Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 508

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
memma2013-06-18 16:37
Antall innlegg: 42

Til dem som nekter motspiller pause
Jeg har bedt om pause noen få ganger - 2 av gangene er jeg blitt nekta. Jeg spiller på normal tid eller hurtig, så ingen kan mistenke meg for å ønske mer tid.

En kan komme i den situasjonen at en pause er helt nødvendig. Selv kunne jeg aldri nekte noen som ba om det. Men jeg setter stor pris på en takk og en begrunnelse.
Jeg har nå sluttet å spille med dem som har nekta å gi meg pause.
Selv om det er uhyre sjelden at jeg trenger å be om det, så er det fint å vite at den muligheten som er der, også kan benyttes.
Ps. Jeg godtar selvsagt at en spiller ikke har tid, men da trengs bare en ørliten forklaring.

StigLg2013-06-18 18:18
Antall innlegg: 67

Jeg pleier å anslå til motspiller hvor lenge pausen vil vare, men har aldri selv opplevd at noen har nektet faktisk.

Nixita2013-06-19 00:17
Antall innlegg: 4724

Jeg både godtar og nekter, alt etter hva som passer. Oppgir grunn. Spiller du normal eller hurtig, rekker du vel kanskje å åpne døra eller ta en telefon? Du kan ikke bare forvente at en mot eller medspiller har tid til å vente 10 minutter på deg :)

EllieH2013-06-19 00:39
Antall innlegg: 5

Jeg har alltid svart ja til pause. Tror at vedkommende kanskje må på wc eller noe annet helt nødvendig. Har aldri fått noen forklaring etterpå. Tror jeg vil be om det heretter.

sny2013-06-19 12:04
Antall innlegg: 134

Jeg har nekta. Når jeg starter et spill og akkurat har tid til det, legger jeg ikke inn noen 10 minutters buffer!

Krepsefrua2013-06-19 15:00
Antall innlegg: 2170

Jeg har blitt nektet en gang, og jeg bryr meg ikke om hvilken grunn vedkommende har for å be om pause..jeg aksepterer det jeg, er jo bare et spill, er ikke livets undergang om man pauser litt.

smyril2013-06-19 15:40
Antall innlegg: 7

Enig med sny!

alone2013-06-19 16:29
Antall innlegg: 387

Har nok dessverre nektet en gang. Hadde rett og slett ikke tid til det sånn var det bare :( Jeg hadde tapt på måtte gi meg i tidspresset...Sorry!!!

memma2013-06-19 16:40

Interessant å lese kommentarene. En sak har alltid mer enn en side, så det vil være ulike meininger.
De få gangene jeg har bedt om pause, har det vært helt nødvendig, f.eks. aldri p.g.a. en telefon, uten at jeg har lyst til å forklare nærmere. Det har kommet på så brått at jeg ikke har hatt mulighet til å skrive forklaring, så vidt rukket å be om pause - derfor har det føltes sårende å bli nektet når det tross alt hører med til spillet at det er mulig.
Som sagt spiller jeg bare normal eller hurtig.

En motspiller sto en gang over to omganger og da hun kom tilbake til spillet, beklaget hun og forklarte at hun måtte ta seg av barn. Hadde jeg visst det hadde jeg selvsagt passet på min tur, hun hadde sikkert ikke tid til å be om pause engang.
Heretter vil jeg gjøre som henne, da får motspiller "betalt" for å måtte vente.

Til nixita og sny - Gjentar min PS fra første innlegg:
Jeg godtar selvsagt at en motspiller ikke har tid til pause, men da trengs bare en ørliten forklaring, og det blir det tid til i chatten når en spiller normal og hurtig.

AnnikenN2013-06-19 17:03
Antall innlegg: 229

Jeg er selv mor og har faktisk opplevd at noen har nektet meg pause ennå jeg har forklart hvorfor. Ene gangen var det litt trøst som måtte til

Kokodrillen2013-06-19 17:47
Antall innlegg: 149

Jeg har opplevd en motspiller som ba om en kort pause og ble borte omtrent 8 og et halvt minutt. Temmelig irriterende. Siden jeg bare spiller på veldig kort tid synes jeg man bør fullføre et spill så jeg godtar ikke pauser lenger uansett grunn.

irenramsy2013-06-19 18:20
Antall innlegg: 80

jeg aksepterer om jeg har tid, noen ganger passer det bare ikke med pauser.

Oldefar2013-06-19 18:36
Antall innlegg: 18

Hvis noen ber om pause,får avslag ; men MÅ ta den pausen , uansett, hva skjer da? spillet går jo videre...! Hva er best... riktigst å gjøre da, ??, uforutsette ting kan da skje oss alle !!!

AnnikenN2013-06-19 18:52

har hendt jeg har valgt å avbryte spillet istedet så slipper motspiller å bare vente til tiden går ut

memma2013-06-20 13:18

Dette er så visst ingen stor sak, men jeg hadde behov for å lufte den.
Og mine "såre" følelser er for lengst leget :-).
Ikke så sikkert at jeg har sluttet å spille med de som nekter pause likevel - - -
Men jeg kommer selv aldri til å nekte motspiller pause, uten når jeg ikke har tid, men da skal jeg forklare hvorfor.
Er enig i at det er stor forskjell om en spiller normal eller stress og lynrask.
AnnikenN - tror jeg ville følt veldig godt om jeg visste at jeg ga deg en pause for å trøste dine barn - og du burde jo ha ekstra poeng for det i stedet får å tape :-)
Scrabble er Gøy - det er vi nok alle enige om :-)

AnnikenN2013-06-20 15:20

Takk for det meheda:)

Valpen2013-06-20 23:04
Antall innlegg: 448

Det er trist at Anniken og andre nektes pause

JamesO - Ikke medlem lenger2013-06-23 15:26
Antall innlegg: 2649

Noen ganger passer det ikke for motspilleren å akseptere pause pga at han skal gjøre noe annet snart.

Når man ber om pause så kan det vøre lurt å oppgi grunn. F.eks. får en tlf, postkvinnen kommer på døra, gjenferdet til Harald Heide Sten vil at jeg skal lage kakao osv. osv...

JamesO - Ikke medlem lenger2013-06-23 20:22
Antall innlegg: 2649

Bare så det er klart så ikke noen begynner å lure . Det siste jeg skrev var bare en spøk. Jeg har aldri truffet ånden til denne kjente norske avdøde komikeren.

HaraldHeide2013-06-23 21:45
Antall innlegg: 2

Takk for at du presiserer. Jeg ser likevel helst at du sletter kommentaren helt og holdent.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?