Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 696 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-05-10 13:19 | |
![]() | Ikke sant, Berita:)) Innbiller meg at det ikke er lenge før spillpsjefen gjør det, men enn så lenge bruker jeg den med god samvittighet:) | |
ave - Administrator | 2013-05-10 13:39 | |
![]() | Hvorfor skal den bort? Spiller man live kan man stokke som bare pokker i racken, det gir jo samme effekt som blandeknappen. Hva er problemet? | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2013-05-10 13:41 | |
![]() | at blandeknappen gjør tenkearbeidet? (eller tar jeg helt feil her nå?) | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-05-10 13:53 | |
![]() | Jeg er for blandeknappen, men i en tidligere diskusjon skjønte jeg at det var det ikke så mange som var... Som Ave sier, live stokker man som bare det, på appen er det blandeknappen som stokker. Samme effekt... Innbiller meg at den blir fjernet siden noen ser på den som juks, men håper jeg tar feil:) | |
ave - Administrator | 2013-05-10 13:53 | |
![]() | Det er tilfeldig stokking av bokstavene, tenke må man gjøre selv. | |
alone | 2013-05-10 14:43 | |
![]() | Det finnes juksemakere over alt.Hvorfor henge seg opp i det man ikke vet??? Jeg er i hvert fall ikke bedre enn det jeg er :)Ordspill er gøy:) | |
nødtelt | 2013-05-10 19:31 | |
![]() | Rart for meg at noen mener blandeknappen kan være juks. Det går litt fortere noen ganger å finne ordene fordi man trykker kjapt kjapt på bland, og det dukker plutselig opp et ord eller deler av et ord. Man oppfatter det gjerne først når man har trykt et par ganger til, og så må man stable og sjekke. Det er i essens det samme som når man flytter bokstaver rundt med musa eller fingeren, bare kjappere. Ettersom tiden heller sjelden er en faktor på appen, er det helt naturlig at blandeknappen finnes der, mener nå jeg... Hvis man skal diskutere rundt spillereglene på appen, så føler jeg at det heller er det at man kan prøve seg frem til ord, uten konsekvens, som er aktuelt. Det kan jeg forstå at ikke passer for alle. For min egen del blir det bare en annen måte å spille på, og jeg liker kanskje den måten best, siden jeg er av den analytiske og nysgjerrige typen (panikk er ikke for meg!). Man lærer jo mange nye ord! | |
nødtelt | 2013-05-10 19:48 | |
![]() | Mer "on topic", så tror jeg heller ikke at mange bingoer er indikasjon på juks. Jeg sjekket profilen til "veldiglad", og han har 2,5 bingoer i snitt, på standard/panikk(!). Tror ingen vil påstå at det må være juks? Om det går an å jukse i panikk, så tviler jeg på at vg gjør det - han har jo mer enn bevist i liveturneringer at han kan spille. Det er klart, de færreste er så gode, men det viser i alle fall at det er ingen grunn til å mistenke juks når noen har "flere bingoer enn spill." Jeg tror man heller må se på strategi. Det er dog litt vanskelig her siden man ikke kan se bokstavene til spillerne når man følger et spill. Jeg husker at på ISC var det relativt lett å se hvis noen jukset, som ikke var gode scrabblespillere fra før (man kunne se at ordene som ble lagt var vanskelige å finne, men avgjørelsene forøvrig stod ikke i stil). Hvordan man avslører om en allerede veldig god scrabblespiller jukser, vet jeg ikke. Det er kanskje umulig, om man ikke er en bedre scrabblespiller selv. | |
CleverDuck | 2013-05-13 17:35 | |
