Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 932

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
TiramB2020-02-07 16:09
Antall innlegg: 781

Har du glemt ut hva du selv skriver (og mener) Angina?

Jeg siterer deg:
"Vil du ikke betegne Rødt som ekstrem venstre, GreteSB?"
"Og for min del må man gjerne også slenge med MDG og halve SV i en slik omtale..."

(dato: 5.2.20)
 
Angina2020-02-07 16:36
Antall innlegg: 265

Ja?
Og hvordan blir dette til at de "bør betraktes som farlige og skumle for samfunnet vårt", slik AaseB vrir det til?
Eller at samme dame betegner det som "farlig ekstremisme", og trekker inn PST og "konstruere fiender" o.s.v...

Jeg har da redegjort for hvorfor jeg anser Rødt for å være ekstreme, og hvorfor deler av SV og MDG også fortjener den merkelappen.

Hva er galt med det?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 18:35
Antall innlegg: 4429

Men er det ikke mer interessant med MENINGSUTVEKSLING, egentlig?
Så man får en følelse av å lære noe av hverandre istedenfor å skulle ha rett hele tiden.
Men, nei, ser ikke sånn ut.
 
pelagonia2020-02-07 18:44
Antall innlegg: 105

Huff, ja. Enig med deg Ordputter.
Jeg skygger iallefall banen når enkelte holder på som de gjør her med slik ekstrem vranglesning av andres innlegg.
 
Cygnus2020-02-07 19:04
Antall innlegg: 44845

Jeg tror det kan være mange meninger om hvem som er mest nedlatende! Ordet skummel (venstreside) var det faktisk LilleLaila som bidro med først. Og det var hele MDG og deler av SV Angina tilla ekstremisme. Og Angina bidrar igjen og igjen med denne fake greia om venstresidens ønske om fullstendig fri innvandring. For ikke å snakke om petsonlige karakteristikker (dampveivals, osv). Jeg forstår heller ikke hvorfor det var galt å ‘trekke’ PST inn - de har jo nettopp kommet med sin fare-analyse. Når det er sagt så virker det som hele diskusjonen er noe poengløs, særlig fordi ord brukes med forskjellig mening - for eksempel: ekstrem brukes faktisk om farlige holdninger i vår vanlige politiske dagligtale, ofte om de vi tilskriver terrorfare.
 
Cygnus2020-02-07 19:06
Antall innlegg: 44845

Og Ordputter hadde mest rett av alle da hun sa at vi ikke har ekstreme partier i vårt lille land!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 19:29
Antall innlegg: 4429

Nei, tror ikke de fleste av oss tenker at noen av våre politiske partier er ekstreme. Så da er det mulig å roe det hele ned, og kanskje dele meninger? Tanker man har om det ene eller det andre.

 
TiramB2020-02-07 19:50
Antall innlegg: 781

Angina: "Er det noe galt i det?"
Nei, tvert i mot. Det er befriende.
Det er befriende å se at du justerer deg selv, fra å stemple MDG som ekstreme, til at det gjelder kun ENKELTE (din utheving) i MDG som vurderer som ekstreme.
Så bra da.


Pelagonia: Du som....."skygger ......banen når enkelte holder på som de gjør her med slik ekstrem vranglesning av andres innlegg."

Allikevel deltar du i tråden med innlegg etter innlegg ;-) .
Så bra at du ikke skygger banen allikevel da.....
 
TiramB2020-02-07 20:21
Antall innlegg: 781

Hahaha Ordputter :-).
Her bør vel alle ta deg på ordet, liksom. Alle som har et stort behov for å kalle partier for ekstreme må få lov til det.
Alle kan ha sin egen definisjon av ordet ekstrem.

Og dermed er det vel også åpent for personfokus, for de som har behov for det? (Hva du nå måtte legge i det...).

Som du skriver,... hva vil vi med sånne tråder egentlig?

