Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 955

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Chiraff2020-11-02 23:23
Antall innlegg: 15811

Jeg synes at Donald er en ekstrem narsissist som vi bør skånes for de neste fire årene (les alltid) mhp lederskap av USA.
Hvis jeg var stemmeberettiget der borte, er jeg samtidig ikke helt sikker på om jeg hadde stemt Biden heller. Pest eller Kolera (eller Covid-19)?
 
Cygnus2020-11-03 00:17
Antall innlegg: 44845

Bra du ikke kan stemme da, Chiraff! ;) Problemet er jo at hvis en ikke stemmer, så blir det mer sannsynlig med Trump. Som er grunnen til at så mange republikanere (inkludert McCains enke) har forlatt partiet for denne gang.
 
Cygnus2020-11-03 00:18
Antall innlegg: 44845

www.rawstory.com/202...pa ign=5811
Just saying!! ;)
 
Enny2020-11-03 08:37
Antall innlegg: 347

Herregud. Nå er opptellingen av stemmene i gang. Og Biden vant vist første opptelling i en liten kommune. Stod det i VG.

Men det er i innlandet i midten av USA der Trump har overtaket. Hvor influert er meningsmålingene angående dette ? Håper Biden greier å vinne i Florida for der er det hele 29 valgmenn.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-03 16:31
Antall innlegg: 4429

Nå nærmer det seg!
 
bris12020-11-03 17:58
Antall innlegg: 2591

Er det noen som skal følge med (den amerikanske) valgsendingen i natt?
Her blir det nok lite søvn i natt. Har kjøpt inn reker og hvitvin i anledningen. Kan brukes både til feiring og til evt trøst :-))
 
GreteSB2020-11-03 18:04
Antall innlegg: 7777

Jeg skal se CNN fra Kypros, men tror jeg må sove et par timer først. Dette er uutholdelig spennende!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-03 18:18
Antall innlegg: 4429

Ja, følger nok med til rundt 3 tiden. Forhåpentligvis en liten likør hos noen venner i morgen kveld! Det er jo helt fælt å si det, men hvis Trump mot all formodning skulle vinne, så blir man jo deppa.
Nesten hele verden blir deppa da!
 
Cygnus2020-11-03 19:04
Antall innlegg: 44845

Vi skal også ha reker og hvitvin!!
Jeg vet ikke om jeg klarer hele natten (som jeg gjorde i 2008), men må i alle fall vente til Florida er inne!
 
bris12020-11-03 19:28
Antall innlegg: 2591

Om det ikke skjer noe ekstra, som det gjorde forrige gang, så vil Florida resultat være klart rundt kl to i natt norsk tid.
 
Cygnus2020-11-04 02:41
Antall innlegg: 44845

Dette er bare helt utrolig nifst!!!
 
GG542020-11-04 05:52
Antall innlegg: 23

Oi!
 
Chiraff2020-11-04 10:22
Antall innlegg: 15811

Akkurat nå ser det mørkt ut for Biden ;-(
238 vs Trumps 213, men prognosene or vippestatene ser dessverre ut som om de IKKE går i Bidens favør!
Men ALT kan jo skje der borte...
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-04 11:58
Antall innlegg: 4429

Visstnok så er flertallet av de stemmene som ikke er talt opp i vippestatene, sannsynligvis demokratiske, sies det på NRK.
Det er stemmer fra distrikter som normalt har vært demokratiske; og så er det forhåndsstemmer, som jo også er mest fra demokratene.
Så det er ennå lov å håpe!
Hvis det går til helvete, altså Trump; da er jeg ferdig med å følge med på noe som helst fra "over there".
 
CaB2020-11-04 12:48
Antall innlegg: 2926

Jeg synes Trump fremstår som en snørrunge på 5 år, som ikke tåler å tape.

www.aftenposten.no/v...gj enta-seg

"Biden hadde knapt rukket å gå av talerstolen før Donald Trump tok til Twitter. Fra Det hvite hus skrev presidenten at «stemmesedler kan ikke bli avgitt etter at valglokalene er stengt»."

"Dermed er vi der mange fryktet på forhånd. Kandidatene krangler om hvilke stemmer som skal telles opp og regnes med i det endelige valgresultatet."

"Årets konflikt handler først og fremst om de rekordmange forhåndsstemmene. Rundt 100 millioner amerikanere sa sitt allerede før valgdagen. Mange av dem gjorde det via post.

De fleste som stemte på valgdagen, er republikanere. De fleste som stemte på forhånd, ønsker Biden som president.

En god del stemmer som er postlagt før valglokalene stengte vil ikke komme frem før torsdag eller senere.

Det er disse valgsedlene Trump sikter til når han snakker om stemmer avgitt etter at lokalene stengte. Presidenten har lenge hevdet at Demokratene vil bruke poststemmene til å jukse med valget."

"Høyesterett slo imidlertid fast i forrige uke at delstaten kan telle
forhåndsstemmene helt frem til 6. november. Kravet er at de skal være poststemplet før eller på valgdagen.
Trump likte denne kjennelsen svært dårlig."

Jeg synes det virker helt på trynet at lovlig avgitte forhåndsstemmer ikke skal telles. Ja, når man er en fryktelig dårlig taper som ikke skyr noen midler for å vinne, så forstår jeg at slike idiotiske forslag dukker opp. Men det er hårreisende at en sittende president/presidentkandid at kommer med slike uttalelser! Han bryr seg jo tydeligvis ikke om demokratiske prinsipper, slik jeg ser det!
 
Cygnus2020-11-04 12:50
Antall innlegg: 44845

Det er nettopp derfor Trump er så farlig, Cab, demokratiske prinsipper betyr ingenting for ham.
 
Vannmann2020-11-04 15:01
Antall innlegg: 357

Nå har det jo vært flere tilfeller av juks med poststemmer i lokalvalg, så skspsisen til dette er jo ikke tatt helt ut av løse lufta.

Men, noe som virkelig burde bekymre Biden & co er hvordan Trump har økt sin oppslutning så markant hos både svarte og andre minoritetsgrupper nå.
Og m.t.p. Trumps skal vi si sjarmerende personlighet : Hvorfor vinner ikke Demokratene dette valget med overveldende margin?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-04 15:47
Antall innlegg: 4429

Nei, som Cygnus sier, så er han ikke opptatt av demokrati. Han vil helst være diktator. Ingenting av det som du har skjedd nå, som du skriver CaB, er overraskende. Ja, det er skremmende at en statsleder oppfører seg som en unge! Men det har han jo gjort i 4 år nå, så hans trassing er helt etter boka.
Og Vannmann, hvis du spør om hvorfor ikke demokratene vinner overveldende; så er det jo ikke noe svar på det; det som egentlig er så innlysende! Etter 4 år med løgner og annet dritt fra Trump, så burde jo flere ha forstått hvem han er.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-05 00:05
Antall innlegg: 4429

Puh- Det går mot seier for Biden. Han mangler bare 6 valgmannsstemmer!
 
trymare2020-11-05 00:53
Antall innlegg: 871

Ser ut som Obama vinner dette valget, det er en stor seier for USA. Endelig en svart president :) Også syns jeg det er nok etter 8 år med Bush og republikanerne. Så håper jeg Obama kan gjøre USA litt mer rettferdig, innføre statlig helsevesen og billigere skolegang. Blir spennende å følge fortsettelsen :)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?