Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 710 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
villav - Ikke medlem lenger | 2010-08-30 23:56 | |
![]() | Spill hastighet Jeg starter som regel hurtig spill fordi jeg trenger tid Men opplever ofte at motspillere sresser Jeg blir fri for tid før spillet er over Lider av lett ordblindhet Å trenger tid Men det blir vanskelig med en motspiller som stresser Jeg synes det er uhøflig å komme inn i ett hurtig spill å stesse | |
BeeJay | 2010-08-30 23:59 | |
![]() | Hvordan kommer stresset til uttrykk? I chat? Er jo enig i at man får akseptere den spill-hastigheten man går inn på. | |
gompedyret | 2010-08-31 00:19 | |
![]() | Du kan med god samvittighet bruke akkurat så lang tid som du trenger, villav. :) Det er jo hele poenget med ulike hastigheter. Skulle noen prøve å skynde på deg eller opptre upassende på andre måter er det rett og slett bare å overse det, evt. også merke seg spilleren og unngå vedkommende neste gang. Det er h*n som har problemet, ikke du. Jeg tror nok du har vært uheldig, for de aller, aller fleste som går inn i et hurtigspill aksepterer også det det innebærer uten å prøve å skynde på noen. | |
villav - Ikke medlem lenger | 2010-08-31 00:46 | |
![]() | Takk gompedyret for at du forstår Men problemet er når jeg må ha tid, går tiden min ut Jeg legger ut ett ord, men neste før jeg har lagt ett ord er motpaten ute med ett nytt ord Dermed blir jeg fri for tid Jeg har prøvd å si til motparten at jeg synes det er uhøflig å komme inn i ett hurtig spill med ett stress tempo Da får jeg til svar : Stress ??? Ja det er jo lett å tolke | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-08-31 00:55 | |
![]() | Det der er en bevisst taktikk hos enkelte; spille raskt i sakte spill. De ønsker å stresse motspilleren slik at han/hun spiller dårligere og får for lite tid. Ikke noe annet å gjøre enn å merke seg nicket og la være å spille mot dem. | |
Glory | 2010-08-31 02:05 | |
![]() | Det kan vel også hende at når du har brukt lang tid på ditt trekk, så har motstander samtidig funnet et eget trekk som, dersom ditt trekk ikke blir i veien, derfor er klart med en gang. Det kan vel ikke være noe galt i å legge det med en gang, da? Eller skal man vente av ren hensynsfullhet, mener du? (Det er ikke meg, altså, for jeg fikk en gang følgende kommentar av motspiller: "Det må være du som oppfant tregheten i sirupen." Så det, så!) | |
Torill | 2010-08-31 02:31 | |
![]() | Men hvorfor ikke starte et spill i normal tempo? Du kan jo fortsatt spille hurtig, men slipper å gå ut på tid om du treffer på en rask motstander. | |
Cygnus | 2010-08-31 06:49 | |
![]() | Sånn oppstår misforståelser i verden, villav - jeg spilte med deg og skjønte overhodet ikke hva du mente og følte meg angrepet fordi du drev på og beskyldte meg or å stresse og for uhøflighet - og egentlig, hvordan skulle jeg skjønne disse tingene du skrev? Det du sier er at du vil ha min tid i tillegg til din egen, og det er vel ikke det som er meningen. I alle fall - hvis du følte at jeg var uhøflig og stresset - det kjennes litt merkelig for jeg er ikke så veldig rask av meg - så beklager jeg selvsagt det, selv om jeg ikke selv gjorde noe annet enn å legge ut det jeg så som mulig. Jeg mente selvsagt ikke å plage deg. Vitsen er jo at vi skal hygge oss. Men ellers er jeg enig med Torill - du burde kanskje heller prøve et normaltempo-spill så du får kost deg med spillet. | |
seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-08-31 07:14 | |
![]() | Har spilt med flere av dere over, og må bare få sagt det: Fy f.. for en uhøflig gjeng dere er! Særlig Gompedyret. Istedet for å bytte inn E-ene sine slik at JEG kunne få dem brukte han dem til å legge bingo med. Synes det er uforskammet å legge bingoer i et spill der jeg tenkte å legge bingoene selv! Har dere ingen oppdragelse? (PS: Jeg lider av lett idioti.) | |
