Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 378

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ave - Administrator2008-08-05 08:14
Antall innlegg: 4986

syns at theOne gir en rimelig forklaring på hvorfor man kan opprette en ny profil, nemlig at man bruker mange spill med å tape før man lærer ordentlig strategi som gjør at man vinner mer. Statistikken drar jo dette med seg slik at det ikke ser så flatterende ut. Hvis statistikk og ranking er av betydning så ser det jo bedre ut å lage en profil etter at teknikken er inne. En annen ting er at en profil som ligger i midtsjiktet får flere spillere å velge i, samt at konkurranseinstiktet får hvile litt? Selv har jeg brukt så mange spill på å finne formen at jeg er inne på kampligaen. Samtidig er det nesten 50-50 i seier og tap hos meg.
Til syvende og sist ser jeg ikke problemet med at noen har flere profiler, det er vel strengt tatt hvert enkelt spill som gir utslag. Resultatet kan man jo aldri være sikker på før etter at kampen er ferdig uansett, så å snakke om at man blir lurt er litt drøyt, syns jeg.

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-05 09:35
Antall innlegg: 352

kåreknut; en konkurrerer jo mot seg selv ved ha én profil, da ser en hvordan en klarer seg over tid, ser ikke helt spenningen med å lure seg til en bedre ranking enn den en er verdt - da tenker jeg på de som måtte spekulere i å ha to profiler for å komme på toppliste, ikke på andre årsaker til at en ser seg nødt til å skifte bruker.

CecilieF2008-08-05 10:59
Antall innlegg: 379

Har selv bare èn profil, men kunne tenkt èn til (men det får jeg jo ikke lov til). Jeg ønsker 2 profiler fordi mine barn spiller på min profil, og da får jeg jo aldri testet ordentlig ut min egen ranking.

andermg - Ikke medlem lenger2008-08-05 11:12
Antall innlegg: 212

til ave: ranking utgjør jo for mange en vesentlig informasjon som man tar stilling til når man velger hvem man ønsker å spille mot. derfor synes jeg det er en uting om folk spekulerer i å ha flere profiler og på den måten oppnå å karre til seg ufortjent mange poeng i visse kamper. Antall spilte kamper er jo én av variablene i formelen som fordeler rankingpoeng. Hvis en erfaren spiller dermed opptrer i en ny profil mot en erfaren spiller som opptrer i sin gamle profil, vil førstnevnte få ufortjent mye poeng uansett resultat. På grunn av hvordan rankingfordelingen regnes ut... selvsagt har hver og en kamp sitt eget liv, men det gjelder altså også visse objektive kriterier for rankingpoengfordeling, og det er disse som slår så skjevt ut i tilfeller der en dyktig og erfaren spiller opptrer i en nyopprettet profil.

LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-08-05 11:23
Antall innlegg: 170

Jeg har snakket om dette før på forumet. Jeg har møtt fire-fem slike 'andrebrukere'. (Fem medregnet en god spiller som spilte med en annens konto.)

De to første kostet over hundre poeng hver. Den tredje lot seg overtale til å trykke gi opp. Den fjerde loppet meg for to hundre poeng og elefantmedaljen, men ga medaljen og halvparten av poengene tilbake. Den femte møtte jeg uranket.

Ut fra hvem jeg vet jeg har møtt på denne måten, tror jeg at dette er skikkelige folk som ikke gjør det for å jukse. Å spille kamper mellom sine to egne brukere er definert som juks i reglene, og ville vært en smal sak for meg å avsløre ved å se i andrebrukerens statistikk. Jeg så ikke noen tegn til slikt juks der.

Men som Kontakinte sa i sitt innlegg om ranking, er det rankingmessig stor forskjell på hvilket spill man spiller. Han foreslo en bedre rankingprosedyre som belønner alle typer spill likt. Slik det er nå, vil han falle ut av toppen hvis han spiller mye standard. Hvis en tilfeldig-ekspert ønsker å spille for eksempel standard, kan han da velge å si goodbye til rankingen, spille uranket (som jeg ofte gjør) eller å ha en reservebruker som han bruker til standard/spesial/spill med mer enn to spillere/bakrusspill/kose spill etc.

For man kan si at ranking ikke spiller noen rolle, det mente jeg selv også mens tallet påstod at totusen andre var bedre enn meg. Men jo nærmere toppen av rankinglista man kommer, jo mer ser man på rankingen. Det er barnslig, men jeg syns det er kult når det står at 'den største trusselen mot ledertrioen kommer fra Trondheim'.

Så etter jeg begynte å nærme meg pallen påvirker det humøret å tape mye i ranking (f.eks. når jeg blir lurt av en god spiller med en andrebruker), og da velger jeg altså heller å spille uranket. Men jeg ser at veldig få velger denne løsningen. Kanskje tar jeg feil, kanskje er jeg bare en patetisk mann som lar meg påvirke av dette tallet.

LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-08-05 11:57

kosespill ...

jeg er ikke en ord deler ...