![]() | Hoffh nu må dåkker slutt å rope juks! Æ sjøl føle mæ innimellom som en kjeltring som ofte legg bingoer med appen. Og nettopp i appen e det den fantastiske nye muligheten med uendelig tid, og uendelig med forsøk. Æ har lagt tusenvis av bingoer (panikk) i nettversjonen, så har ett godt øye for å kjapt blinke dæm ut. Og, når æ først aner en bingo over 8-9× ord, så kan du ta dæ f på at æ prøv mæ fræm til den sitt ;) Og ja. Nån jukser. Æ har sedd dæm på flyplasskafeen med ordspill på mob og generatorn på nettbrettet. Men strengt talt drit æ i det, for æ sjøl e awesam utn :) | |
berita | 2013-05-14 12:36 | |
![]() | Jeg mener fremdeles det må være stor forskjell på å bruke en digital bokstavblander (eller hva det nå kalles) og det å gjøre jobben selv. Et ubegrenset antall forsøk kombinert med ubegrenset tid høres enda mer sprøtt ut for meg. Men jeg er vel egentlig ikke meningsberettiget så lenge jeg bare holder meg her på ordspill hvor juks er "strengt forbudt". | |
hotspur | 2013-05-14 20:28 | |
![]() | Spill som ordspill og wf, på app og nett og alle mulige andre plattformer, burde simulere live scrabble i størst mulig grad. Altså: tidsbegrensning, kun manuell blanding, og kun ett forsøk (motspiller må protestere hvis ordet er tvilsomt). Det er den ideelle standardinnstillingen. Så kunne man i tillegg hatt muligheten til å velge andre modi med tilfeldigbrett, automatisk blandeknapp, flere forsøk osv. osv. | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-05-14 22:51 | |
![]() | Og i tillegg til ditt ønske, et standardbrett som fungerer slik det er i dag, for de som ønsker det!!! Det er min ideelle standardinnstilling, og sikkert noen andre sin også!!!:) | |
YNWA62 | 2013-06-12 17:28 | |
![]() | Og seeding av vokaler, så lenge det finnes ranking, som man higer etter å klatre opp, må tilfeldighetsmomentet minskes. Taktikk er greit. Erfaring også. Men så lenge bokstavene deles ut helt uten seeding, er det ikke prestasjon å lure seg til 7 bokstavsord. Det henger ikke på greip. Det er for lett. Det burde iallefall ikke gi 50p i tillegg, og iallefall fjernes ved blankbrikkebruk. Da blir morroa borte? Tja, man kan jo innføre andre ting, xtra poeng når det legges mer kreativitet for dagen, f.eks sjeldne ord - mange kombinasjoner - gi aktuelle poeng for blank brikke som er på brettet - når du spiller scrabble på et fysisk brett hjemme, da kan man velge regler selv. Når man har ranking, mener jeg det i ordspills regi burde utføres noe justering.. Jeg spiller kun på mobil. Det farger nok min innstilling litt.. | |
Kokodrillen | 2013-06-12 22:44 | |
![]() | Det finnes jukseprogrammer for wordfeud. Kan man bruke dem når man spiller ordspill fra mobiltelefon ? | |
AaseB | 2013-06-13 09:16 | |
![]() | Å bruke noe slags jukseprogram er ikke tillatt på ordspill, hverken på nettsida eller appen. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-06-13 09:25 | |
![]() | Hva mener du egentlig med seeding av vokaler, YNWA62? | |
Kokodrillen | 2013-06-13 09:34 | |
![]() | Jeg spurte ikke om de er LOVLIGE AaseB.. Det er det åpenbart at de ikke er. Jeg spurte om de kan brukes til å jukse med.. | |
Kokodrillen | 2013-06-13 10:15 | |
![]() | ...For hvis det er mulig bør det kanskje ikke være mulig å spille Ordspill via mobiltelefon. | |
Alfa93 | 2013-06-13 18:37 | |
![]() | Vi skal ikke ha noen diskusjon her om hvordan man kan jukse. Juksing er og vil forbli forbudt på ordspill.no, både på nettversjonen og appen. Dersom noen har konkrete mistanker mot bestemte spillere, kan man ta det opp med spillvertene, som vil behandle saken videre. Spillere som jukser vil bli kastet ut. | |
Kokodrillen | 2013-06-13 18:48 | |
![]() | Ingen har startet en diskusjon om "hvordan man kan jukse". Derimot påpekte jeg at det kanskje ikke er så lurt å tillate spill via mobil da vi jo vet det finnes jukseprogrammer for mobil som brukes i wordfeud. | |