Cygnus | 2010-08-31 08:08 | |
![]() | NÅ FIKK JEG MEG EN GOD LATTER, SEIERHERREN ! du er virkelig utrolig morsom, har jeg merket - nå blir dagen min langt lysere!! : ) | |
Ruschne | 2010-08-31 10:07 | |
![]() | Det må være lov å legge et forberedt legg så snart motspilleren har lagt sitt. Det har intet med stress å gjøre. Om det alltid er så klokt er en annen sak for motspillers siste legg kan åpne for andre løsninger enn planlagt. Det som ikke er greit er evt negative kommentarer underveis i spillet - det er nå min mening | |
Cygnus | 2010-08-31 10:55 | |
![]() | Jeg burde vel bare holde kjeft, men jeg har på en måte blitt angrepet offentlig og online og synes jeg må få erklære at jeg overhodet ikke sa noe negativt til trådstarter - snarere tvertimot, jeg ble så forvirret av kommentarene (om min bingolegging og stressing og uhøflighet) at jeg faktisk fortalte en spillvert om dette merkelige angrepet, jeg ante ikke hva det dreide seg om. For å være helt ærlig så tror jeg heller ikke at jeg la ned brikker umiddelbart noe særlig mye - det ville i så tilfelle være en first, all den stund jeg er ganske så sendrektig av meg! Og dette var mitt siste ord, men som sagt, dersom villa følte seg stresset, beklager jeg selvsagt det, men det var altså definitivt IKKE fordi jeg skyndet på henne eller hva det har blitt antydet av mysteria og ruschne! | |
Reet | 2010-08-31 11:35 | |
![]() | Jeg går noen ganger inn i spill som er litt tregere enn det jeg egentlig liker, men har aldri tenkt at det kan være et problem for motstanderen. Opplever ofte at jeg selv blir ukonsentrert når det går sakte (sjekker facebook, og sånt innimellom), men vil så gjerne spille, helst standard eller spesial, og liker ikke å vente så lenge på et nytt spill. I det siste har jeg til og med begynt å spille tilfeldig(!). | |
Glory | 2010-08-31 11:48 | |
![]() | Som Cygnus ganske riktig påpeker: Det handler jo om at villav ønsker både sin egen tid + motstanders. Noe som selvsagt er helt urimelig. | |
Ruschne | 2010-08-31 12:53 | |
![]() | Jeg har ikke antydet noe om deg Cygnus, og har heller ikke noe grunnlag for å gjøre det. Men jeg mener generelt at kommentarer av det ufine slaget er noe de fleste av oss tar avstand fra. | |
seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-08-31 12:54 | |
![]() | Ikke jeg. | |
Cygnus | 2010-08-31 13:14 | |
![]() | beklager ruschne - misforsto deg nok i farten! | |
bastian | 2010-08-31 13:47 | |
![]() | tror jeg snart må melde meg ut av hele spillet. Det er forferdelig mange "regler" som gjelder her som jeg, som bare spiller for moro en gang i mellom, ikke får med meg..... Skulle tro det var penger med i bildet!! Merker meg også at det er vanskelig å få noen til å spille med meg fordi jeg har lav ranking. Tror mange "kjenner" hverandre godt inni her. | |
godbiten | 2010-08-31 14:00 | |
![]() | Jeg sier meg enig med Cygnus. Jeg spilte selv med villav i går, og da hun spurte om jeg stresset spurte jeg hva hun mente. Fikk til svar at jeg var treig som ikke oppfattet poenget og jeg skjønte fremdeles ikke hva som var i veien. Ubehagelig!!! | |
Tweedygirl | 2010-08-31 14:48 | |
![]() | Skjønner poenget til villav, men må samtidig si at det er urimelig å regne med å få sin egen tid pluss motstanders tid når man starter ett spill. Syns villav burde starte spill i normal tempo for å få max uttelling for tiden. Vil å si at jeg syns det er uforskammet å påpeke til flere spillere at man stresser, er som flere her har påpekt, når motspiller bruker lang tid så rekker man å tenke ut ord å evt plassering underveis. Skal ikke bare sitte å vente av ren høflighet vel?? I bunn å grunn dreier vel hele spillet seg om å vinne, å vil man vinne så spiller man for å vinne.. ;p | |