Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 294

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Mooseman2008-09-16 14:41
Antall innlegg: 1596

Ideen er overbrakt de ansvarlige herrers forening for evaluering.... ;)

Portis2008-09-21 23:24
Antall innlegg: 1

Vel, man skal iallefall ikke forhåndsdömme spillere.
Jeg spilte en gang i tiden Betapet, som er den svenske scrabbel hvor Ordspill stammer ifra.
Spilte noen få kamper og vant alle og endte raskt opp i ganske mange poeng.
Fikk beskjed om at jeg jukset, noe jeg ikke gjorde i det hele tatt og ble veldig lei meg da jeg ble kastet ut fra Betapet pga hva andre MENTE.

Så om man tror noen jukser så er man nödt for å bevise det - hvordan det er mulig vet jeg dog ikke

ave - Administrator2008-09-21 23:39
Antall innlegg: 4986

Temaet i tråden er ikke det å jukse, det handler mer om at noen spillere framstår som ulv i fåreklær og hvilke muligheter vi som motspillere har for å kle av ulven disse klærne....... som for eksempel med å markere nye spillere som grønne inntil et visst antall spill er spilt.... den idèen er jo genial, syns jeg :-)

gompedyret2008-09-22 00:20
Antall innlegg: 4381

Godt poeng fra portis.

Ikke at jeg tror man skal være redd for å bli kastet ut om man er for flink, men det er en viss fare ved å gjøre det _for_ enkelt å diskriminere spillere som man kanskje står i fare for å tape poeng på.

kåreknut2008-09-22 00:22
Antall innlegg: 27

hallo..kan vi ikke bare spille å ha det gøy da?

gompedyret2008-09-22 02:05
Antall innlegg: 4381

kåreknut: ikke ta det for personlig, men det utspillet ditt manet fram et bilde av en tyggisfiklende blondine som entrer talerstolen i et eller annet politisk møte i et lokalsamfunn og spør "hallo! kan vi ikke alle bare være venner'a?"

monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-22 07:50
Antall innlegg: 1944

Så synd, at ikke flere er som henne!!

Det er andre personligheter vi sliter mer med.....

Ganger2008-09-22 18:42
Antall innlegg: 4

Er temmelig ny her og har ikke fått med med all diskusjon som foregår. Ser at det snakkes om juks: er det profiler det jukses med (flere enn en profil på samme person) eller hva.

HanneH2008-09-23 10:12
Antall innlegg: 2290

Hei Ganger. Akkurat i denne tråden er det blitt diskutert spillere som har opprettet flere profiler. Og når de av oss som ligger på ca. 2000 i rank spiller mot nybegynnere må vi slå dem med minimum 200 poeng for ikke å falle i ranking. Ikke bestandig det går og vi kan tape ganske mye på det. Men når erfarne spillere som egentlig har over 2000 i ranking på sin første profil oppretter ny profil og fremstår som nybegynnere da blir situasjonen litt annerledes i manges øyne. Vi som prøver å være litt hyggelig mot alle og spiller mot alle uansett rank føler oss da litt lurt av de erfarne med ny profil. De kan jo i utgangspunktet være mye høyere i rank og også mye flinkere enn det vi er men allikevel fremstå med rank og antall spill som nybegynner. Nå må jeg også legge til at det er når de har færre enn 50 spilte kamper at dette gir størst utslag på rank, etter det vil det jevne seg ut, men allikevel ikke så morsomt når det skjer. Har selv opplevd dette flere ganger. Så nå bruker jeg heller litt ekstra tid om nye spillere kommer inn på mine spill, sjekker profilen deres først for å se antall spilte kamper. Men selvfølgelig er det da mange som forlater spillet i mellomtiden, for dette tar litt ekstra tid. Men for meg er det allikevel bedre enn å føle meg lurt.
Så om dere er nybegynnere og vil spille mot meg er det ikke noe problem, men er det første gangen dere kommer på mitt spill, så gi meg noen ekstra sekunder som det tar å sjekke profilen før dere forlater spillet.
Men erfarne spillere med doble profiler vil jeg helst ikke spille mot før de har passert sine 50 første kamper på den nye profilen :D. Jeg spiller mot flere som jeg vet har doble profiler og det gjør meg ingeting å spille mot dem, for det valget blir jo opp til dem selv, men de har da spilt mange flere kamper enn 50.

monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-23 13:20

En liten oppklaring.

En nystartet profil får store utslag på rankingen i sine første spill.
Antallet spiller en rolle, faktoren forandrer seg for hvert eneste spill, inntil den når 50. På denne måten gir det nesten ikke utslag i spill 45.

Formelen for ny spiller, inneholder denne faktoren som endres for hvert spill. Etter 50 spill forsvinner denne faktoren. De som har spilt flere kamper har altså ikke denne. Det finnes ingen faktor i din formel for motspillerens antall kamper.

Spilleren (om denne har mer enn 50 spill) får IKKE ekstra utslag i rankingen sin, selv om man spiller med en nybegynner. Her regnes rankingen KUN ut etter hvilken ranking man selv har og motspilleren har, samt resultatet ved spillets slutt.

Slik situasjonen er nå, at en del nye profiler egentlig er bedre spillere, skulle man vel ønske at denne faktoren ga større utslag, slik at de raskt kom opp i ranking.

Arvid2008-09-23 16:26
Antall innlegg: 18

Hvordan avslutter man? slik at en kan starte helt på nytt?

eterem2008-09-23 16:47
Antall innlegg: 1882

For å begynne helt på nytt på du åpne en ny profil. Nytt brukernavn, ny e-mail adresse. Du kan ikke avslutte din nåværende konto og begynne på nytt med den samme kontoen. En e-post adresse kan kun registeres en gang, så du kan ikke bruke den til en annen konto.

jon arvid2008-09-23 16:49
Antall innlegg: 12

ok...takk for svaret...

monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-23 17:32

Ups:-) Visste det fra før.....

eterem2008-09-23 17:41
Antall innlegg: 1882

Ja, Monabeth. Jeg skrev feil første gang på brukernavnet, og ville prøve å bytte. Men det gikk ikke, så jeg slettet den kontoen. Og da måtte jeg ha ny e-post adresse når jeg opprettet denne kontoen! :)

monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-23 18:02

Vet det eterem. Det var ikke deg jeg tenkte på her.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?