Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 109

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
twiver2010-06-16 00:28
Antall innlegg: 3469

"Hemmelig" Scrabble-treff
I går var jeg deltager på et "hemmelig" Scrabble-treff i Brumunddal. De som deltok var Rydningen, Tobea og meg + 2 tilskuere (heiagjeng).
I løpet av dagen la vi en slagplan, så nå er vi sikre på hvordan vi skal forholde oss med henhold til turnering på Asylet førstkommende fredag :) Se opp folkens !
Deretter testet vi ut et, for oss, nytt spill. Tror det het noe ala "Fra A-Å", veldig utfordrende for å kunne bruke allmennkunnskapene på tilmålt tid :)

Som avslutning på dagen fant vi fram Scrabble-brettet og tok et spill. resultatet her ble som følger :

1.Rydningen 339 poeng, StIRREt, KASTENE
2.twiver 240 poeng
3.Tobea 216 poeng

Vanligvis er det jo sistemann som ryker ut, men vi gjorde en vri på dette. Rydningen ble permittert og kunne innta sin velfortjente premie. En sykkeltur i et flott vær og et nydelig Brumunddalsk landskap.

Tobea og jeg var de heldige som da fikk spille videre. Denne gangen ble resultatet slik :

1.Tobea 432 poeng, STEDING (en bingo som i ettertid ble underkjent, men da var det for sent :()
2.twiver 343 poeng

Så sisteplassen ble definitivt min, og akkurat nå lurer jeg på om det var takken for at jeg sto opp kl 05.30 og kjørte nesten 43 mil :(

Men som kompensasjon fikk jeg servert nydelig kake og deilig pizza. Samt en flott dag med meget hyggelig selskap, hvor det ikke var langt mellom latterkulene :)

Anbefaler andre å arrangere slike treff i nærmiljøet eller blant kjente, og å legge ut et lite referat her :)
 
Helen2010-06-16 00:44
Antall innlegg: 745

Jeg bor ganske nær Brumunddal. Har dere plass til en til neste gang?
 
ajnor2010-06-16 01:03
Antall innlegg: 958

I Brumunddal'n!!! Og så sa dere ikke i fra??????

Milde - nå er jeg fornærma, nå... :-/

(Sånn rent bortsett fra at jeg var meget indisponert akkurat i går, da....)
 
Torill2010-06-16 01:16
Antall innlegg: 3658

En foreløpig konklusjon: Forumet er kanskje ikke stedet for hemmeligheter, men man skal ikke undervurdere PR-effekten!
 
twiver2010-06-16 08:41
Antall innlegg: 3469

Dette var egentlig ment som en litt morsomhet da. Derfor jeg skrev "hemmelig" i anførselstegn.
For å oppklare litt....Tobea og jeg er venninner og Rydningen er hennes sønn og tilskuerne besto av hennes datter og mann. Så...jeg var altså på besøk hos ei venninne og hennes familie. Så enkelt var det faktisk.
Men etter denne forumstråden har vi, fram til nå, funnet 2 stk i nærområdet til Brumunddal som godt kunne tenkt seg å delta på et, litt mer "offentlig", treff. Så neste gang jeg er der en tur, så kanskje vi kan møtes et sted ute og ta et slag Scrabble :) Eller....jeg behøver jo ikke komme en gang, dere kan avtale med hverandre selv.
Så PR-effekten er absolutt tilstede ja :)
 
Lille-fix2010-06-16 08:45
Antall innlegg: 264

Jeg vil også være med!
 
Rydningen2010-06-16 11:39
Antall innlegg: 166

Rydningen kan melde om at sykkelturen ble vellykket, og at det derfor var smart å vinne første Scrabblerunde. Riktignok ble den bare rett over halvannen mil - den såkalte skolerunden. (Hempa, Mauseth, Brumund og Hempa skole) Men tilfeldigvis møtte jeg, og dermed snakket med, en kompis jeg ikke har sett på en stund.

I spillet A-å må det sies at Tobea kom sterkt på slutten, og vant den, etter at det egentlig var Twiver og undertegnede som lenge knivet om førsteplassen. Kanskje var det vår fra starten litt store ledelse som gjorde at vi ikke var oppmerksom på at min mor mot slutten forsto meningen med spillet, og dermed startet med en heftig poengsanking. Jeg tapte den runden.

