Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 185 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
jana | 2008-04-06 01:06 | |
![]() | Nekt Hva skjer med "nekt"-knappen når man starter et nytt spill? Har den noen funksjon i det hele tatt? | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-06 01:44 | |
![]() | Den som starter et nytt spill kan velge å nekte en spiller. Klikk på navnet til spilleren og så på nekt. Da blir denne sendt tilbake til spillrom, med personlig beskjed i chatten om at han/hun er nektet å delta i spillet. Brukes hvis det er en spiller man ikke liker å spille mot om man synes rankingen er for høy eller for lav eller om man har invitert en annen spiller, uten å låse | |
jana | 2008-04-06 12:25 | |
![]() | Ok, så man må klikke på navnet.. Men er dette regnet som en kjip ting å gjøre, eller er det vanlig? Jeg ville eventuelt brukt den hvis det var en med veldig lav ranking som kom inn på mitt spill. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-06 13:42 | |
![]() | Noen synes det er kjipt, slik vil det alltid være. Men funksjonen er der for å kunne brukes. Tanken er at den som starter et spill, skal ha samme rettigheter til å velge motstander, som den som velger å gå inn i et spill. Selv bruker jeg den nettopp i forhold til ranking. Mange ønsker vel også at nekt-funksjonen kunne brukes oftere. Bedre å bli nektet, enn at starteren bare sitter å håper på at du skal gå ut igjen, uten at du vet om det. | |
Casio | 2008-04-06 15:13 | |
![]() | Jeg mener det er usportslig, arrogant og særdeles uoppdragent å nekte noen å spille med deg. Det er i grunnen direkte provoserende når du inviterer til et spill, for så å nekte noen å spille med deg. Det er nå min mening om den saken. Men - ja - funksjonen er der, og det er jo alltids noen som ikke ser på en lek som en lek, men som opphøyer seg selv til å være så veldig flinke at de ikke kan nedverdige seg til å bruke 1/2 time på spill de selv har invitert til. | |
ephemra | 2008-04-06 15:24 | |
![]() | Jeg har nektet noen å spille med meg. Av ulike grunner. En grunn er at jeg nektet en spiller som tidligere bare avbrøt spillet uten grunn (og som hadde mange avbrutte spill i statistikken sin). Andre ganger har jeg nektet spillere med MYE lavere ranking enn meg, fordi man da ofte vinner men mister poeng - noe som er kipt i lengden... Uoppdragen og arrogant? Mulig...men knappen er jo der for at man kan bruke den, sant? Da syns jeg det er mye mer arrogant og uoppdragent usportslig å bare avbryte et spill fordi man tror man ikke kan vinne... Man går jo frivillig inn i et spill, og kan velge motspillers ranking. | |
annhetty | 2008-04-06 15:35 | |
![]() | Jeg har lyst til å gi info om hvorfor jeg har endel avbrutte spill i det siste. Det er ikke fordi jeg velger det, men fordi jeg har flyttet og dessverre fått trådløst nettverk her jeg bor nå og jeg faller ut endel uten at jeg kan gjøre noe med det. Så vær klar over at det kan være en god grunn til at spill blir avbrutt. | |
Fiskemannen | 2008-04-06 15:38 | |
![]() | En mulighet for å styre utvelgelse av andre deltakere kan være å legge inn +**** i spillnavnet. Da vil det ikke virke fullt så provoserende å nekte spillere med lavere ranking å delta om de likevel prøver å delta. (Ble kanskje litt klønete formulert, men dere skjønner sikkert hva som menes=) T | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-06 15:50 | |
![]() | Til Casio: Hva er galt med at noen ikke ser på det som en lek? Kanskje de tar det seriøst og vil bli best. Ikke noe galt med det. Er for eksempel Sjakk-NM en lek eller ikke? Hva med eliteserien i fotball? Når slutter leken i et spill? Folk har sikkert ulike grunner til at de vil være her. Noen for moro skyld, andre fordi de vil lære det og bli best. Og da ønsker de å prøve seg mot de som er bedre eller like gode. Det er helt OK at ikke alle har samme motivasjon som du for å spille. Ikke noe som helst galt med å ta det seriøst. PS Jeg sier ja til alle selv... | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-06 16:58 | |
![]() | Den som ikke ønsker å bli nektet, som vil spille med hvem som helst, bør da starte et nytt spill, og starte det uansett hvem som kommer inn. Vil minne om at det å sitte å vente til spilleren går ut igjen, er det samme som å nekte. Noen forlater egene spill for å slippe unna. Da er det enklere og nekte. Bruk funksjonen som er beregnet til formålet. Det er en ærlig sak. | |
Kirsti | 2008-04-06 22:29 | |
