Spillrom
Sjiraffen | 17 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 17 |
Mobilspill
Pågående | 8 724 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
tussemamma | 2013-05-09 15:01 | |
![]() | Jukse? Er det mulig å jukse i dette spillet? Når man møter spillere som har langt flere bingoer enn antall spill stusser jeg litt. | |
anbjørg75 | 2013-05-09 15:13 | |
![]() | Ja, man kan jo jukse, men antall bingo per spill er neppe en god indikator. Med trening kommer bingoene:) | |
Elise | 2013-05-09 16:36 | |
![]() | Antall bingoer kan godt være en indikator desverre. Det finnes hjelpemidler som lager ord av bokstavene dine hvis det er mulig. Men det skal også nevnes at man blir bedre tilå se bingoer med litt trening, mange her inne er veldig gode til det så mange bingoer behøver ikke være juks. | |
tussemamma | 2013-05-09 16:48 | |
![]() | Ja klart man blir bedre av trening, men når man heller ikke har veldig mange spill virker det litt underlig. Og er det noen som jukser kan da ikke det være en morsom måte å vinne på! | |
Torill | 2013-05-09 16:58 | |
![]() | Å legge mange bingoer kan også være en spillestil. Noen av oss synes det er ekstra stas med bingoer, og gjør noen forsakelser underveis for å få det til. Det er fullt mulig å legge 5 bingoer i et panikkspill uten å jukse. Men det kreves en god del trening. | |
Torill | 2013-05-09 16:59 | |
![]() | Og selvsagt massee flaks, og en motspiller som ikke sperrer. | |
nabojenta - Ikke medlem lenger | 2013-05-09 17:20 | |
![]() | Hva slags hjelpemidler kan man bruke som lager bingoer av bokstavene dine ? | |
CaB | 2013-05-09 17:25 | |
![]() | Det finnes flere hjelpemidler på internett, bare å google litt. | |
nabojenta - Ikke medlem lenger | 2013-05-09 17:33 | |
![]() | Trodde reglene på ordspill var slik at man ikke har lov til å bruke hjelpemidler? | |
gompedyret | 2013-05-09 17:49 | |
![]() | Det er mulig å jukse, ja. Men det er også strengt forbudt, i og med at man ikke bare lurer den man spiller mot, men også seg selv. For å sitere fra Ofte stilte spørsmål, under juks: - Det er ikke tillatt å bruke hjelpemidler i form av ordsøkeprogrammer eller ordlister under pågående spill. Det er greit å diskutere juksing, men jeg oppfordrer til å ikke dreie den i retning av HVORDAN man kan jukse. | |
Emmas | 2013-05-09 20:48 | |
![]() | morsomt bilde :-) gompedyret! | |
anbjørg75 | 2013-05-09 20:53 | |
![]() | At man har få spill, trenger heller ikke bety at man ikke er "godt trent" . Man kan ha spilt mye WF , for eksempel. Eller mye på nett, hvis det er mobilappen du har sett på:) En bingo er et av dagens små høydepunkt for meg og jeg gambler gjerne litt på å legge det. I medgang blir gjerne et par i løpet av et spill, iallfall på mobil med mye tid til å pusle rundt bokstavene. :) | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2013-05-09 21:06 | |
![]() | mitt naive jeg lever i den tro at man ikke rekker å jukse når man spiller panikk-tilfeldig.... stemmer dette? | |
berita | 2013-05-09 22:42 | |
![]() | Jeg syns det er himmelvid forskjell på å bruke ordsøkeprogrammer og å bruke ordliste. Når man bruker ordliste, må man først lage ordet og så evt slå opp for å se om det er et ord, eller hvordan det bøyes. Jeg kunne egentlig tenke meg en mulighet til å prøve å bruke ordliste- selvfølgelig i forståelse med motspiller, og bare i tidsavgrensede spill. Jeg har foreløpig bare spilt på PC, men har forstått det slik at på appen som mange bruker nå, kan man både legge ord et ubegrenset antall ganger og bruke blandeknapp som blander de sju bokstavene på ulike måter. Det kalles sikkert spillutvikling eller noe liknende, jeg syns det høres ut som tilrettelagt "juks". Det høres ut til å være enklere, men ikke mer "høyverdig", enn bruk av ordliste. Hvem er det som finner ut hva som er mulig, og hvem er det som bestemmer hva det er av det mulige som blir lagt inn i spillene? Kan heller ikke begripe at det går an å jukse når man spiller panikk, wstine, forstår ikke at noen greier å spille panikk i det hele tatt, jeg! | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2013-05-09 23:56 | |
![]() | panikkspill; gøy! Test det ut vel, berita? Det går mest på impuls for min del, og fint lite bingoer. Ser derimot at enkelte panikkspillere er kjappe med bingoene, imponerende for all del, men begynner å lure om noen benytter seg av juksemetoder? (om det er mulig....) | |
arctic - Ikke medlem lenger | 2013-05-10 00:03 | |
![]() | jeg er en av de som legger mye bingoer, har fokusert så mye på det i så mange spill at det tar meg sekunder å oppdage at jeg har en bingo, både 2 og 3 bingoer kan jeg finne på å legge i panikkspill og 3-4 i lynrask og saktere. men det betyr selvsagt og at jeg sparer gode bokstaver til å lage bingoer med. gode bingoer og andre fine ord er viktigere for meg enn seier og rank rett og slett. | |
Nixita | 2013-05-10 00:37 | |
![]() | Jeg kan også legge en bingo, ofte helt idiotisk plassert, så motstander, eller heter det medspiller, får ihvertfall dobbelt så mye poeng som meg, men en bingo er en bingo :) | |
bris1 | 2013-05-10 09:10 | |
![]() | Herlig, Nixita :-)) Noen ganger får jeg bokstaver som danner et så fantastisk flott ord (bingo) at jeg bare MÅ få lagt det ut. Og det koster som oftest atskillig flere poeng enn det gir. So what? Dette er da en lek med ord først og fremst, ikke sant? | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-05-10 10:55 | |
![]() | Etter over 7000 spill her inne, over 1000 på appen, haugevis på wf samt at jeg har spilt Scrabble siden jeg var omtrent 10 år, har jeg fått god trening i å se om jeg har bingo. Spiller stort sett panikk her inne, er vel ingen som rekker å jukse da, jeg har ikke sjangs hvertfall... Men iflg mange, så jukser jeg når jeg bruker appen, er nemlig en flittig bruker av "blandeknappen". De bingoene jeg ikke klarer å se med en gang, dukker ofte opp når jeg bruker den. Og i og med at man kan prøve å legge et ord så mange ganger man vil, og har ubegrenset med tid, hender det at det dukker opp en bingo etter litt prøving og feiling. Så ja, jeg jukser når jeg spiller på appen, med blandeknappen!:) | |
berita | 2013-05-10 12:52 | |
![]() | Hvis jeg hadde vært spillsjef, så hadde jeg fjernet blandeknappen og sagt, "Sorry, Mira7, du må fortsatt tenke selv og lage alle bingoene dine selv." :-). | |