Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 932

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2020-01-21 17:14
Antall innlegg: 7777

Det er vel ikke sånn, Angina, at vi dømmer utfra hva ektefellen har sagt eller gjort?
Tror vi med fordel kan overlate dømmingen til rettsapparatet.
 
Angina2020-01-21 17:27
Antall innlegg: 265

Nei, og det skriver jeg da heller ikke, GreteSB.
Men, det viser jo uten tvil at hun udmerket godt visste hva slags organisasjon hun frivillig sluttet seg til.

Og når vi ser bildene som både hun og venninnen hennes delte fra Syria (små barn som vasker vekk blod fra halshugginger), så skjønner jeg veldig godt at FRP trekker seg fra en regjering som bøyer av for utpressing fra en slik kvinne.

Og hvordan var det nå med dette syke barnet?
Ut fra ordbruken fra myndighetene å dømme de siste dagene, så virker det mer og mer sannsynlig at dette ene barnet ikke er "døden nær" heller.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-21 18:10
Antall innlegg: 4429

Heldigvis (for Norge) så er det ikke drøssevis med IS-kvinner og barn i lignende situasjon som må hjelpes tilbake til Norge. Er ikke det noe å glede seg over Angina? Hvis det hadde vært mange (et titalls og mer), så tror jeg at de fleste av oss hadde reagert sterkere, eller? Og det står ikke IS-kvinner i kø for å komme tilbake til Norge og straffes; heldigvis.
Så dette ENE tilfellet skal det mye til for å ikke å takle, synes jeg.
Hvor sannsynlig er det at det kommer flere lignende tror du?
Ikke mye som tyder på det, eller?
 
TiramB2020-01-21 20:47
Antall innlegg: 781

Angina: hvordan syns du Syriasaken burde vært løst?
 
Angina2020-01-21 22:18
Antall innlegg: 265

På samme måte som den ble forsøkt løst frem til Høyre plutselig skiftet standpunkt p.g.a. helseopplysninger som nå virker mer og mer usikre.
Vi henter barna, men ikke moren.

Hvis moren gjentatte ganger nekter å la barna få reise, så er det hennes valg og hennes ansvar.

Så skjønner jeg jo at hun griper muligheten begjærlig til å bedrive utpressing av staten når hun får advokat og formidlet støtte fra haugevis med aktivister i ryggen.

Og jeg stiller meg spørsmålet :
Hadde hun fortsatt å nekte barna å reise uten stadige mediebesøk, advokater og NGOer i ryggen?

Jeg tror ikke det.
Og jeg tror mange mennesker vil føle at regjeringen ble rundlurt her hvis det viser seg at dette "dødssyke" barnet ikke lå på dødens rand likevel.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-21 22:39
Antall innlegg: 4429

Dette kommer FRP aldri til å komme over! EN mor og TO barn.
Ja, tenk om regjeringen ble rundlurt? Hvis barnet ikke var på dødens rand så ville ikke regjeringen ha løfta en finger? De ville vel handle før barnet ble dødssykt. Det høres jo grusomt ut at regjeringen skal være helt sikre på at barnet er dødssykt før de vil hjelpe. Tenker nok at det holdt for dem at barnet er alvorlig sykt og underernært. Det ville holdt for de fleste av oss. Ja, det handler faktisk om moral hvis man skal "kreve" at barnet ligger for døden før man vil hjelpe. Hva er det for slags tankegang? Ja, sånt dritt kan man bli kvalm av.
 
TiramB2020-01-21 22:45
Antall innlegg: 781

Ja, hva sier du til det Angina? TENK hvis barnet ikke er dødssyk nok?

Var nok ikke så dumt sagt av Solberg da hun dro inn "moralsk kompass".....
 
Angina2020-01-21 22:46
Antall innlegg: 265

Hvor mange ganger må det egentlig gjentas at barna har hatt gjentatte tilbud om å komme til Norge, landet de aldri har satt sin fot i forøvrig?

Men, at disse tilbudene har blitt avslått gang på gang av moren?

Skal staten overstyre foreldres ansvar for egne barn, etter at de har vært 6 år i utlendighet?

Forøvrig regnes man som utflyttet fra Norge, og uten krav på bistand fra UD dersom man er mer enn 12mnd ute av landet.

Det er en regel som vi lovlydige må forholde oss til, men som man i dette tilfellet syntes var greit å lempe på for denne IS-kvinnen.
 
TiramB2020-01-21 22:47
Antall innlegg: 781

Er du i jobb, Angina?
 
Angina2020-01-21 22:51
Antall innlegg: 265

Ja, tenk hvis barnet ikke er "dødssyk" likevel, TiramB.

Da har Høyre skiftet stilling i denne saken basert på feil grunnlag.
Det er faktisk ganske alvorlig.

 
Angina2020-01-21 22:53
Antall innlegg: 265

Apropos "moralsk kompass" : www.nrk.no/video/248...cw YEZZ09Rc
 
TiramB2020-01-21 23:01
Antall innlegg: 781

Hensynet til barna, Angina?

 
TiramB2020-01-21 23:01
Antall innlegg: 781

Er du i jobb, Angina? Du svarte ikke på det.
 
Angina2020-01-21 23:08
Antall innlegg: 265

Ja, det er en tragisk situasjon med barna.

Ja, jeg er i jobb. Hva har det med saken å gjøre?
 
TiramB2020-01-21 23:11
Antall innlegg: 781

Er det ikke ergerlig å tenke på alle disse unge uføre som vi skattebetalere brødfør?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-21 23:15
Antall innlegg: 4429

Hvorfor spør du om Angina er i jobb?

Nei, tenker nok at det var helt riktig for FRP å gå ut av regjering.
Deres moral ligger hos dem som blir utsatt for overgrep (så innslaget); og det gjør den hos oss andre også. Men det et mulig å ha to tanker i hodet på en gang, motstridende. Da falt regjeringen ned på at i dette tilfellet så retta de inn kompasset sitt OGSÅ på den syke gutten. Det betyr jo ikke at de er likegyldige til overgrepene som blir begått.
 
TiramB2020-01-21 23:16
Antall innlegg: 781

Sant det, Ordputter.
 
Angina2020-01-21 23:20
Antall innlegg: 265

Så er et av poengene her at grunnen til at IS-kvinnen fikk bli med på lasset var at barnet var dødssyk.

Hvis det nå viser seg at det ikke er det iallefall, så har regjeringen snudd i dette spørsmålet på feil beslutningsgrunnlag.

Det er vel knapt et eneste menneske som ikke har "kompasset rettet inn" på barna i dette tilfellet.
Problemet er moren.
Der står uenigheten.
Barna er det ingen som er uenige om.
 
pelagonia2020-01-21 23:21
Antall innlegg: 105

Interessant utvikling.

www.dagbladet.no/nyh...p/ 72054416
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-21 23:28
Antall innlegg: 4429

Ja, endelig fikk FRP velgere tilbake partiet sitt. Og KRF velgere er letta over at FRP er ute av regjering; så da er alle glade.
Og hvis Hareide kommer tilbake, så er lykken komplett!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?