![]() | Til Casio: Hvorfor går du ut fra at det bare er dem med høy ranking som nekter folk å delta i spill? Jeg har mange ganger blitt nektet av folk med lavere ranking enn meg, antagelig fordi de selv foretrekker å spille med noen som har en ranking på samme nivå som de selv har, for å ha en sjanse til å vinne og øke sin ranking, kanskje? Og når jeg sier "mange", mener jeg ikke "en-to-mange", men minst 20 ganger. Det er ganske drøyt å anklage folk for å opphøye seg selv og ikke være villige til å nedverdige seg til å spille med andre - skal du bruke slike ord, bør du være sikker på at du vet hva du snakker om. | |
Casio | 2008-04-06 23:48 | |
![]() | JEG har min fulle rett til å mene hva jeg måtte ønske om denne saken. Og JEG syns det er usportslig og arrogant å nekte noen å spille med deg. JEG mener dette er en lek, et tidsfordriv. Og - JA - jeg VET at knappen er der, og at den kan brukes. Heroin finnes også, og kan brukes, uten at jeg ville brukt det av den grunn. Bare fordi en ting finnes, betyr ikke det at man MÅ bruke den. Kirsti: Så dumt for deg at du har blitt nektet i så mange spill. Det er selvsagt leit om jeg såret følelsene dine, men det virker som om jeg traff. Blyant: Hvis du ikke skjønner forskjellen på lek og proffesjon, så får det være "din greie." JEG er med dette ferdig med å si hva jeg mener om denne saken. PS! Det MÅ være lov å ha meninger som fraviker deres! | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-07 00:13 | |
![]() | Casio: du kan mene hva du vil, men ikke påstå hva du vil om andre. Dette spillet er laget slik at alle spillere skal kunne velge hvem de vil spille med. De som bruker nekt funksjonen forholder seg til reglene her på ordspill.no OG FORTJENER IKKE SJIKANE. Du bør moderere ordbruken. | |
Kirsti | 2008-04-07 00:25 | |
![]() | Casio: Du har ikke såret følelsene mine på noen som helst måte (og det har heller ikke noen som har nektet meg å spille gjort). Ei heller følte jeg meg truffet av noe av det du skrev - verken i første eller andre innlegg. Og du kan selvsagt mene akkurat hva du vil (jeg har for øvrig ikke sagt hvorvidt jeg er uenig med deg eller ikke ...). Poenget mitt var ganske enkelt at det ikke bare er folk med høy ranking som nekter andre å spille, og at du slang ut noen ganske fordømmende og stygge påstander om andre mennesker som du ikke har noen rett til å komme med. Når du venter at andre skal respektere deg og dine meninger, bør du også vise tilstrekkelig respekt for andre til at du ikke tillegger dem motiver de ikke nødvendigvis har. | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-07 12:00 | |
![]() | Signerer Kirsti sitt innlegg. Jeg ytret på en høflig måte et annet synspunkt enn du har. Nemlig at noen ønsker en utfordring som er mer enn bare tidsfordriv og lek. Selv er jeg ikke den kategorien, men at andre er det må man respektere. Ingen grunn til å hisse seg opp over det. Det er helt klart lov og være uenig med meg, har aldri sagt noe annet. | |
uffuff | 2008-04-07 12:59 | |
![]() | kunne man ikke løse problemet med ranking ved å ha giraffen 'for alle' krokodillen for de over 1000p, elefanten for de over 1300p, hvalross over 1700p etc ?? Det er nemlig surt å vinne men likevel rase ned i ranking... | |
magnhild1 | 2008-04-07 14:03 | |
![]() | Jeg tror det har blitt sånn uffuff, det ser sånn ut ihvertfall. Kunne det være et poeng å ha et barneordspill? Har to gutter på 8 og ti som synes det er gøy, men ikke liker å miste poeng. Dessuten syns jeg det er hyggelig å kunne spille mot venner som har høyere rank enn meg. Og de med meg. | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-07 14:51 | |
![]() | Det normale på sånne spillsiter med rating er jo at man velger maks/min rating på spillet man oppretter. Slik er det i hvertfall på alle steder man kan spille sjakk. | |
Kirsti | 2008-04-07 15:40 | |
![]() | Jeg tror absolutt det er en god idé å ha et eget "barnerom"! Så får det heller være opp til ungene om de vil gå inn der eller i et vanlig rom. Noen barn er sikkert gode nok til å spille med voksne, men de fleste er det vel ikke, og det er antagelig ikke så moro for dem å bli banket sønder og sammen av motspillerne. Samtidig kan man ikke vente at voksne motspillere skal ta hensyn til at de spiller med barn - som regel vet man jo ikke hvem man spiller med. | |
uffuff | 2008-04-07 16:40 | |
![]() | hvorfor barn / voksen - rating ville sortert ut både enfoldige voksne og lynskarpe unger til riktig område | |