Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 546 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tredis - Ikke medlem lenger | 2010-04-07 09:59 | |
![]() | vitser til bryllup Jeg skal være toastmaster i et bryllup snart. Er det noen som har fine vitser som jeg kan bruke da tro? Jeg har en tendens til å bruke opp de gode vitsene....... | |
Sydsklie | 2010-04-07 10:41 | |
![]() | Noen spesielle temaer du ønsker vitser om? | |
Sydsklie | 2010-04-07 10:42 | |
![]() | Prøv å kom med artigheter om de innvolverte, det slår alltid an. :) | |
Oheidia | 2010-04-07 10:49 | |
![]() | Ikke si som var toastmaster i hvertfall! Han slo seg på brystet etter middagen, rapet og sa:"let's rape after dinner"!!!! Ikke alle gjestene det slo godt ann hos...... | |
Oheidia | 2010-04-07 10:50 | |
![]() | Ikke gjør som han som var toastmaster i mitt bryllup for 17 år siden hvertfall! Han slo seg på brystet etter middagen, rapet og sa:"let's rape after dinner"!!!! Ikke alle gjestene det slo godt ann hos...... | |
minos - Ikke medlem lenger | 2010-04-07 12:05 | |
![]() | Vitser kan kanskje bli litt upersonlig? Bedre med morsomme anekdoter om brud/brudgom, som sydsklie sier. | |
maf | 2010-04-07 13:00 | |
![]() | Toastmasteren i et bryllup jeg var i for nylig leste opp 'gratulasjonstelegrammer' mellom talene av typen: 'Kjære brudgom. Du har ett, vi har atten! Hilsen [byens] golfklubb.' Ikke alle var like grove, men veldig mange morsomme, fra diverse 'firmaer'. | |
Sukkerert | 2010-04-07 14:39 | |
![]() | Hvis takhøyden er stor, kan du jo gratulere brudgommen med å ha vunnet bruden etter å helt sikkert ha tatt mange nummer på henne allerede :-) | |
rbm | 2010-04-07 14:55 | |
![]() | Det var Loddsalg på gamlehjemmet...."Vil De ha et nummer på dette teppet frue?" spør en ung mann en gammel dame...."Gjerne det unge mann, men bare hvis De hjelper meg opp fra gulvet etterpå".....Passer kanskje litt ut på kvelden ;D | |
heidihv | 2010-04-07 15:25 | |
![]() | :) Hvis du googler vitser+bryllup finner du MASSEVIS :) Her er noen.... EN SJØMANN KOM TIL TATOVEREREN OG SA: - SE Å FÅ KLÆR PÅ DAMENE MINE, JEG SKAL GIFTE MEG! Før i tiden hatet jeg å gå i bryllup. Hver gang jeg kom til ét, kom samtlige gamle tanter og besteforeldre og prikket meg i siden mens de smilte: "Det er din tur neste gang"! Det tok slutt da jeg begynte å gjøre det samme med dem, når vi var i begravelser... Det var en pike som skulle i bryllup med sin mor for første gang i sitt liv, så hun spurte sin mor om noen ting: Piken: - Mor? Hvorfor har bruden en hvit kjole på? Moren: - Fordi at hvitt symboliserer lykke, og bryllupsdagen er den lykkeligste dag i hennes liv. Piken: - Jamen, hvorfor har brudgommen da sort på Dette paret hadde vært gift i 67 år. Mannen ble spurt om han noengang i løpet av alle disse årene hadde tenkt på skilsmisse. "I himmelens navn, nei", svarte han "Mord ja, men aldri skilsmisse". En mann snakket med Gud. "Gud, hvorfor skapte du kvinnene så vakre?" spurte han. Gud sa: "Det gjorde jeg fordi du skal elske dem" "Vel Gud, hvorfor gjorde du dem til så gode kokker?" Gud sa: "Det gjorde jeg fordi du skal elske dem" Da spurte mannen:"Men Gud, hvorfor skapte du kvinnene så dumme?". Gud sa: "Det gjorde jeg fordi at de skulle elske deg": Jeg liker historien om en kvinne som fikk malt et portrett av seg, hvor hun var nedlesset med smykker. Hennes forklaring lyder slik: "Dersom jeg dør, og min mann gifter seg på nytt, vil jeg at hans neste kone skal bli tullete av å lete etter smykkene!" Flyvertinnen: "Jeg er lei for dette, Hr. Pettersen, men din kone ble igjen i London." Hr. Pettersen: "Gud-skje-lov! Jeg trodde jeg var blitt døv!" Et nygift par tilbrakte hvetebrødsdagene i en avsides utleiehytte i Rendalen. De hadde sjekket inn lørdag, og hadde ikke vist seg på 5 dager. Et eldre ektepar, som drev utleiehyttene, begynte å bli bekymret for parets ve og vel. Gamlingen bestemte seg for å sjekke. Han banket på døren, og en svak stemme svarte fra hytta. Gamlingen spurte hvordan de hadde det om alt var OK. "Ja, vi har det fint. Vi lever av kjærlighetens frukter", kom det innenfra. "Jeg tenkte meg det", svarte gamlingen, "Vil dere være så snill å la være å kaste skallet ut av vinduet, det kveler endene mine!" Ekteskap er ikke et ord. Det er straff på livstid. Ekteskapet er en institusjon som setter en ring på kvinnens finger, og to under