Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2020-09-16 08:03
Antall innlegg: 7777

Ordputter: Det er riktig at regjeringa har sagt at de 50 de henter i Hellas vil bli tatt fra de 3000 kvoteflyktningene vi skal hente. Småligere går det vel ikke an å være.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-16 16:37
Antall innlegg: 4429

For en vits. Det er jo helt utrolig. Litt av en regjering! Det er jo nesten ikke mulig å tro på. Nei, jeg har heldigvis ikke sterke meninger om innvandring... Og 3.000,- er ikke mange mennesker på et helt år. Tror vel det er FRP sin "fortjeneste" at det ikke ble 5000 mennesker?
Men, det er ikke hovedfokus i denne tråden heldigvis.
Vi gir til Dråpen i Havet for at de skal hjelpe menneskene i Moria-Leiren.
Og så synes jeg det er trist at denne leiren blir så stor at lokalbefolkningen får problemer. Hørte at boligprisene går ned, og andre uheldige konsekvenser av at så mange mennesker i nærheten ikke kan integreres. Det er ikke rettferdig mot lokalbefolkningen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-16 16:39
Antall innlegg: 4429

Hehe- ser at jeg skrev 3.000,-! Uff.
 
Vannmann2020-09-16 18:42
Antall innlegg: 357

Lett å være raus når man ikke betaler regningen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-16 19:22
Antall innlegg: 4429

Så nettopp på nyhetene. Snakk om at Dublinavtalen på sikt skal skrotes; og at "byrdefordelingen" skal bli bedre mellom de europeiske landene.
FRP Helgheim ble intervjua, og var ikke akkurat overbegeistra...
Nei, det er ikke riktig at hellas og Italia skal ta så mye ansvar alene.
Solidaritetsprosjekt ble det vel kalt; og ja, det burde det være.
 
AaseB2020-09-16 19:27
Antall innlegg: 8147

Hva med å sette pengebruk og behov i ett litt større perspektiv?
Som skattebetaler som ikke er helt følelsesmssig avstumpa velger jeg hundre ganger heller å prioritere folk som har ingenting, enn f eks disse;

e24.no/olje-og-energ...on er-i-usa

Disse betaler du gladelig regningen for, regner jeg med, V.



 
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-16 19:48
Antall innlegg: 9

Godt spørsmål. Gjør du Vannmannen alias Steve Taylor/Mickleover F.C. ?
 
Vannmann2020-09-16 20:31
Antall innlegg: 357

Selvsagt gjør jeg det, AaseB.

USA-satsingen deres er det mye å kritisere med.
Men, til tross for de feilskjærene de har gjort der, så har de samtidig levert et overskudd til den norske stat på mellom 150-200 milliarder kroner hvert eneste år.

Og siden du etterlyser et større perspektiv : De årsresultatene der tilsvarer temmelig nøyaktig den norske stats årlige kostnader knyttet til innvandring og integrering. (Ref. Finansavisens "innvandringsregnskap", Brochmann I og II, og offentlige statistikker fra SSB)

Kostnader som ikke blir mindre dersom Dråpen I Havet får større gjennomslag for denne Moria-kampanjen de driver med for tiden.

Og disse nedsettende og stygge personkarakteristikkene som du gjentar i innlegg etter innlegg her blir jeg ikke med på.
Skulle alle skrevet som deg, så ville det blitt stygt her inne.

 
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-16 20:56
Antall innlegg: 9

Man undres. Snakker du for Steve Taylor også? Eller har du bare lånt bildet av ham? Hvis ikke Steve kjenner til det, så er det stygt. Tenk hvis alle her inne skulle tatt seg til rette og benyttet seg av profilbilder av intetanende?
 
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-16 20:57
Antall innlegg: 9

mickleoverfc.com/sta...ve -taylor/
 
AaseB2020-09-16 21:02
Antall innlegg: 8147

Siden du åpenbart er så ekstraordinært ømtålig, så bør du kanskje ikke delta i slike diskusjoner på den måten du gjør.



 
AaseB2020-09-16 21:04
Antall innlegg: 8147

Og tipset var ikke ment for deg, Spector.
 
lind2020-09-16 21:40
Antall innlegg: 1312

Alle kan vel få lov å være med i diskusjoner innpå her AaseB , men å gå direkte på person som spector gjør her er ikke greit!
Forøvrig er profilen slettet , som forventet!
 
AaseB2020-09-16 22:01
Antall innlegg: 8147

Og jeg blir bedt om å forsvare SpecTor fordi..?

Men, siden du spør om mine tanker, så er SpecTor tydeligvis dyktig på Googles reverse image search. Og profilen er slettet som forventet, ja.
 
GreteSB2020-09-16 22:02
Antall innlegg: 7777

Men lind, Spector har jo rett i ar Vannmann bruker et bilde som ikke er av han. Det var jo det han ville få fram.

Som stort sett alle tråder i dette forumet sklir også denne over til å handle om andre ting enn trådstarters intensjon. Jada, jeg er ikke feilfri selv...

Legger meg like godt.
 
lind2020-09-16 22:10
Antall innlegg: 1312

Det ser jeg nå GreteSB. på den linken....
Ja desseverre... gjør alltid det...
Men selv bryr jeg meg fint lite om hvilket profilbilde folk har her inne.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-16 22:14
Antall innlegg: 4429

Nei, det er ikke noen nyhet at han har "lånt" bilde. Men jeg trodde det kanskje var av en kamerat...
Så da har altså vannmann brutt Ordspills regler? Ja, selvfølgelig har han det. Glemte i farta at jeg la inn et litt morsomt bilde av Sambo fordi OP var en profil han oppretta for å spille mot meg for mange år siden. Da fikk jeg til svar fra Nixita at bildet ikke var av meg, og kunne ikke godkjennes. Så det ser ut som vannmann må finne et nytt bilde. Egentlig synd, for Steve Taylor er en pen mann!
 
Vannmann2020-09-16 22:22
Antall innlegg: 357

«Siden du åpenbart er så ekstraordinært ømtålig, så bør du kanskje ikke delta i slike diskusjoner på den måten du gjør.»

AaseB : Jeg er ikke ekstraordinært ømtålig, og jeg tar meg overhodet ikke nær av disse stadige personkarakteristikkene fra deg og dine meningsfeller.
Jeg savner bare et minimum av alminnelig folkeskikk i disse diskusjonene, hvor man bør slippe å få merkelapper som «hjerteløs», «følelsesmessig avstumpa», «kalkulatormennesker» etc. slengt etter seg, bare fordi man argumenterer for andre løsninger til felles beste.


Og nå som Dråpen I Havet har denne Facebook-kampanjen gående med «50erikkenok», så må det da være helt innenfor trådstarters tema å diskutere de reelle kostnadene rundt det ønsket.
 
AaseB2020-09-16 22:47
Antall innlegg: 8147

Det aller beste for landet, slik rent økonomisk sett, ville jo være å sende oss ut alle,. Fordi vi tærer så kraftig på økonomien alle gjennom hele livet.


 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-16 22:53
Antall innlegg: 4429

Hehe- tenk å være empatisk narsissist! Dine ord Vannmann.
Så DRÅPEN I HAVET har en Facebook-kampanje? Men hvorfor blande det med trådstarters fokus på å gi en slant til flyktningene?
Hvorfor ikke opprette en egen tråd? Der det kan kalkuleres i bøtter og spann. Så kan vi empatiske narsissister kanskje starte vår egen Godhetstråd.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?