Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående9 090

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Emil19602020-07-30 20:28
Antall innlegg: 12844

All lives matter ...tenk det folkens :-0
 
Cygnus2020-07-30 21:11
Antall innlegg: 44845

Selvsagt - all lives matter, har noen betvilt det? Dessuten har jeg oppdaget at Vannmann ikke forstår analogier! Dessverre!
 
Vannmann2020-07-30 21:47
Antall innlegg: 357

Trist å se hvordan du alltid responderer på uenighet og ulike synspunkter med denne "akk, du forstår nok ikke"-holdningen din, C.

 
AaseB2020-07-30 22:37
Antall innlegg: 8147

Blir du trist av dette, så skal det neimmen ikke stort til.
Kanskje du burde vurdere å gjøre noe annet som muntrer deg opp litt?
Dette med å gjentatte ganger dra opp enkelteksempler på dårlig oppførsel blant miljøforkjempere og antarasister, kommer du jo ingen vei med når folk ser på det store bildet. Og det gjør jo de fleste, heldigvis.
 
Cygnus2020-07-30 22:58
Antall innlegg: 44845

Jeg skal ikke si hvorfor jeg blir trist, Vannmann. Men jeg synes virkelig at du i hvertfall har latet sim om du ikke forsto min analogi. Klartekst: Det å si at Black lives matter betyr IKKE at andres liv ikke betyr noe. Det er bare så dumt å si det! Bevegelsen oppstod som respons til et høyst reelt problem. Jeg regner med at du ikke har vært fokus for rasisme, så det er muligens tilgivelig (?) at du ikke forstår hva det innebærer. Jeg har faktisk (til tross for min hvite hud og norske aner) vært det og levd med rasisme rettet mot mine kjære og meg!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-30 23:18
Antall innlegg: 4429

Skjønner godt at de er sinte og fortvila. Jeg vet ikke hvordan Black Lives Matter oppsto. Men det er forståelig at de har behov for og rett til å si ifra om den forskjellsbehandlingen og urettferdigheten de opplever. Det de har måttet leve med i generasjoner av undertrykking. Husker godt Kunta Kinte. (Kanskje serien het noe annet). Ja, det var langt tilbake i tid; men de har det med seg, nyere generasjoner. Rasisme er grusomt.
 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-30 23:20
Antall innlegg: 935

På jobb en gang så var det noen hadde svidd vaflene som vi skulle spise i storfriminuttet.
- Hvem har stekt disse negervaflene? spurte jeg.

Kan tro det ble forskrekkelse da.

Gjør det meg til en rasist?
 
Vannmann2020-07-30 23:27
Antall innlegg: 357

Hva i alle dager har det at du har vært utsatt for rasisme med din analogi her å gjøre, C?

Jeg synes den var tåpelig fordi du trekker inn ulike dyrearter. Og spør da om du med den mener at svarte mennesker tilhører en annen art enn oss hvite.

Og hvis du ikke mener det, som jeg vel regner med, så synes jeg det var en tåpelig sammenligning.

That's it.

 
AaseB2020-07-30 23:32
Antall innlegg: 8147

Røtter, het serien på norsk, OP. Den var virkelig en øyeåpner for meg, i alle fall.










 
Cygnus2020-07-30 23:32
Antall innlegg: 44845

Som sagt, du forstår altså ikke analogier!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-30 23:36
Antall innlegg: 4429

Utrolig TTT! Negervafler. Vi sa jo "alle" NEGER før; og jeg brukte det ikke som et skjellsord. Men, NIGGER visste vi var et skjellsord; da mener jeg når vi var barn.
Hvis vaflene var lite stekt så ville du kanskje sagt Blekhudvafler.
 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-30 23:39
Antall innlegg: 935

Skal si albinovafler da ;-)
 
Vannmann2020-07-30 23:40
Antall innlegg: 357

Nei, det er nok det at jeg ikke forstår, ikke har opplevd, ikke vet, etc.,

Det kan jo tydeligvis ikke være noen andre årsaker når man er uenig med deg, C.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-07-30 23:50
Antall innlegg: 4429

Jepp, Albinovafler!
 
Cygnus2020-07-31 00:08
Antall innlegg: 44845

Nå fremstiller du meg i et særdeles ekkelt lys, Vannmann, for du vet utmerket godt hva en analogi er. Og det later du som om du ikke vet.
 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-31 00:15
Antall innlegg: 935

Gjør du, Vannmann?
 
AaseB2020-07-31 13:02
Antall innlegg: 8147


Ikke hold pusten og vent på svar her. Det finnes en del andre "Vannmenn" på nettet rundt forbi, og de er lette å kjenne igjen. De går hardt ut med påstander de har lest i en eller annen boble på nettet der kritiske spørsmål blir redigert bort fortløpende. Eller folka som stiller disse blir utestengt eller jaget.
Dermed sliter Vannmennene med å grunngi ute i åpne diskusjoner og forsvinner som regel som fiser i horisonten når de blir bedt om å utdype eller forklare.
Altfor travle til å svare, er det meningen at vi skal tenke.

 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-31 17:36
Antall innlegg: 935

Men hvor blir det av Pelagonia? Jeg lurer på det.
 
Vannmann2020-07-31 19:45
Antall innlegg: 357

Selvsagt vet jeg hva en analogi er C.
Hva ordboka sier vet jeg ikke, men en sammenligning eller sidestilling, gjerne fra abstrakt til konkret form, er vel en definisjon god som noen?

Hvorfor jeg synes din kommentar til Kda var tåpelig har jeg allerede gjort rede for.
Og jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor den skal være så vanskelig å forstå.

Jeg lever godt med uenighet, og du må gjerne være strålende fornøyd med kommentaren selv.
Men, la meg gjerne slippe disse gjentatte rundene med "du vet ikke", bare fordi vi har ulikt syn.
 
Cygnus2020-07-31 20:21
Antall innlegg: 44845

Jeg vet godt at du vet hva analogi er, og derfor vet jeg også at DIN kommentar (‘Insinuerer du at ...’ osv) til min kommentar bare var ment som en krangel eller provokasjon eller noe sånt - for min kommentar var en analogi og dermed selvsagt ikke det du sa jeg ‘insinuerte’!
Ferdig med den saken for dette blir veldig kjedelig for forumslesere, antar jeg!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?