehabilitering», koranskoler, o.s.v.
I de fleste tilfellene fordi foreldrene mener de har blitt «for norske.
Og torturfortellingene fra disse koranskolene har jo t.o.m. NRK rapportert grundig om.

Jeg synes det er påfallende at de samme miljøene som står i front for støtten til denne IS-kvinnen, ikke har ytret så mye som et kvekk om disse og alle de andre barna.

Selektiv godhet, kaller jeg det.


Og igjen : Det er ingen som har vært i mot å hente barna til IS-kvinnen. Hvor lenge skal vi fortsatt måtte høre det argumentet i hvert eneste innlegg her?
 
GreteSB2020-01-20 17:52
Antall innlegg: 7777

Jeg syns jeg stadig vekk hører om saker som dette, men i denne tråden handlet det om FrP.

Og det har vært en borgerlig regjering med FrP i over 6 år. De hadde jo hatt en mulighet til å gjøre noe med disse sakene hvis de hadde ønsket det.

Det er vel ikke så mye støtte til IS-kvinnen slik jeg har oppfattet, men at hun fikk bli med på lasset for å få hjem ungene. Og så får retttsapparatet ta saken mot henne.

Punktum fra min side.

 
TiramB2020-01-20 19:56
Antall innlegg: 781

Angina: hvorfor er du glad Frp er ute av regjeringen?


Ny spådom: Tipper Siv Jensen ryker, Sylvi Listhaug overtar sjefsstolen og det blir et himla baluba.
 
terø2020-01-20 20:05
Antall innlegg: 1916

Siv Jensen snakker kun om denne IS-kvinnen, og Erna Solberg snakker om et barn som er syk. Slik er politikken.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-20 20:22
Antall innlegg: 4429

Ja, Sylvi Listhaug burde bli leder i FRP, balubadronningen!
Hun er mer lik Hagen, og vil nok appellere til mange FRPere, eller?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-20 20:23
Antall innlegg: 4429

Angina ja, et spørsmål til: Hva synes du om Listhaug som leder for FRP?
 
Angina2020-01-20 20:31
Antall innlegg: 265

TiramB : Fordi FRP har fått alt for lite gjennomslag for det som er noen av partiets viktigste saker. Da mister man oppslutning til slutt, akkurat som alle andre partier på fløyene har gjort før de.
Bedre å stå fritt til å støtte det man støtter selv, enn å måtte kompromisse med partier som står for stikk motsatte synspunkt på viktige områder.

Ordputter : Tja. Tror det kan slå begge veier. Jeg heier på Siv.
 
Angina2020-01-20 20:32
Antall innlegg: 265

Marerittet må jo være at Abid Raja kommer inn i regjeringen nå.
Mannen er jo verre enn Per Sandberg når det kommer til å lage bråk!
 
pelagonia2020-01-20 20:38
Antall innlegg: 105

Hyggelig konklusjon at både Angina og AaseB er lykkelige over at FrP gikk ut av regjering, da :)
 
TiramB2020-01-20 20:46
Antall innlegg: 781

:-)

Angina; er du en som har gått fra å stemme på rødsida, AP - SV, og hoppet over til FRP i senere år?
 
Angina2020-01-20 20:54
Antall innlegg: 265

? Jeg har aldri vært i nærheten av SV iallefall.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-20 21:07
Antall innlegg: 4429

Abid Raja ja; han er jo en artig type. Når det gjelder FRP, så tålte jeg ikke det partiet når Hagen var leder. Men når Jensen tok over, så ble det mer sympatisk på en måte... Så ja, jeg tror at hun er den beste til å lede FRP hvis de skal være "ordentlige". Hvis de heller vil være et "balubaparti", så er Listhaug den rette. Liker ikke henne spesielt godt heller... Ja, man MÅ like lederen i partiet! Eller nei, man må ikke mislike for mye.
 
terø2020-01-20 22:36
Antall innlegg: 1916

Siv Jensen klarte jo å vippe Carl I Hagen av pinnen, så hun må jo ha litt å fare med. Ellers stemmer jeg ikke på frp for å si det som det er.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-21 13:36
Antall innlegg: 4429

Fra venstresiden, så kom det litt vel voldsomme jubelbrøl når FRP nå er ute av regjering. Som om FRP er en trussel mot landet og de sikkert ville styre skuta på grunn en dag. Men NÅ, sier venstresiden kan vi sakte men sikkert snu skuta igjen. DET reagerer jeg på, at venstresiden snakker som om Norge har vært utsatt for noe forferdelig når FRP har vært i regjering; og det er å dra den heftig langt; og det høres egentlig litt komisk ut.
 
Angina2020-01-21 16:21
Antall innlegg: 265


Litt apropos denne IS-kvinnen som man altså brukte et tosifret antall millioner av fellesskapets midler på å hente.

Dette er hva ektemannen hennes sto bak året før de dro til Syria : www.dagbladet.no/nyh...rs vAdMfq-8

"Måtte Allah drepe kronprins Haakon, Støre og Stoltenberg.
Og la det være smertefullt."

Av hensyn til barna håper jeg de aldri noensinne blir sluppet i nærheten av denne moren igjen.

 
Cygnus2020-01-21 17:00
Antall innlegg: 44845

Forhåpentligvis finner besteforeldrene samt barnevern ut hva de skal gjøre for barnas beste. De må jo ha store traumer (og det gjelder dessverre tusenvis av barn i verdens krigsområder). Forøvrig kan vi jo merke oss at ‘jihadister’ - enten de er islamister eller ‘ekstremhøyre’ (eller hva en skal kalle det!) - tenker utrolig og fælslig likt, jf. 22. Juli-terroristen som hadde som plan å halshugge Gro Harlem Brundtland og som massakrerte hennes ‘ideologiske avkom’.
 
Cygnus2020-01-21 17:03
Antall innlegg: 44845

Og så sier sikkert Angina: ikke kom trekkende med 22juli igjen! Men det er faktisk en ganske god paralell her: to norske gutter som radikaliseres på hvert sitt vis - en under dekke av religion, en under dekke av ideologi!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?