mannens øyne. Ekteskapet er fullt av endringer, spenning og frustrasjon: Første året snakker mannen og kona lytter. Andre året er det kona som snakker og mannen som lytter. Tredje året snakker BEGGE og naboene lytter. Så var det mannen som mumlet noen få ord i kirken, og vips så var han gift. Et år senere mumlet han noe i søvne, og vips så var han skilt! Så var det mannen som sa: "Jeg visste ikke hva lykke var før jeg ble gift, ... og da var det for sent." Når en nygift mann ser lykkelig ut, vet vi hvorfor, men når en som har vært gift i ti år ser lykkelig ut, lurer vi på hvorfor. Under festen sier den ene dama til den andre: "Bærer ikke du gifteringen på feil finger?" "Jo", svarte den andre, "Jeg er gift med feil mann". Mannen er uferdig før han gifter seg, etterpå er han helt ferdig. En liten gutt spør faren sin: "Far, hvor mye koster det å gifte seg?" "Jeg vet ikke, gutten min, jeg betaler fremdeles for det!" Et lykkelig ekteskap dreier seg om å gi og ta. Mannen gir og kona tar. Etter en krangel, sier kona til mannen: "Vet du, jeg var en idiot da jeg giftet meg med deg.!" Mannen svarer:"Jeg vet det, kjære, men jeg var forelsket og la ikke merke til det". Det betyr ingenting hvor ofte en gift mann skifter jobb, han ender opp med samme sjefen uansett. En mann satte inn en annonse under "Personlig": "Kone ønskes". Dagen etter fikk han 167 brev, hvor teksten var entydig: "Du kan få min!" En perfekt kone er hun som hjelper mannen med oppvasken. Brudgommer, når du er blitt gift og har en diskusjon med med kona, husk alltid på at du får de siste to ordene: "Ja, kjære!". -humre, humre, mannen min ler på kjøkkenet etterhvert som jeg leser for ham :) Vi har straks vært gift i ti år og erfarer at kommunikasjon+ærlighet+de n gyldne regel+en god porsjon selvironi er til stor hjelp :) | |
kasikalli | 2010-04-07 21:28 | |
![]() | Det var mye å skrive! | |
Tredis - Ikke medlem lenger | 2010-04-07 22:43 | |
![]() | Tusen takk alle, det er et bryllup med barn og voksne,så det må være milde vitser. mye å le av her. Jeg har også tenkt på dette med ting som angår brudeparet istedet ja, men noen vitser kan brukes litt utpå. Jeg har mye å jobbe med her. Samler også opplysninger om brudeparet......så dette skal gå bra. Ser fra tidligere at det er mange som kan mye her.....takker | |
Glory | 2010-04-08 00:45 | |
![]() | Det er slett ikke det at jeg ikke har humor, men her var det jammen mye usmakelig. Hadde jeg vært brud og toastmasteren liret av seg noe av enkelte ting som er skrevet her, hadde jeg blitt veldig lei meg. Av erfaring kan jeg bare si at de som virkelig er dyktige toastmastere er de som tar rollen på alvor og bygger hele jobben rundt et tema. Selvsagt helst relatert til brudeparet og deres liv/interesser. Event deres nærmestes. | |
stumpeguri | 2010-04-08 04:26 | |
![]() | hva med noen virkelige saftige dikt eller små sanger....jeg skriver gjerne noe på bestilling..... hilsen band-leder og skribent | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-04-08 09:06 | |
![]() | Det fins haugevis av bøker om temaet og masse tips på nettet, Tredis. Søk på "toastmaster"... | |
Tredis - Ikke medlem lenger | 2010-04-08 09:37 | |
![]() | Glory. Har jo ikke tenkt å lire av meg en drøss vitser og ferdig med det!!! Kanskje en vits kan brukes til å presentere et eller annet. Derfor tenkte jeg at noen av dere hadde en slik en. Det har fungert før og gjør det sikkert igjen. Takker for gode innspill, ordspillere er flinke med ord. :-) | |
Tredis - Ikke medlem lenger | 2010-04-08 09:40 | |
![]() | Jeg skriver sanger og små ord jeg også og koser meg med oppgaven, men takk for tilbudet, stumpeguri. | |
Tredis - Ikke medlem lenger | 2010-04-08 09:47 | |
![]() | Skal i hvertfall ikke bruke vitser som viser til at ekteskapet er helt feil. Jeg vet hva jeg vil bruke...og har ikke funnet den her enda ..... Det var tidligere i forum...om ord for dagen.....finner det ikke igjen | |
eterem | 2010-04-08 12:29 | |
![]() | Tror det kan være denne du mener Tredis: www.ordspill.no/foru...e= -0#51319 | |
ThinLizzy | 2010-04-08 12:36 | |
![]() | Du etterlyser vitser... Er litt på kanten når jeg foreslår et lille Gruk eller to av Piet Hein....f.eks. et gruk om diskusjonstaktikk: Kunsten at få det sidste ord er enkel som bare fanden. Tricket består i ikke at ta det næstsidste ord fra den anden... Lykke til som toastmaster:-)) | |