Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 236

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
barrymore2008-11-07 18:17
Antall innlegg: 27

Hjelp!!!!
Har kjøpt ny pc, innstallert norton antivirus, lastet ned firefox, men kommer fortsatt ikke inn i spillrommene, hva gjør jeg????? Hilsen Barrymore

Nilsen - Ikke medlem lenger2008-11-07 18:20
Antall innlegg: 244

da skrur du fårst å fremst av popup-blokkeringa..
så er d lurt å sjekke om firewall'en sperrer noe eller ikke

barrymore2008-11-07 18:30

Har prøvd det......, hjalp det???? NEEEEIIIIIIIIIIII

Majel2008-11-07 18:36
Antall innlegg: 131

Avinstallere Flash Player (om den er installert), laste ned Flash Player og installere på nytt.

matias2008-11-07 18:36
Antall innlegg: 1152

Har du installert flash?

barrymore2008-11-07 18:39

Jess, det har jeg. får prøve å avinstallere da...... Prøvde å legge inn ordspill.no inn i klarert område under verktøy, men fikk da beskjed om at dette krevde "prefikset http" osv.....

ClariceStarl2008-11-07 20:07
Antall innlegg: 1

ofte vanskelig å ha Norton... litt overivrig... vi måtte avinnstallere det og få et annet

ave - Administrator2008-11-07 20:16
Antall innlegg: 4986

dropp norton hvis du ikke død liv må klikke deg inn på alt som åpenbarer seg på nettet.......i følge min datanerd av en sønn "ødelegger" norton spillemoroa på nettet....

barrymore2008-11-07 20:32

Ok, får prøve det da. Har avinnstallert og innstallert adobe, men fortsatt problemer...... Men må vel ha et virusprogram da? Noen gode forslag??????

matias2008-11-07 20:38

"problemer" er uklart. HVA nøyaktig er det som er galt?

Du kan forresten teste flash-installasjonen på youtube. Hvis du ser videoen www.youtube.com/watc...z- grdpKVqg , vet du at flash er i orden.

barrymore2008-11-07 20:50

Hel...........!!!!!!! Problemet er jo at JEG IKKE FÅR SPILLE!!!!!!!!!!! Hehe...... Jeg gir opp!!!!!!!!! God natt!!!!!:-)

Majel2008-11-07 22:49

Ordspill fungerer fint med Norton her...

matias2008-11-08 03:58

Å si "Jeg får ikke spille" til noen som skal hjelpe deg med et dataproblem, er det samme som å si "Jeg er syk" til legen. Det er mange grunner til problemet, som gir mange forskjellige symptomer og har tilsvarende mange løsninger.

HVOR går det galt?
1) Du får ikke åpnet et spillerom (Skjer ingenting når du klikker på "sjiraffen")
2) Du får åpnet et spillerom, men vinduet er helt hvitt
3) Du får åpnet et spillerom, men får bare opp en feilmelding (hvilken?)
4) Du får åpnet et spillerom, ser chatten og spillerlisten, men får ikke åpnet noe spill
5) Du får åpnet spill, men kan ikke legge ut brikker

Virusprogram skal ikke være nødvendig, heller ikke i veien for å spille ordspill, jeg har ingen virusprogram, og har ikke problemer (bruker linux). Hvis du har et aggressivt (anti)virusprogram, kan jeg ikke utelukke at det sperrer for ordspill. Da kan du godt si i fra hva slags program du har, det finnes sikkert noen med samme program, som da kan dele sine erfaringer med deg.

barrymore2008-11-08 11:24

Når jeg trykker på et spillrom står det lenge å henger før jeg er inne, og da står det at serveren ikke svarer og at jeg kanskje sitter bak en brannmur, jeg er sikkert veldig treg, hehe.... Har ikke virusprogram.

matias2008-11-08 12:52

Det er en god tilbakemelding. Da vet vi at flash er i orden, samme med popups. For meg høres det ut som et problem med nettilkoblingen, kanskje en brannmur som hindrer 2-veis kommunikasjon (fins vel en innebygd i windows?)

Er det noen som har hatt samme problem, som fant en løsning?

Majel2008-11-08 14:56

Eg fekk omlag same meldinga då eg starta å spele for nokre veker sidan. Då var det likevel popup-innstillingane det var vanskar med.
(Etter å ha installert flash på ny)

Egenskaper for internett --> Personvern:
Nedste halva: Blokkering av popup - skal vere avkryssa

--> Innstillingar: Adresse til web-område som skal tillatast: www.ordspill.no (her treng du ikkje http://)

Heilt nedst: Filternivå:
Middels eller Lågt.

Eg måtte sette filternivået "Lågt: Tillat popup frå sikre område"

Dersom dette ikkje virkar, er det sikkert nokon som har erfaringar på endå litt høgare nivå.

HanneH2008-11-08 15:39
Antall innlegg: 2290

Og for å anbefale et antivirus program som fungerer fint sammen med Ordspill kan du prøve Avast. Den kan du laste ned gratis og enkelt fra internett.

barrymore2008-11-08 19:04

Takk Majel, men ingen av de tingene hjalp dessverre!!!! Men det rare er at jeg ikke kommer inn på noen av de andre maskinene i huset (3 stk) Er det noe med innstillingen på profilen min????? I`m lost ;-(

marlen2008-11-08 19:42
Antall innlegg: 22

Installerte du nylig norton? Kom det samtidig med noe slags windows security program? Dette er i såfall en trojaner. Selv fikk jeg denne trojaneren med da jeg kjøpte til oppdatering av norton på nettet...tror jeg... Det fungerte å installere SuperAntiSpyware free edition og kjøre denne på full scan. Denne fjernet iallefall trojaneren. Etterpå funket ordspill for meg helt flott;)

barrymore2008-11-08 21:42

Nå har jeg gjort absolutt alt som dere har foreslått, uten resultat..... Kan jo nevne at jeg har vista, om det har noen betydning......Mathias, kan ikke du bare kommer hjem til meg å ordne det da?????????

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?