Spillrom
Sjiraffen22
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede23
Mobilspill
Pågående8 874

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
CaB2020-11-23 00:09
Antall innlegg: 2926

Aran, ikke klag på at andre lager kvalm. Du bidrar like mye til det selv!

Kan ikke dere som er uinteressert i temaet la vær å skrive her? Så dør tråden bare ut av seg selv!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-23 00:12
Antall innlegg: 4429

Hvorfor gidder vi egentlig å skrive i denne tråden når vi vet at det er samma greia om og om igjen. Jeg føler meg dum som ble "frista" til å uttrykke meg.
Egentlig burde vi som er negative ikke skrive noe her. Kanskje alle dem som du mener er så positive vil skrive her da?
Ja, tror du det Aran?
Veldig synd at vi har skremt bort alle dem som er positive og har hatt stor nytte av informasjonen du legger ut her. Triste saker.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-23 00:13
Antall innlegg: 4429

Ja, da følger jeg Cab sin oppfordring!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 00:14
Antall innlegg: 6062

Hold deg til tema OP

 
trymare2020-11-23 00:21
Antall innlegg: 871

Da ønsker jeg Aran god bedring og melder meg ut av denne tråden.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 00:28
Antall innlegg: 6062

Takk for det. Og jeg håper du holder den lovnaden.
 
Chiraff2020-11-23 01:09
Antall innlegg: 15807

Unge Chiraff følger også Cab sin oppfordring. God natt.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 01:28
Antall innlegg: 6062

Fint.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-30 20:08
Antall innlegg: 6062


Mail til diverse statlige etater innen forvaltningen av stråling fra hverdagens teknologi.


Helseproblemer på grunn av "vanlig" ("høyfrekvent") elektromagnetisk pulset stråling fra hverdagens teknologi som mobiltelefoner, AMS (automatiske strømmålere), mobilstasjoner, Wi-Fi, nettbrett, rutere og annen form for hverdagens teknologiske trådløs kommunikasjon.

1. Undertegnede har vært i direkte kommunikasjons- kontakt med sikkert mer enn hundre personer som forteller at de får helseplager av denne pulsede radiobølge strålingen fra trådløs teknologi. Og pga. at jeg har deltatt i og er administrator av en nasjonal facebookgruppe på området vet jeg at det er mange tusen mennesker landet rundt som forteller de får helseproblemer av denne strålingen og mange tusen mennesker er bekymret for om de vil få redusert helse pga. denne strålingen.

2. Det er viktig å forstå at det i all hovedsak er personer som fra før av har redusert helse som får ytterligere helseproblemer av stråling som ams/strømmålere.
De personer som mottar denne mailen er nok alle eller de aller fleste i såpass god helsetilstand at dere ikke personlig merker noe til helseproblemer pga. stråling fra hverdagens teknologi.

3. Vi kunne for ikke så lenge siden se Gro Harlem Bruntland, lege, tidligere statsminister og tidligere generaldirektør i WHO 1998-2003, uttale i TV-showet Skavlan at hun i mange år har vært plaget med hodepine pga. stråling fra mobiltelefoner. Og hun svarte at det finnes forskning som viser at helseskader oppstår pga. denne strålingen fra hverdagens teknologi.
Nå er det sansynlighetsmessig naturlig å tenke at det er mange tusen personer i Norge som er enda mere plaget av denne strålingen enn Gro HB. Undertegnede er en av disse.

4. utgår .... personlig.

5. Og bl.a. derfor ber jeg myndighetene sette i verk ytterligere tiltak slik at folk som ønsker det kan få tilrettelagt en heim der strålingsnivået er lavt. F.eks. slik at strømnettselskapene må sørge for at folk som ønsker det kan få en heim der det på pga. strålingen fra strømmåleren til oppholdsstedene i heimen er under 10 mikrowatt/m2 av denne strålingen og under 2 mikrowatt/m2 for de som er spesielt el-følsomme.
Slike tiltak kan f.eks. være bruk av retningsantenne til strømmåler som sender strålingen bort fra huset. Bruk av ekstra mange meter kabel mellom strømmåler og retningsantenne for å plassere antennen i lang avstand fra boligen.
Slike tiltak ang. stråling fra strømmåler behøver nødvendigvis ikke være fult ut betalt av netteieren, men kan jo like gjerne belastes den enkelte strømbruker. Imidlertid må netteieren og/eller kunden kunne stå inne for at arbeidet blir gjort av faglig ekspertise.
Selv har jeg kablet alle datasystemer hjemme for å unngå trådløs dataoverføring slik at feks. her jeg sitter ved pc-en i stua er det 1 mikrowatt/m2 istedet for mer enn 1000 mikrowatt/m2 som det ville vært med trådløse systemer. Jeg har jordet stikkontakter slik at det lavfrekvente feltet ble redusert fra ca 100 V/m til ca 2 V/m.

6. Ingen har greid å bevise at strålingen fra f.eks. slike trådløse strømmålere er ufarlig. Derfor må føre var prinsipp gjelde. Spesielt siden så mange sier de får negative helsekonsekvenser av denne strålingen.

7. Dessverre så har den seriøse delen av bevegelsen mot unødvendig eksponering for stråling blitt en del bundet opp mot en del mindre seriøse grupperinger som henger seg på denne bevegelsen og som gjerne dyrker ulike typer konspirasjonsteorier med lite utgangspunkt i fornuftig vitenskapelig tenking. Det er likevel viktig å se på saken med et utvidet syn uten bias og bruke føre- var prinsippet i den statlige forvaltningen.

8. Etter hva man har forstått så er det grenseverdiene som oppgis av ICNIRP som er rettledende for den norske forvaltningen på området. Dette bør endres. Mottakerne av dette brev har sikkert lest mange ganger før om hva bevegelsene for unødvendig eksponering for stråling mener om ICNIRP. ICNIRP er en privat Tysk organisasjon som består av personer som har sterke forbindelser til telecomindustrien. (Telecomindustrien ønsker høye grenseverdier fordi det gir størst økonomisk gevinst). Og når det skal rekruteres nye personer til ICNIRP så sørges det for at det kun rekruteres personer som holder seg til oppvarminsgparadigmet som går ut på at det kun er den feltstyrkeverdien som gir oppvarming av vev som er biologisk skadelig. Dette må endres. Føre var prinsippet må også benyttes.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-30 20:28
Antall innlegg: 4429

Bare en PÅMINNELSE: Til meg selv og til dere andre. Ikke bli "frista" til å uttrykke negativitet i denne tråden. La oss se om trådstarter får den positive responsen som han mener har uteblitt fordi vi som er mindre positive har bidratt her.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?