Ja, du kan spørre. For hva vil vel forumsdeltakere i tråder de finner f.eks uinteressante, barnslige, provoserende, kjedelige osv osv.
Jeg lurer på det.
 
pelagonia2020-02-07 21:40
Antall innlegg: 105

Jaja. Det var nå bare et lite hjertesukk over hvordan enkelte velger å ordlegge seg her inne, TiramB.
Og siden denne tråden ble så preget av det, så var det vel like greit å si i fra her?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 21:43
Antall innlegg: 4429

For mye personfokus? Som gjør at temaet i tråden egentlig forsvinner i større eller mindre grad; det var det jeg mente.
Jeg har selv vært ute på glattisen noen ganger, men synes det er slitsomt med sånt (negativt) personfokus. Så jeg prøver å lære av mine feil, og gi uttrykk for de meningene jeg har uten å bli provosert av andres. Ja, alle bør ta meg på ordet selvfølgelig.
Nei, jeg prøver egentlig bare å si hva jeg mener; og regner ikke med at noen bryr seg.
Men hva mener du egentlig med å "ha behov for personfokus"?
Synes du det er positivt med det personfokuset som det er, spesielt kanskje, i disse politikktrådene? Hvor fokuset på temaet forsvinner.
 
TiramB2020-02-07 22:28
Antall innlegg: 781

Det var en fleip, Ordputter. For å favne over alle, liksom. De som har behov for å personfokusere, må få dekket det behovet. De som har behov for å kalle partier for ekstreme, må få dekket det behovet. Et forsøk på å følge tankegangen din. En fleip, altså. En fleip.

Men seriøst; hvorfor gidde å delta i eller lese tråder som en strengt tatt ikke har interesse for, eller som blir for provoserende for en?

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 22:55
Antall innlegg: 4429

Kan hende man synes temaet er interessant? Det er jo ikke, som regel, temaet man blir provosert av.
Tankegangen min ja; ikke følg den!
Og jeg skjønner ikke fleip.
Men når vi snakker om ekstrem i denne tråden, så ville jeg bare si at som med mye annet vil jo betegnelsen ekstrem føles forskjellig. Det er ikke ETT svar med streker under.
 
kda2020-02-08 12:35
Antall innlegg: 684

For meg betyr ekstrem ytterliggående. Det trenger ikke alltid å være negativt, man kan være ekstremt hyggelig f. eks. :) Hva med å prøve det her inne?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-08 13:41
Antall innlegg: 4429

Den hyggelige utgaven av ekstrem!
Og ytterliggående er et bedre ord å bruke i en del tilfeller hvor grensen tøyes, og ting blir utforsket, det er jo ikke det samme som at det blir realitet. Jeg har tenkt mange litt ytterliggående tanker i mitt liv uten å helt gå fra tanke til handling. Liker at folk kan utforske ideer tankemessig.
 
Cygnus2020-02-08 13:47
Antall innlegg: 44845

Men kda - det er et faktum at ekstremt, forferdelig osv kan brukes som forsterkere (ekstremt søt, forferdelig hyggelig), men nå var det jo ikke den bruken av ekstrem som var utgangspunktet her. Hvis jeg sier ‘Trump er forferdelig’ så er det jo den opprinnelige meningen som brukes, og slett ikke ‘forferdelig søt’. Forresten et pussig språklig faktum at mange språk bruker ord som har å gjøre med det å skremme, bli redd, eller i age, som forsterkere: Terribly sweet, awfully nice.
 
pelagonia2020-02-08 14:11
Antall innlegg: 105

Utgangspunktet virker jo veldig forskjellig hos dere da, Cygnus.
Hva med å gjøre som det ble oppfordret til tidligere i tråden her, å lese hverandre i beste mening, og diskutere videre ut i fra det i stedet for å hogge til så fælt hver gang, som enkelte gjør her inne?
 
LilleLaila2020-02-08 23:06
Antall innlegg: 3144

Bra OP, liker din måte å tenke på. :) Cygnus: Er ikke enig i at ekstremt er likestilt med forferdelig ... ekstremt er jo bare mye av noe, mens forferdelig er noe grusomt egentlig. Ja artig at de begge brukes som forsterkere, men det gjør også f. eks. "Kjempe-" som kan brukes om liten he-he
 
Cygnus2020-02-08 23:51
Antall innlegg: 44845

Du har et poeng der, LLaila! Jeg er visst ikke helt klar i toppen for tiden! :)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-08 23:58
Antall innlegg: 4429

Det kan jeg si titt og ofte... Men bortsett fra det, så er det godt å høre at du Cygnus og sikkert flere, ikke synes at vi har ekstreme partier her i Norge.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?