Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 521 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Niillas | 2013-04-05 11:49 | |
![]() | Og reglane seier: "Bruk av noen slags form for oppslagsverk og/eller programvare under spill, med den hensikt å forbedre kampresultatet." Alt det som er nemnt her, må da komma inn under dette? | |
ave - Administrator | 2013-04-05 12:24 | |
![]() | Ordlista er integrert allerede, i både nettversjonen og appen. Den fungerer følgelig som et oppslagsverk ved at man får beskjed om hva som ikke går. På appen har man også et ubegrenset antall ganger. Det er selvfølgelig forskjell på funksjoner som er en del av spillkonseptet, og det å aktivt bruke ANDRE oppslagsverk, enten i form av app eller via internettet. Da snakker vi om juks. | |
Torill | 2013-04-05 16:16 | |
![]() | Niilas, det er ikke tillatt å bruke ordliste under spill. Men når man spiller Scrabble på gamlemåten er det jo kjekt å ha et sted å slå opp hvis noen protesterer på et ord. Det er visst det trådstarter etterlyste. Ønsker man å spille Scrabble med samme ordliste som brukes på Ordspill, han man altå mulighet til å laste den ned via Norsk scrabbleforbunds nettsider. | |
Emmas | 2013-04-05 19:31 | |
![]() | Tanums store er min/vår dommer når vi spiller på brett, selv om det vel er litt gammeldags? Men viktig å ha en "dommer" som alle er enige om :-) Tanum og ordlisten på nett er ikke helt enige bestandig, men lever greit med det. | |
berita | 2013-04-05 19:49 | |
![]() | Når vi spiller hjemme, bruker vi alltid ordliste, det skjer rett som det er at vi er uenige om hva som er tillatt. Vi bruker Tanums, NSF-ordlista er så stor og massiv at den er vanskelig å bruke, iallfall på min maskin. Finnes det en korrekturfunksjon i Word som kan ta bort ord som er over en viss lengde, tro? Jeg skjønner egentlig ikke at det er mer høyverdig å legge ord et ubegrenset antall ganger enn å bruke ordliste (mener da vanlig ordliste, IKKE slike programmer som lager ord). Når man bruker ordliste, må man jo først lage et ord å slå opp. Noen ganger har jeg lurt på om det hadde vært en ide å reservere ett av romma her på ordspill for spill med ordliste, i normal eller hurtig fart. Grunnen er at jeg har en usikker teori om at jeg vil lære flere ord raskere da, har for lengst forstått at det fins utrolig mange ord jeg ikke husker å ha hørt om. Jeg vil IKKE ha blandeknapp, poengutregningsknapp eller andre fiksfakserier. Å bruke blandeknapp syns jeg høres som skikkelig juks. | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-04-05 21:06 | |
![]() | Hvis blandeknapp er juks, da bør den vel fjernes fra ordspill- appen, der den nå er tillatt...:) | |
berita | 2013-04-05 21:19 | |
![]() | Det kan selvfølgelig ikke være juks å bruke en knapp som finnes, det jeg mener er at jeg ikke synes den burde være der. | |
Niillas | 2013-04-05 21:43 | |
![]() | Ave: Eit spørsmål frå eins om ikkje nyttar Ordspill-app - kva tyder 'ordlistefunksjon'? | |
herr_strert | 2013-04-05 21:58 | |
![]() | Er og imot blandeknapp på nettversjonen. Hadde det vært 14 bokstaver om gangen, så kanskje, men nå er det jo bare sju. | |
ave - Administrator | 2013-04-05 23:09 | |
![]() | @nillas - man får beskjed om hvilke ord som er feil i et legg. Dette er definert gjennom den ordlista som er i bruk pr. i dag, og som er gyldig på Ordspill nett og app, samt Wf. På nettversjonen står det i chatten hvilket ord som er feil, på appen kommer det opp i et kommentarfelt i spillet med beskjed om hvilke(t) ord som er feil. | |
Niillas | 2013-04-06 00:22 | |
![]() | Takk. | |