Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 895

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hæppi - Ikke medlem lenger2008-06-04 13:22
Antall innlegg: 25

Mat for ordspillere...
Ser at Carina fra Sverige skriver at de der tar av og til også opp litt matoppskrifter. Her er mitt forslag for dagens:

1 pk tortillalefser

smør de med creme freche eller sweet shili saus om du liker det litt mer heftig. Eller begge deler.

Legg på strimlet grønn salat etter ønske, sammen med de grønnsakene du liker.
F.eks. paprika, mais, agurk, etc.....

Toppe det med hovedingrediensen som selvfølgelig er det du foretrekker.
Forslag: kokt skinke, grillet kylling, røkt laks, spekemat, spekesild, etc...

Rulles så sammen og spises med en hånd mens man spiller ordspill med den andre. En sunn og slankende middag. Velbekommen.
 
matias2008-06-04 13:46
Antall innlegg: 1152

Høres godt ut, men jeg bruker touchpad, og da trenger jeg begge hendene til å spille. Noen som har forslag for mat som man ikke blir skitten på hendene av? Tenkte f.eks. på gulrotstenger med en god dip, men jeg har ingen dipoppskrifter.
 
Mooseman2008-06-04 14:14
Antall innlegg: 1596

Vel matias, tomatsuppe med sugerør er vel tingen for deg ;)

Hmmm, må teste tortillaen din Hæppi ;)
 
Hæppi - Ikke medlem lenger2008-06-04 14:17
Antall innlegg: 25

Sikkert mange som har gode dippoppskrifter til deg, men hvis du skal gjøre det ekstra enkelt så kjøper du en pose med dippblanding å rører ut i lettrømme.
Da kan du kose de lenge Matias! ;)
 
sla2008-06-04 14:58
Antall innlegg: 76

Dip er enkelt.

Start med hva du liker best; majones, römme, creme fraiche

Ha i det du liker av krydderier, rör rundt, og spis ;)
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-06-04 15:05
Antall innlegg: 640

22225555 :)
 
sla2008-06-04 15:18
Antall innlegg: 76

Eller lag deg en tallerken med "plockmat", "tapas", "munnbiter" eller hva du nu velger å kalle det.

- Halve egg med litt majones og noen reker på
- Halve egg med kaviar eller en sildebit på
- Rull sammen skiver av salami med en teskje potetsalat og litt hakket rå lök inni
- Rull sammen skiver av skinke med en skive ost og en stripe paprika inni
- Skjär snitt i noen kjöttboller og legg en halv teskje rödbetsalat i snittet
- Skjär snitt i noen coctailtomater, legg en liten bit mozzarella og en liten bit rå lök ned i snittet, krydre med sitronpepper og salt
- Terningstore biter av gul ost med halve druer på, eller paprikabiter
- Tre 2-4 krepsehaler på en tannpirker, og sett et eggeglass med sweet chilidressing ved siden av til dip
- Del hardkokte egg i to, ta ut plommen og rör den inn med litt majones, litt finhakket lök, litt skinke (eller salami) og litt tabasco. Legg så denne massen tilbake i eggehvitene igjen = "devil eggs".
- Samme som over, men bruk finhakket ansjos i stedet for kjött.
- Legg frosne kyllingnuggets, potetballer, lökringer og/eller annet smått på et brett i stekovnen, og spis det med dip når det er ferdig.
- Koteletten efter middagen skjäres i frimerkestore biter, legg en klatt Philadelphiaost med urter (eller annen krydret smöreost) på hver bit. (Det same kan du gjöre med pölserester, rester av stek, og annet middagskjött).
- Skjär toppen av en coctailtomat, ta ut innmaten med en teskje, legg 2-3 kapers i hullet og stikk en sadin fra boks (gjerne en "sardiner i tomatsaus) ned i tomaten.
- Del vanlige pölser i 3-4 deler, rull litt bacon rundt hver del, og fest med en tannpirker. Stek i stekepanne. Server med en dip du lager av ketchup med finhakket lök i og eventuelt noen dråper tabasco.
- Skiver av kalde kokte poteter efter middagen, med en bite sild på.
- Legg terningstore biter av vanlig gulost på en stekeplate (7-10 cm mellom hver bit), ha på ditt favorittkrydder. Stek noen min i ovnen på sterk varme til osten har flytt ut og blitt gylden i kantene. Krispige ostesnacks kan spises både varme og kalde.
- Skjär en fast leverpostei i terningsstore biter, rull dem inn i mykstekt bacon og en halv skive sylteagurk.

Et fast med slikt somd ette kan fint spises med en hånd mens man spiller Ordspill med den andre...
- min kjäre får et lite fat slikt på sengen hver kveld mens han ligger og koser seg mde en god bok (og jeg er her på datamaskinen, nettopp på Ordspill *ler*)

 
Hæppi - Ikke medlem lenger2008-06-04 15:32
Antall innlegg: 25

Oi, oi, oi.......her serverer du mye godt sla. Hadde du invitert, hadde jeg kommet sporen streks. :)))))
 
tante-pose2008-06-04 15:33
Antall innlegg: 16

høres ut som vekt+er snart ???? pass på :-) så det blir mosjon innimellom også, da....
 
margra2008-06-04 15:37
Antall innlegg: 31

oi oi!! din mann må være lykkelig om han får et brett med dette hver kveld sla!
Si ifra om du blir skilt, og skifter fil.. ;-)
 
d0ds0t2008-06-04 16:21
Antall innlegg: 16

bokstavkjeks?
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-06-04 17:03
Antall innlegg: 352

Blå druer.
 
predikanten2008-06-04 17:52
Antall innlegg: 110

og så kommer Tante-Pose og ødelegger all moroa..........
 
Fiskebolla - Ikke medlem lenger2008-06-04 22:39
Antall innlegg: 33

.......en medium rå biff med ....å NEI ..forresten FISKEBOLLER:) rett fra boksen med gaffel, med bokstavkjeks til dessert :) Hurrraaa
 
Fiskebolla - Ikke medlem lenger2008-06-04 22:40
Antall innlegg: 33

Det får min kjære.....
 
kahlo2008-06-04 23:16
Antall innlegg: 11

Matias: Hvordan spiller du på en touchpad med to hender? Er ikke touchpad en slik plate som man bruker istedenfor mus på en bærbar PC? Jeg bruker en slik og tror jeg mister minst ett minutt pr spill i forhold til de som bruker vanlig mus.
 
kahlo2008-06-04 23:42
Antall innlegg: 11

ellers er vel sjiraffbiff den perfekte overraskelsemiddagen for en ordspiller
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-05 00:29
Antall innlegg: 1944

Forsiktig nå kahlo, etter hva jeg kan se, ligner du en sjiraff:)
 
kahlo2008-06-05 00:40
Antall innlegg: 11

hva gjør man ikke for venner....
 
matias2008-06-05 03:21
Antall innlegg: 1152

kahlo: en hånd for touchpaden, og en hånd for venstre musetast.

Er virkelig imponert over hva sla gjør for sin kjære - og så hver kveld da! Han burde være veldig fornøyd med det :)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?