Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 917

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-22 09:55
Antall innlegg: 4429

Ja, predikerer er nok riktig ord å bruke! Jeg antar at det er den samme følelsen av å skulle formidle noe svært viktig. Nesten som om de har fått et kall... Men ser helt bort fra at den absolutte majoritet av befolkningen ikke har kjent et fnugg av noe strålingsspøkelse. Vi har ikke hørt om noen som hevder de reagerer på stråling, og de fleste av oss kjenner ikke noen av dem. Så hvor er de egentlig?
For noen år siden var 6 eller 7 stykker invitert til et program som skulle prøve å finne litt mer ut av dette "fenomenet". Ingen av dem dukka opp! Alle hadde en eller annen unnskyldning for ikke å kunne komme. De var svært redde for å bli avslørt selvfølgelig. Nei, det var flaut å se på.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 10:07
Antall innlegg: 6062

Grunnen til at folk mener de ikke kjenner noen som plages med helseskader pga stråling er.

1. Det er ikke vanlig å snakke om
2. De fleste som har fått redusert helse pga. stråling vet det ikke selv.
3. Informasjonen om dette har ikke nådd nok ut i samfunnet mye fordi lobbyistvirksomheten til industrien har gjennom flere år påvirket for å gi et motsatt bilde av situasjonen.
4. Har du egentlig spurt noen om de mener de har dette problemet ?
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 10:36
Antall innlegg: 6062

Så dere nylig på nyhetssendingen i TV2. Der var det hele 25.000 strømabonnementer tilhørende bare ett strømselskap som hadde nektet å få installert en slik trådløs strømmåler som sender en strålingspuls ca hvert sekund døgnet rundt.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 10:39
Antall innlegg: 6062

Når det gjelder han der fyren Sindre Ø. nyansatt i DSA som for noen dager siden hadde et kort innlegg i Aftenposten så er han etter dette ettertrykkelig satt på plass og tilrettesagt. Vedkommende har nok ikke kommunisert nok med de andre ansatte i DSA.

 
Cygnus2020-11-22 11:27
Antall innlegg: 44845

Ad kurs: jeg har visst ingen kurs.
 
Alina19602020-11-22 13:36
Antall innlegg: 1476

Jeg undres på hvordan et strålings-spøkelse ser ut. ;) Selvlysende? Jeg har kurs iallefall. Stø kurs mot sofaen, sofaen kaller;)
 
Cygnus2020-11-22 13:47
Antall innlegg: 44845

:)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-22 14:18
Antall innlegg: 4429

Strålingsspøkelset er denne psykologiske typen som bor inni disse menneskenes hoder. Når de kjenner et eller annet slags ubehag, så er det bare å skylde på spøkelset! Som bare de tror finnes.
De har funnet en "enkel" forklaring på sine plager; som de tviholder på.
Det er jo trist for dem at de ikke klarer å finne det egentlige svaret på plagene de har.
Men vi som ikke går med tanker om at stråling dreper oss, vi har et mer nyansert syn på det. Som jeg har sagt før, så kan man jo ikke utelukke totalt at noe med stråling kan ha en viss påvirkning på oss mennesker over lengre tid. Å være åpen for at stråling kan gjøre noe med oss, er jo en helt fornuftig tanke. Disse menneskene som har denne iboende overbevisningen om at stråling gjør dem syke, de har nok ganske sikkert overbevisning om en del andre ting også. Det blir jo noe av de samme mekanismene som i religiøse sekter. Tvil er forbudt!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 14:20
Antall innlegg: 6062

Kable datakommunikasjonen i ditt hus så slipper du å bli utsatt for stråling trådløst

Slå av / deaktiver de trådløse programmene på pc-en

Sørg for at det er jordede stikkontakter i huset slik at lavfrekvent emf reduseres (emf = elektromagnetiske felt)

Bruk mobiltelefon, nettbrett o.l.. minst mulig og helst på avstand med f.eks. høytalerfunksjon når den brukes.

Bruk kablet fasttelefon. Kan fås via fiberkabel i dag.

Bruk retningsantenne til trådløs strømmåler og sett antenna gjerne lang fra huset. Eller få fritak for sendermodulen i strømmåleren.

Slik forlenger du livet ditt med mange år og du får et friskere liv med mindre ubehag og mer velbehag......
 
Cygnus2020-11-22 14:28
Antall innlegg: 44845

Aran, hvor mange år i tillegg? Mer velbehag kan en vel alltids tåle, men hvis en ikke har noe ubehag, hvordan kan en få mindre av ingenting? Asking for a friend!!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-22 14:33
Antall innlegg: 4429

Liker deg på mange måter Aran, men synes nesten litt synd på deg når du, i likhet med folk i lukkede religiøse miljøer, er overbevist om at det finnes bare EN sannhet. Ja, det er i samme gata som disse sektene.
De lever i en virkelighet som er helt absurd.
De har laget sin egen virkelighet som de føler at beskytter dem.
Dette fanatiske fokuset på stråling er i samme gata.
Akk ja.

 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 15:51
Antall innlegg: 6062

Det er bare du som ikke husker sammenhenger.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 15:52
Antall innlegg: 6062

Hva slags utdanning har du innenfor realfag OP ? Har du vg.skole f.eks. ?
 
Cygnus2020-11-22 16:19
Antall innlegg: 44845

Halloen, Aran! Hvorfor spør du Ordp om det men nekter å fortelle oss hvilken utdanning du har!
 
Alina19602020-11-22 16:23
Antall innlegg: 1476

Er enig der Ordputter. Å tro at noe er farlig er heller ikke sunt. Best med en sunn tilnærming, og litt forsiktighet. Og som du skriver, det kan hindre at man finner den egentlige årsaken til plagene.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 16:33
Antall innlegg: 6062

Synes det blir feil å få kritikk av noen som ikke forstår inngoldet i linkene og det vitenskapelige
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 16:34
Antall innlegg: 6062

Det samme gjelder de Cygnus. Jeg tviler på at du forstår særlig mye av det vitenskapelige. Så dine ord er som luft å regne for meg ang. stråletrådene
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 16:37
Antall innlegg: 6062

Det blir som om jeg skulle kritisert Stephen Hawking sine mest innviklede teorier innen astrofysikk, uten at jeg hadde satt meg inn i dette på forhånd.

Hold deg til språket du Cygnus og Du OP kan holde deg til husriving og husoppussing, det dere kan. Om dere ikke kan noe om et evne så er det bare frekt å kritisere.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-22 18:37
Antall innlegg: 4429

Vel, der kom vi til kjernen. Dessverre Aran, men de tre siste innleggene dine her bekrefter bare hva det hele handler om. Dere har Sannheten; den hele og fulle sannheten. Som dere bygger på akkurat samme grunnlag som religiøse sekter. Og når noen uttrykker tvil, så sier dere at "det står skrevet"... Som i Bibelen. Dere har tydeligvis laget deres egen Strålingsbibel! Og nåde den som stiller spørsmål!
Og så prøver du på en liten: Angrep er det beste forsvar, variant. Så utrolig umodent. Det bekrefter bare det de fleste av oss her inne tror. Dere er som en liten sekt som har deres egen bibel.
Dette er ren psykologi.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 18:39
Antall innlegg: 6062

Jøss OP. Du er opphengt på at oss som ønsker et fornnuftig nivå av stråling i samfunnet ligner på en sekt. Vel det er mange heriblant undertgende som ser på det vitenskapelige og det folk selv forteller. Og du tror blindt på det DSA forteller, og du har ikke sett på svakhetene i vitenskapen deres.

Dine ord veier 1 gram på tonnvekta i denne saken.

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?