Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 166

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 14:06
Antall innlegg: 4429

Vi MÅ ha en ordentlig skjerm for å spille ORDENTLIG ordspill!
 
AaseB2020-07-22 14:19
Antall innlegg: 8147

Å spille på appen og mobil kan ikke engang sammenlignes med å spille på pc/Mac. Og Ordspill-appen har dessuten en sterk konkurrent i Wordfeud der en også kan delta i ligaspill. Appen "vår" er bare en lillebror.
Ordspill.no har ingen konkurrenter, så vidt meg bekjent.
Her kan vi spille tilnærmet lik live-spilling med tidspress, noe som er helt borte i appen. Og vi spiller innlogget i spillrom sammen med andre, noe som gjør det mulig å arrangere turneringer som en del av oss liker veldig godt her. For oss som ikke bor nær Oslo, Bergen eller andre byer der det er enkelt å oppsøke live-miljø og spilling der, har spilling på nettet her inne vært et flott alternativ.
Men så lenge omtrent alt av spill ser ut til å har blitt tilpasset mobil og nettbrett de siste åra, har vi blitt færre og færre inne på nettsida.
På den danske søstersiden Ordkamp.dk er det vel ingen spill for pc/Mac lenger og på den svenske Betapet.se er det akkurat nå 51 innloggede i spillrom, ser jeg. Så noe flere enn her.
Muligheter for inntjening for driverne er nøkkelordet og nettsider som få besøker gir lite reklameinntekter. Dermed taper de i kampen når det gjelder hva som skal opprettholdes og vedlikeholdes. Slik er det bare.
Jeg synes det er utrolig tragisk siden spilling her inne nesten daglig har vært en vane for meg i så mange år nå. Det kommer til å bli et stort savn.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 14:32
Antall innlegg: 4429

Hulk hulk og dobbelt hulk. Det lar seg ikke beskrive med ord hvor fælt det blir uten ORDSPILL.
Jeg tenkte ikke på den hersens reklamen!
MEN, de fleste av oss her inne kan/ønsker vel å betale for å spille? Enten per spill eller per mnd. Vise at vi er villige til å dekke noe av de tapte reklameinntektene. Men om det blir som å pisse i havet...
Selvfølgelig er det reklame som styrer her også! (De stygge glosene holder jeg for meg selv).
 
Billy_Boy - Ikke medlem lenger2020-07-22 15:48
Antall innlegg: 247

Kjenner flere som har drevet og driver med programering,men problemet er at dem ikke har blitt med utviklinga og står på stedet hvil 10-15år tilbake når det gjelder koding,så det er ikke bare og bare ordputter,og så må jeg si at jeg heller ikke er intresert i og betale noe,for og holde nettsiden oppe og er sikkert flere med meg,
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 16:03
Antall innlegg: 4429

Vel, jeg er interessert i å betale for en "tjeneste" som gagner meg.
Og det er det vel flere som er. Men om det monner?
Er det en spillvert/admin som har snøringa på hvor mye utviklerne "trenger" hver måned for å for å "orke" å oppdater og for tapte reklameinntekter? Altså sånn omtrent.
 
AaseB2020-07-22 16:27
Antall innlegg: 8147

Kan opplyse om at akkurat den samme diskusjonen foregår på den svenske siden, og der er både spillverter og utviklere i alle fall litt mer tilstede.
Hva som kommer ut av den, får nok vi merke også etterhvert.
 
Cygnus2020-07-22 17:07
Antall innlegg: 44845

Jeg bruker Wordfeud når jeg spiller engelsk, og nå kom jeg på t det må da finnes engelske scrabblespill for Mac/pc som jeg kan bruke. Men det blir jo likevel trist å ikke ha turneringene med den gamle ‘gjengen’. Dette er ille!
 
Billy_Boy - Ikke medlem lenger2020-07-22 18:01
Antall innlegg: 247

vel cygnus finner du en engelsk versjon på nett,som funker på samme måte,så kan vi da spille turneringer dog på english:)
 
Cygnus2020-07-22 18:42
Antall innlegg: 44845

Sant nok. Skal lete når jeg kommer tilbake til vår lille øy!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 18:46
Antall innlegg: 4429

Hm- kanskje ikke så dumt å bli bedre i engelsk!
Men helst norsk ja.
 
Nixita2020-07-22 20:38
Antall innlegg: 4720

Ja det er er trist utvikling og man får jo nesten ikke parkert bilen lenger uten å ha lastet ned en app først.

Må innrømme at nå har jeg og lastet ned ordspillappen og spiller omtrent bare der. Grunn 1 var at jeg ble lei av å få tak i noen å spille med, grunn 2 er at jeg er i et område med svært dårlig nett og da fungerer mobil bedre enn på pc. Minuset ble som jeg fryktet, jeg spiller i en hver ledig stund.

Om det ikke skulle dukke om noen som brenner etter å spille ordspill på pc samt liker å programmere så syns jeg forslaget til Cygnus om å spille på engelsk er veldig bra!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 20:42
Antall innlegg: 4429

Men der kan man jo ikke spille på tid sånn som her? At man begynner et spill, og avslutter ett spill, og dett var dett. Så det blir mer "legging av ord" vel? Så vidt jeg har forstått.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 20:42
Antall innlegg: 4429

Altså på mobilen.
 
Nixita2020-07-22 20:52
Antall innlegg: 4720

Ja blir langt fra det samme. Tungvint å chatte, så mer upersonlig. Sier seg jo selv og når man kan ha 30 spill på gang samtidig. Eneste fordel er at man kan slå i hjel tid på et legekontor f.eks eller tilsvarende situasjoner man ikke har pc og/eller nett tilgjengelig.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 21:03
Antall innlegg: 4429

Ok, la oss si at det er en datakyndig person som kan løse dette problemet; og gjør det. Men så? Hva med driften fremover?
Kan det da bli "BetalingsOrdspill" ?
Fint at det går en diskusjon i Sverige nå, og tenker at vi vel må få litt bedre informasjon her etter hvert.
Hvis han som jeg kjenner kan løse problemet, så ville jeg betalt ham av egen lomme. Men synes jo at hvis folk virkelig er interessert i å beholde Ordspillet her, så må de bidra. Betaler gjerne 25.000,- for å beholde noe jeg liker så godt!
 
Nixita2020-07-22 21:17
Antall innlegg: 4720

Vi vet dessverre ikke mer enn det som allerede er formidlet her eller via svenskene.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 21:29
Antall innlegg: 4429

Uff.
Får tro og håpe at det kommer mer "svenskeinfo" snart da...
 
Billy_Boy - Ikke medlem lenger2020-07-22 21:43
Antall innlegg: 247

Altså det du lurte på der ordputter kan du jo kontakte en av utviklerne om og spørre direkte,og mener du gamlefar kan saken,så sett han i kontakt med dem da,uten handling så skjer intet, 25.000 du liksom , gi meg 7 år så er jeg klar;)kommer vel ikke noe særlig mere info vel,om ikke noen utenfra går inn og tar grovjobben som dem sier ikke er verdt bryet pga lav int
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-22 22:31
Antall innlegg: 4429

Ja, jeg skal sende en melding til "gamlefar" via FB.
Han bor i Nederland, men snakker flytende norsk.
 
Billy_Boy - Ikke medlem lenger2020-07-22 23:23
Antall innlegg: 247

ok,men tenker nok at det blir for omfattende ja,
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?