Av mer sosiale hendelser må det nevnes at dette var Twivers første Brumunddalsbesøk, og at hun i sin iver etter å komme fram nesten kjørte på en syklist (meg) som kunne veien til Tobea. Syklisten hadde vært i sentrumsærend, blant annet for å kjøpe rundstykker, skinke og roastbeef som aldri ble spist.

I tillegg kan det meldes om at smoothies med rips, banan og ananas med en dæsj krem på toppen fungerer godt, men siden Rydningen nettopp har fått blender til bursdag så er det lov å komme med oppskriftsforslag på gode varianter der.

Til slutt avslutter vi med at: "Alle var enige om at det hadde vært en fin dag!"
 
Tobea - Ikke medlem lenger2010-06-16 12:09
Antall innlegg: 863

Smoothiene til Rydningen har en tendens til å smake for mye banan, så hans selvskryt av smoothien var vel litt overdrevet :-p

Ellers hadde vi en kjempefin dag i finværet, så flere slike "hemmelige" treff er å anbefale :-)
 
Junisol2010-06-16 15:39
Antall innlegg: 146

Ja og Hamarsinger får vel også være med eller???
 
Torill2010-06-16 15:42
Antall innlegg: 3658

Og plutselig ble Hedemarken det nye Asylet.
 
gompedyret2010-06-16 15:58
Antall innlegg: 4381

Banansmoothie høres da helt knall ut.
 
mmarii2010-06-16 16:12
Antall innlegg: 226

Høres artig ut. Tror jeg må slenge meg på noen "RL-treff" når jeg flytter til mer sentrale trakter.
 
Tobea - Ikke medlem lenger2010-06-16 18:43
Antall innlegg: 863

Det spørs om vi må prøve å få til et treff på Hedmarken etter somerferien :-)
 
Tobea - Ikke medlem lenger2010-06-16 19:09
Antall innlegg: 863

eh..... sommerferien:)
 
Mira7 - Ikke medlem lenger2010-06-16 19:31
Antall innlegg: 2459

Jeg var også invitert, men måtte jo selvfølgelig jobbe på fridagen min:(
 
Torill2010-07-07 02:23
Antall innlegg: 3658

Mandag kveld hadde vi et (ikke helt) hemmelig scrabbletreff hjemme hos meg. Hele 14 interesserte fra 5 fylker deltok i mer eller mindre seriøs scrabling. En liten turnering ble det også, og Kirsti vant over Starey!

Dersom noen av deltagerne savner en notatbok full av fine ord, så bare ta kontakt!

Håper det blir flere hemmelige treff rundt om i løpet av sommeren.
 
bris12010-07-07 07:19
Antall innlegg: 2588

Så trivelig at dere samles. Vi er et par stykker som har planer for ettersommeren her i Harstadområdet, så får vi se.
Den notatboka kan kanskje legges ut til auksjon dersom ingen melder seg :).
 
kness - Ikke medlem lenger2010-07-07 13:23
Antall innlegg: 1134

Jeg hadde engang en notisbok hvor jeg begynte å skrive opp w- og c-ord, men den forsvant for noen uker siden. Kan den ha reist til Nesodden på egenhånd? Det var bilde av et WC på forsiden.

Og hva ble beste bingo denne kvelden? Trymare knuste meg med MEDALJEN før jeg måtte gå. Noen bedre?

Gleder meg til referat fra Harstad-treff, bris1!
 
trymare2010-07-07 14:44
Antall innlegg: 871

Ja, det var kjempegøy den kvelden! Endelig fikk jeg også møte ordspillere i virkeligheten :-) Men det var en bingokonkurranse i tillegg, hvem vant den? Det ble vel avstemning etter at jeg, Alfa93 og SmartenT måtte gå? Men en sånn kveld vil jeg gjerne oppleve igjen!
 
VeldiGlad2010-07-07 14:50
Antall innlegg: 1077

Takk for en herlig kveld på mandag alle sammen, spesielt takk til Torill som stilte opp med både husromog lekker mat! :)

Noen bingoer:

MEDALJEN, MILDNES, FORGRIPE, TIKANTEN, ELANENE og selvsagt DUVINGA

Alle som vil kan stemme på den de liker best :)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?