Spillrom
Sjiraffen20
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede20
Mobilspill
Pågående9 108

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kanarifuglen2021-10-06 20:07
Antall innlegg: 675

Kan vel si at vi feila på en måte når han var valp. Han knytta seg for sterkt til samboeren, og skulle forsvare ham og ha enerett på ham i mange sammenhenger. Vi var rett og slett ikke forberedt på å få en hund med så sterkt "eiebehov". Det var jo ikke så rart tenkte vi at han knytta seg mest til den som var mest hos ham og gikk mest tur med ham som liten valp. Men da han var rundt ett år gammel så ble "eiefølelsen" han hadde for samboeren så sterk at han angrep meg når jeg satt meg på sengekanten til samboeren, eller vi satt tett sammen i sofaen. Først ble jeg så forskrekka at jeg bare hylte og gikk ut av rommet/ vekk fra sofaen! Men skjønte selvfølgelig at hvis ikke jeg tok, bokstavelig talt, ganske kraftig tak i problemet, så ville han tro at han bestemte. Så jeg gikk inn å satt meg på sengekanten igjen, mer forberedt denne gangen på et eventuelt angrep. Og det kom. Jeg tok kraftig tak i nakkeskinnet hans mens han knurra og prøvde å vri seg unna. Da måtte jeg snakke veldig hardt til ham og lempa han rett og slett inn i buret som jeg tenkte at det var greit å bruke for å vise hvem som bestemte, meg. Så lukka jeg døra til rommet hvor vi var, og han satt i stua i buret. Vi hørte ikke en lyd fra ham, han satt kanskje 10-15 minutter. Så gikk jeg ut igjen og åpna buret, med klar beskjed til samboeren om at det ikke skulle være noen gjensynsglede mellom de to! Så Bruno skulle forstå at samboeren ikke prioriterte ham. Det var en veldig anspent Bruno som kom inn på soverommet igjen. Vi satt helt rolig på sengekanten, og han forsto etter hvert at det var best å legge seg rolig på gulvet. Men jeg trodde selvfølgelig ikke at kampen var over; og det var den heller ikke, men det var et steg i riktig retning. Så skjønte jeg heldigvis også at han ikke kunne sove inne hos samboeren mer; men "måtte" begynne å sove hos meg. Det hjalp også på eierfølelsen han hadde over samboeren.
Puh, dette ble et veldig langt Kanarifuglinnlegg!
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-10-08 02:09
Antall innlegg: 669

Så bra, da.
Og det er jo ikke noe i veien med lange innlegg. Syns du skriver mye interessant, jeg.
Fint med noen som bidrar med noe annet enn klaging og sabotasje her inne.
 
Kanarifuglen2021-10-08 08:38
Antall innlegg: 675

Takk for det Suppa.
Ja, det er jo ikke noe galt med lange innlegg. Jeg føler bare at jeg av og til går helt bananas på tastaturet! Men som regel er det jo ingen som tar særlig skade av det vil jeg tro...
Ikke noe gærent med dine innlegg heller Suppa.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?