Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 155

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
key - Ikke medlem lenger2009-01-01 04:09
Antall innlegg: 17

Eget rom for standard/normalt spill?
Jeg kunne tenke meg at en reserverte et av rommene (eller laget et nytt?) for de av oss som liker å spille "god, gammeldags scrabble", altså på standard brett , og på normal tid. Denne typen spill blir "fanget" straks de blir lagt frem, så det er ofte en tålmodighetsprøve å finne en motstander. Noen ganger ender det med at jeg spiller mot meg selv, og det er jo ikke særlig spennende... ;-)

bakko2009-01-01 05:12
Antall innlegg: 160

det svarar vel for seg sjølv....... sikkert ikkje mange som hadde gidda å møta opp i dette rommet........

Glitre2009-01-01 10:51
Antall innlegg: 100

som det står i juniorgruppe-tråden: dere kan vel bare legge hverandre på vennelisten, dere som spiller standard/normalt spill, og da møte opp i feks. Pumaen?

Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-01 14:44
Antall innlegg: 244

Hvorfor må alle sorteres ut?
Alle skal vist ha egne rom jo :s

Weronix2009-01-01 14:52
Antall innlegg: 338

Men viss denne typen spill blir "fanga" med en gang dei blir lagt ut, er det vel berre for dei som ønsker det å lage et sånt spel sjøl?? I staden for å spele mot seg sjøl.

Pee-Jay2009-01-01 14:59
Antall innlegg: 57

Jeg tenkte det samme som Weronix ;) Key, du kan jo bare lage et spill for to, med standardbrett og standardtid, og så vente på en likesinnet ;)

Måsen2009-01-01 15:19
Antall innlegg: 60

Synes ikke det er så sjelden med standarsspill.

Men det har slått meg at det hadde vært lettere å sortere de ulike spillene i rom, for da slipper man å bla fra som til rom om man ikke finner det man vil ha i et rom.

Weronix2009-01-01 17:12

Men viss man samla dei ulike spela i ulike rom, vil man måtte bytte rom kvar gong man har lyst å spele en anna variant. Så då må det vel være bedre med et herlig fargerikt felleskap kor man kan opprette sitt eget spel, i staden for å vente på at "den/det rette" skal dukke opp.

Sydsklie2009-01-02 19:29
Antall innlegg: 703

Hvis rommene skulle vært reserverte så foreslår jeg etter ranking.

Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-02 21:51

Nei nei, her skal det sorteres etter brettype, hastighet, vennelighet, ranking, utseende, alder, hårfarge, hvor mye man chatter, etter spillmetode/taktik, hudfage, ranket/uranket og alder på bestemødre! her skal ikke noen utelates

key - Ikke medlem lenger2009-01-02 22:04
Antall innlegg: 17

Utrolig hvor mye "gruff" en kan få fram, bare ved et enkelt spørsmål! Jeg mente verken å provosere, eller fornærme noen. Hadde bare et ærlig innspill om noe jeg kunne tenke meg. Så til alle dere som føler irritasjonen stige: Jeg ber øyeblikkelig om unnskyldning, og ønsker GODT NYTT ÅR- med eller uten standard brett ;-)

Glimt752009-01-02 22:35
Antall innlegg: 55

Jeg støtter key fullt ut. Dette er absolutt en ide som bør vurderes. Etterhvert som det blir flere spillere, kan det være lurt å differensiere de ulike rommene på en eller annen måte (?)

Det er underlig at forslag til forbedringer møtes på denne måten, som for eksempel:

Nilsen: Hvorfor må alle sorteres ut?

...og det betyr...?

Orlando2009-01-02 22:43
Antall innlegg: 22

mye gruff her, noen er så gravalvorlige at en nesten blir skremt. Men det ER ofte lenge å vente, så key har et poeng. Bestemødre har grått hår eller ikke hår i det hele tatt, så glem dem,de er for gamle til å regnes med!! Hei, Glimt75, lenge siden sist. Godt nytt år til deg og alle andre kverulanter og chattere. Vi har det da moro her?

Alfa932009-01-02 22:55
Antall innlegg: 7771

Jeg ville ikke likt å bli sortert ut på denne måten, ihvertfall ikke etter ranking. Hver gang jeg beveget meg over eller under en grense måtte jeg jo bytte rom..
Og noen ganger vil jeg kanskje spille et spesial-spill, mens jeg vanligvis spiller standard....
Noen ganger chatter jeg med folk jeg ikke spiller med, noen ganger spiller jeg et slag med dem, til og med...

Virker som mye bry...
Jeg ville heller startet et eget brett og vente på en motspiller, eller lagt til spillere som spilte dette i vennelista, og spørre i chatten, f.eks. om de ville spille et slag med meg.

mcsnurp2009-01-04 19:22
Antall innlegg: 88

Det blir vel verken færre eller flere normalspill om man sorterer dem ut? For meg høres det ut som om key ikke liker å starte egne spill, og at det er derfor det er vanskelig å finne motstander?? Jeg spiller også kun Normal/Standard, men har aldri problemer med å finne motstander. Det hender jeg må vente et par minutter når jeg starter spill, men det tåler jeg. Å vente på spill som passer meg derimot, ja det kan jo ta tid :)

Weronix2009-01-04 22:44

Nilsen meina vel at det har komt veldig mange forslag om å dele inn ordspill-gjengen etter ulike kriterier. Og at ho ikkje forstår koffor vi absolutt må dele inn i ulike grupper, nokke som eg sjølv heller ikkje forstår.
Eg personlig syns nokke av det som e fint med ordspill er at man kan velge mellom ulike spel (i samme rom) at der e folk frå alle rangerings-grupper. Og som McSnurp seier, så vil det vel ikkje komme så veldig mange fleire normalspill sjøl om man samla dei som lika å spele det i ett rom?! Dessuten trur eg kanskje man vil "miste" nokken av dei som spela normalspill ved å gjere det på denne måten, fordi man då må bytte rom dersom man skulle finne på å ville ta et slag normalspill inn i mellom andre spill (og sjølvsagt kanskje omvendt). Men eg trur det vil bli "kjedeligare" å være ordspiller viss vi må sette oss sjøl i bås heile tida! :)

Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-04 22:51

Ja takk skal du ha :P
endelig forstått :x

kasikalli2009-01-11 15:25
Antall innlegg: 446

Vis du liker og spille Standar Normal. Så enten så kan du jo avtale med noen og ta det, eller så kan du jo lage ditt eget spill sånn og vente på at noen kommer.

Glimt752009-01-11 16:08
Antall innlegg: 55

Jeg synes ikke dere skal henge dere opp i detaljer I trådstartes innlegg. Det går selvsagt helt greit an å spille standard nå. Det er vi vel enige i. Men man behøver vel ikke gjøre seg vanskelig, og late som noen mener at folk skal sorteres i ulike grupper (denne tråden - for eks. gamle damer). Det er vel sånn at noen må få mene at det kanskje kunne være PRAKTISK med for eksempel et eget rom for standard

Scrabla2009-01-11 16:24
Antall innlegg: 2275

Husk også at ikke alle har vært så aktive som oss i forum og lest alle spørsmål og svar før. Om noen kommer med spørsmål om det samme som vi har diskutert før, kan de likevel få et hyggelig svar og evt. en henvisning til en tidligere tråd.
Eks. "hvorfor går jeg ned i ranking selv om jeg vinner?" I følge akebretts spådom kommer vi fortsatt til å spørre om det om 100 år.:)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?