Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 284 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 17:16 | |
![]() | Brannmur Nå har jeg latt Internet Exploreren min gjennom brannmuren,men jeg for ennå ikke komme inn in en server.Hvordan kommer jeg igjennom? | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 17:33 | |
![]() | Opp med denne! | |
gompedyret | 2009-05-02 17:43 | |
![]() | Fra "Vanlige spørsmål": Ordspill.no benytter seg av såkalte porter for de ulike spillerommene. Disse skal være åpne for utgående trafikk for at det skal gå å spille. Mange brannmurer tillater slike utgående oppkoblinger automatisk. Dersom dette ikke er tilfellet, kan du konfigurere brannmuren hvis du har tilgang/mulighet til å gjøre det på din datamaskin. Still inn slik at følgende porter er åpne for utgående trafikk: 1401-1410, mot adressen snowstorm.betapet.com (78.108.48.72). Du kan jo også vurdere å prøve Firefox istedenfor internet explorer. www.mozilla.com/en-US/ | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 18:16 | |
![]() | Men hvilke porter?Jeg skjønner ikke. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 18:23 | |
![]() | Bare bytt til FireFox, tror det vil hjelpe. | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 18:28 | |
![]() | Men der igjen,så kan jeg ikke koble meg til noen nettside,noen forslag? | |
GreteSB | 2009-05-02 18:37 | |
![]() | Forsøk å tilbakestill IE til standard. Gå til Verktøy, Alternativer for internett, Tilbakestill. Det hjalp meg en gang. | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 19:05 | |
![]() | Jeg finner ikke det...Så jeg trenger flere forslag. | |
GreteSB | 2009-05-02 19:09 | |
![]() | På verktøylinjen i Internet Explorer står det verktøy, nederst der står Alternativer for internett. Gå til Sikkerhet og velg tilbakestilling til standard. Gå også til avansert og tilbakestill Internet Explorer til standard. Det er forsøket verdt. Lykke til. | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 19:15 | |
![]() | Nei,det ville ikke funke det. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 19:19 | |
![]() | mitt forslagg er å slutte å trykke og stille inn på ting du ikke vet hva er, for da skjer ting som dette. I utgangspunktet har jo ikke IE og FF noe problemer med å koble seg opp mot ordspill.no Sjekk at du har adobe flashplayer innstallert på maskina, skru av windowsbrannmuren, og prøv å skru av alt annet enn brannmur også, så får du sett om det virkelig er brannmuren som er problemet, eller om det bare er du som har stilt på noe. | |
Ø N | 2009-05-02 19:27 | |
![]() | Når Internett Explorer er tilbakestilt til standard så maskinen restartes før de nye innstillingene trer i kraft. Når du har gjort dette så går du tilbake til avanserte innstillinger å trykker gjenopprett avanserte innstillinger. Ps: Er det lenge siden du har oppdatert Pc,n på Microsoft Update ? update.microsoft.com...as px?ln=no Gjør det før du forandrer innstillinger på Internett Explorer. | |
gompedyret | 2009-05-02 19:31 | |
![]() | Hvis du prøver med firefox må du jo huske å legge til firefox som unntak i brannmuren. Hva slags brannmur er det? | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 19:36 | |
![]() | Jeg bruker en Norton Security brann-mur. Og hvor kan jeg legge til firefox som unntak? | |
Liska | 2009-05-02 19:38 | |
![]() | Hei enriko! Når du skal koble ut brannmuren mens du spiller gjør du følgende;(dette er det enkleste): 1. Trykk på START, den grønne firkanten nederst i venstre hjørne når du har slått på maskinen. 2. Trykk på kontrollpanel 3. Trykk på Nettverks-og internett - tilkoblinger 3. Åpne Windows brannmur - du kan slå den av og på her. Anbefaler å slå den på igjen så snart du er ferdig med å spille. Du trenger ikke skifte til Firefox eller noe annet. | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 19:46 | |
![]() | Jeg har allerede koblet ut brannmuren,men det vil fortsatt ikke funke. | |
gompedyret | 2009-05-02 19:49 | |
![]() | Jeg bruker ikke Norton selv (bruker ikke brannmur i det hele tatt, for jeg synes det er mer til bry enn det er verd), så det tør jeg ikke svare på. Men du sa jo i første innlegg at du hadde lagt til Internet Explorer i unntakene, kan du ikke bare gjøre det samme med Firefox? Eller prøv å gjøre som Liska foreslår, og slå av brannmuren mens du spiller. | |
Ø N | 2009-05-02 19:49 | |
![]() | Liska. Hvis du bruker Norton Security brann-mur så skal ikke brannmuren på Windows være påkoblet da dette lager krøll. Norton skal automatisk koble ut Windows brannmuren hvis ikke dette har skjedd så må dette gjøres manuelt. | |
gompedyret | 2009-05-02 19:50 | |
![]() | Restart maskinen etter å ha slått av brannmuren. Det kan hjelpe. | |
henriko - Ikke medlem lenger | 2009-05-02 20:52 | |
![]() | Nå har jeg latt Firefox igjennom brannmuren,men det vil IKKE funke,sånn som alt. | |