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-05 12:52

Ja, hvem liker å bli lurt, sannhetens øyeblikk er likevel i spillet, og en ser hvem som virkelig er god og som har en redelig stil. Juksemakere blir avslørt om en ikke tror det selv. For å kunne nå toppen bør en vel mestre spill på alle typer brett. Ja, ja, Lobo, den som ikke er orddeler, kan vel bli en god orddveler. Philo her.

LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-08-05 14:44

Jeg vet ikke hvem du kaller juksemakere i denne sammenhengen. Jeg husker en av de jeg møtte ble fortørnet over at jeg avslørte at hun hadde to brukere, og veldig opptatt av å få beholde denne andre brukeren. Kanskje ble hun stalket av noen. Jeg har som sagt ikke inntrykk av at dette dreier seg om juks.

Torill2008-08-05 15:01
Antall innlegg: 3664

LoboTommy - du skriver så rørende - og jeg tuller ikke. Jeg har aldri truet ledertrioen, men jeg drømmer stadig om iallefall en gjesteopptreden på topp10. Og da er det ikke så moro å få 150 minuspoeng på grunn av at jeg taper med noen få poeng mot en "nybegynner".

petra2008-08-05 15:05
Antall innlegg: 89

CecilieF, kan du ikke lage en egen spillekonto for dine barn da, slik at du har din egen?

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-05 15:08

Pseudojuks eller pseudoærlighet, en kan jo kalle det hva en vil.

Torill2008-08-05 15:36

Er det ingen spillverter som har noen mening om denne saken da?

Irenepa2008-08-05 15:41
Antall innlegg: 28

Er det ingen som vet at ordspill er en av Norges største sjekkesteder??
Møter ofte på en eller annen som har andre interesser enn ordspill... Kanskje man har en flørteidentitet og en seriøs?

Torill2008-08-05 16:57

Takk for tipset irenepa - kanskje jeg skulle gå under jorda

kness - Ikke medlem lenger2008-08-06 00:19
Antall innlegg: 1134

Møtte en imponerende god spiller med bare 15-20 kamper bak seg engang. Vedkommende var allerede på topp 100-listen og fortalte at hyn hadde glemt passordet til sin opprinnelige profil og derfor hadde åpnet en ny.

Selv har jeg lånt bort jobbmailadressen min til en sær bekjent som verken har pc eller mail. Hun er en racer i Scrabble og spiller ordspill så fort hun får sjansen. Tror hun vurderer å skaffe seg egen computer (som hun kaller det) utelukkende for å få spilt litt oftere:-)

Ellers skjønner jeg at du synes det er kult å lese at "den største trusselen mot ledertrioen kommer fra Trondheim", LoboTommy. Ikke like kult å lese at "kness er langt fra VERST". Jeg trodde jeg var langt fra BEST! ;p

Helen2008-08-06 19:46
Antall innlegg: 745

Ordspillerere er som folk flest.
Noen er ærlige, snille og edle, men ikke alle.

Det finnes sikkert ulike motiver for å operere med flere profiler. Det er vanskelig å kontrollere, og det er ikke forbudt.

Utestengelse er en mulighet ovenfor personer som bevisst går inn for å ødelegge og gjøre ordspill utrivelig for andre.

Gi beskjed til en spillvert, dersom det er tilfelle.

Nastyfjas2008-08-06 20:17
Antall innlegg: 13

Dama mi hadde tilsammen 4 profiler her inne, men alle på forskjellige tidspunkt,altså aldri to samtidig =)

Blikkboks2008-08-06 20:59
Antall innlegg: 85

Går man inn å sjekker ip. adressen her, vil man raskt opptage at det er to profiler i heimen her også.

Den ene er min, og den andre er gemalen sin.

Vi spilte masse mot hverandre i starten :-D

Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen jeg om jeg skulle opprettet en profil til på megselv. Og en annen ting er jo at jeg er en skravlekopp som fort ville avslørt megselv. Dette hadde blitt formye og holdestyrpå for meg.

En annen ting er at jeg angrer nicket. Bruker det på ett annet nettsted og har derfor ikke lyst til å legge inn mitt egentligenavn i profilen. Litt kjedelig i grunn, da man blir litt "kjent" med andre spillere etterhvert.

Ha en flott kveld

chaslum2008-08-06 21:25
Antall innlegg: 1

Heisann, jeg har faktisk opprettet to brukere, men kjenner meg ikke igjen med alt dette snakket om å jukse eller spille med meg selv (dette virker helt uinteressant for meg).

Jeg har ikke brukt min profil nummer to noe særlig. Grunnen til at jeg opprettet en til profil var fordi det var en spiller med høy ranking som skrev i ett innlegg at de med høyranking spilte oftest 'lynrask' (som dere skjønner, jeg har ikke høy ranking, men vil veldig gjerne bli bedre ;-). Så jeg tenkte jeg skulle teste dette ut. Dvs. jeg spiller nesten kun 'hurtig' eller 'stress' på den ene brukeren, og 'lynrask' på den andre....bare for å se om jeg får forskjellig ranking.

Kan ikke se noe galt i det?

Blikkboks2008-08-06 22:10
Antall innlegg: 85

chaslum, nei det kan jeg ikke se noe galt med i det hele tatt :-D

Hvordan har det funket forresten, blir det bedre på den ene enn den andre?

Ha en flott kveld

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?