Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 508

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
hippcampus2013-06-21 00:27
Antall innlegg: 19

Dalende interesse?
De siste månedene har det vært heller sporadisk spilling for min del, men har observert en endring nå når jeg har begynt å spille mer hyppig igjen. Før var alltid sjiraffen fullpakket på kveldstid, og krokodillen var gjerne halvfull. De gangene jeg har vært inne den siste måneden (stort sett hverdag mellom 21 og 24) har det vært i underkant av hundre innloggede i sjiraffen. Er det færre som spiller nå enn det var for eksempel for et år siden? Eller har folk begynt å spille til andre tider enn før? Noen som har ført statistikk? Er p-verdien under 0,05 og kan således nullhypotesen avvises?

Kokodrillen2013-06-21 01:11
Antall innlegg: 149

Folk spiller wordfeud. Dessuten er det sommer. Dessverre :(

Cygnus2013-06-21 10:48
Antall innlegg: 44845

Mange spiller wordfeud samt ordspill på mobil - så spillerne spres mye mer enn før.

Sanding2013-06-21 11:53
Antall innlegg: 133

Har tenkt på det samme selv. Før var det ofte vanskelig å komme inn i Sjiraffen, men nå er det aldri fullt.

Guldbergaune2013-06-21 12:12
Antall innlegg: 2

Jeg for min del spiller på mobilen, men nå på sommeren har jeg redusert antall spillere til en pr kveld og kanskje ingen i helga.

Erik75 - Ikke medlem lenger2013-06-21 12:13
Antall innlegg: 11608

Det tar seg nok opp igjen når høsten siger på.
Vi er spredd på flere steder nå, og da merker man det ekstra godt når folk sitter ute på stranda i stedet for å holde seg inne!

StigLg2013-06-21 14:20
Antall innlegg: 67

Ordspill på mobil var nok en dårlig idé ;)

Pus Svingen2013-06-21 15:10
Antall innlegg: 27

Tror kanskje det har noe med der hersens nye ordlista å gjøre, stadig vanskeligere å beholde rankingen og dessuten er brikkemajoren i drita dårlig humør 9 av 10 dager, fort gjort å miste lysten på å spille når det skal være på denne måten :(

gompedyret2013-06-21 16:16
Antall innlegg: 4381

Hva er det konkret med den nye ordlista som skulle gjøre det stadig vanskeligere å beholde ratingen?

Generelt er det alltid dårlig ordspillsesong på sommeren. Tendensen blir nok ytterligere forsterket i år av alle de mer portable konkurrentene.

Pus Svingen2013-06-21 16:37
Antall innlegg: 27

Da muligheten til å legge 2 bokstavsord som PH, CF, BL osv. ble borte er det svært mye vanskeligere å få lagt ord, og så er det så sinnsykt mye F-er i potten og den bokstaven kan jo stort sett bare brukes til å sperre spillet :(

Og hvis man ser på rankingen til de spillerne som var veldig gode tidligere så har majoriteten dalt langt ned og jeg tror ikke de egentlig har blitt dårligere fordi om de har spilt lengre ?

piaf2013-06-21 18:38
Antall innlegg: 995

CF, PH, BL osv. ble fjernet fordi de ikke er ord, og det er vel bra? Dette er jo et ordspill!

Er ellers enig i at det er for mange F-er og konsonanter generelt, men sånn er Scrabble (som Ordspill er en tro kopi av), og det er likt for alle. Og heldigvis fins det fortsatt noen konsonantkombinasjoner som fortsatt er lov å legge (fordi de er definert som ord i ordbøkene):

BH, CD, CV, DVD, LSD, MHM, MM, PC, PD, PM, PS, PST og TBC og WC.

For min egen del har Wordfeud og Ordspill-appen på mobil gjort at jeg spiller sjeldnere på nett. Ferdighetene har dalt parallellt, fordi jeg har vent meg til å ha så himla god tid per legg og ikke takler det raske tempoet her inne lenger. Og det merkes på ranken. Vet ikke hvorfor det er sånn, men de kjappe får kjappest mest poeng. Noen som kjapt kan forklare hvorfor det er slik?

Nå fikk jeg forresten veldig lyst på en tur i Sjiraffen. Kommer når det begynner å regne!

Cygnus2013-06-22 18:18
Antall innlegg: 44845

å fillern - MHM og TBC hadde jeg glemt!

akric2013-06-22 20:12
Antall innlegg: 455

Synes det er litt merkelig å lese ytringene til Pus Svingen. Om det er så kjipt å spille, pga brikkemajoren og f-er og ordlister og hva det nå er, hvorfor spiller du da, egentlig? Det blir litt som å være med på fotballaget og sutre over at det bare er lov med 11 spillere på laget, at tre kvarters omganger er for lenge etc ... Men det er nå reglene, da!
Ja, det hender man sitter i uflaks, men sånn er det jo med spill! Og dette spillet er helt gratis, og helt frivillig, faktisk.
Til slutt: Det er fire f-er med i spillet. Det er da ikke SÅ håpløst?

bejoh2013-06-22 20:36
Antall innlegg: 70

Er det bare 4 ? Er du sikker på det ?

akric2013-06-22 20:46
Antall innlegg: 455

Ganske sikker på det, ja!

bris12013-06-22 22:18
Antall innlegg: 2601

Oversikt over bokstavene finnes på siden til Scrabbleforbundet, sjekk fanen ordliste, bokstavfordeling. Og ja, det er fire F-er i hvert spill ;-))

gompedyret2013-06-22 22:53
Antall innlegg: 4381

Man kan alltids påstå at det er den nye ordlistens skyld at det er en iallefall tilsynelatende dalende interesse for Ordspill. Men å blande det sammen med generell fallende rating forekommer meg å være logisk kortslutning og ingenting annet en ren sutring.

(Oisann. Sett slikt! Man kan ikke bruke B for å sperre lenger pga det flotte, nyregistrerte ordet AB. Mer åpent spill enn før er konsekvensen. Huffda, altså.)

bris12013-06-23 08:59
Antall innlegg: 2601

AB stiller i samme kategori som eh og æh, flere muligheter til å unngå sperring :-))
Jeg liker den nye ordlista, jeg.

PicSi2013-06-23 09:03
Antall innlegg: 15

..er ikke dreven jeg; så hva er "giraffen"???

Erik75 - Ikke medlem lenger2013-06-23 09:08
Antall innlegg: 11608

Det er navnet på et av spillrommene, PicSi.
Du finner de til venstre på menyen her.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?